بازدید 32178
انتخاب غیررسمی نجفی به عنوان شهردار تهران و چند تأمل؛

شمارش معکوس برای اجرای برنامه ناپخته اداره پایتخت از خانه!

در اتفاقی بی همتا و یگانه، شهردار بعدی تهران انتخاب شد تا به جای حضور در محل کار، روانه خانه شده و در معرض مسائلی جدی قرار گیرد که ممکن است رسمیت یافتن سمتش را تحت الشعاع قرار دهد!
کد خبر: ۷۲۰۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 10 August 2017
در اتفاقی بی همتا و یگانه، شهردار بعدی تهران انتخاب شد تا به جای حضور در محل کار، روانه خانه شده و در معرض مسائلی جدی قرار گیرد که ممکن است رسمیت یافتن سمتش را تحت الشعاع قرار دهد!
 
به گزارش «تابناک»، با اعلام نتیجه نهایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور، خبری به صدر اخبار پیوست که اگر نگوییم مهم‌تر از خبر پیروزی لیست‌های انتخاباتی در برخی کلانشهرها بود، از آن دست کمی هم نداشت؛ خبری بر پایه این پرسش کلیدی که چه کسی جانشین قالیباف، یکی از کاندیداهای جدی انتخابات ریاست جمهوری در شهرداری تهران خواهد شد؟

پرسشی که هر چه زمان می‌گذشت، مهم تر جلوه می‌کرد، چون برنده انتخابات شورای اسلامی شهر تهران، لیستی یک دست از جناح مقابل قالیباف بود و اساسا یکی از دلایل شکل گیری این لیست، پایان دادن به سلطه رقیب در عرصه انتخاب مهم ترین مدیر شهری در کشور بود. تلاش برای در دست گرفتن پستی مهم و کلیدی که پیشتر، یکی از متصدیانش از آن به ریاست جمهوری کشورمان پل زده بود و قالیباف نیز دو نوبت با در دست داشتن این پست برای انتخابات ریاست جمهوری اقدام کرد.

گزاره‌ای مهم که موجب شده شهردار تهران جایگاه بسیار مهمی در افکار عمومی کشورمان داشته باشد و حتی از برخی وزاری دولت، مطرح تر باشد؛ جایگاهی که منتخبان شورای پنجم در تهران کوشیدند، با تدارک ساز و کاری ویژه، فرد مناسب برای قرار گرفتن در آن را بیابند، ولی سرانجام اتفاقی رقم زدند که بسیار عجیب و غریب است.

به این صورت که ابتدا فهرستی چند ده نفره برای تصدی این پست مشخص و سپس فهرستشان را با حذف برخی گزینه ها کوچک تر کردند و به بیست و چند تن رساندند و در نهایت با رأی گیری مقدماتی، هفت تن را برای انتخاب نهایی برگزیدند تا برنامه هایشان برای اداره تهران را تهیه کرده و برای داوری به شورا ارائه دهند.

مقدمه‌ای که به شکل گیری دو جلسه طی دیروز و امروز منجر شد تا طی آن گزینه های نهایی تصدی پست شهردار تهران به ارائه برنامه هایشان بپردازند و در نهایت به انصراف شماری از کاندیداها و انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان گزینه نهایی شهردار تهران با رأی منتخبان منجر شد؛ با این ملاحظه که هنوز شورای پنجم رسما آغاز به کار نکرده و این انتخاب چون در صحن شورا و با رعایت قوانین صورت نگرفته، قطعی و غیرقابل تغییر نیست.
 
شمارش معکوس برای اجرای برنامه ناپخته اداره پایتخت از خانه! 
اما آنچه در این میان بسیار بااهمیت است، فرجام این انتخاب است؛ اینکه نجفی به جای روانه شدن به دفتر کار شهردار تهران در خیابان بهشت، باید راهی منزل شده و تا رسمیت یافتن، خانه نشینی پیشه کند؛ خانه نشینی مدیری که قرار است به زودی سکان مجموعه بسیار بزرگی را در دست گرفته و آن را در مسیر برنامه هایی خاص هدایت کند.

مجموعه ای که بیش از 63 هزار تن در آن مشغول به کارند و از این بین، 1500 تن پست مدیریتی دارند، چند ده معاونت و سازمان در زیر مجموعه آن وجود دارد، هزینه‌های روزانه و وظایف روتینش بسیار بالا و پرتعداد است، در اداره چندین و چند مجموعه مالی، اقتصادی، نظارتی، اجرایی و ...تأثیر مستقیم و غیر مستقیم دارد، چند ده هزار میلیارد تومان بدهی و طلب دارد، نفس انبوهی قرارداد و پروژه به نفس مدیران آن گره خورده و علاوه بر اینها، کرور کرور مشکلات از گذشته تا حال و آینده پیش رویش است.

کاری بس بزرگ که قرار است مقدمات انجامش در منزل شهردار آتی تهران چیده شود. فردی که نمی‌خواست این پست را بپذیرد و با پادرمیانی یکی دیگر از کاندیداها، تهیه برنامه برای این پست را پذیرفت و حالا پنجاه و هشتمین شهردار تهران لقب گرفته و تمایل دارد هشت سال سکان اداره شهر را در اختیار داشته باشد تا بتواند وعده بازگشت کرامت به شهروندان تهران را تحقق بخشد!

با برنامه‌ای که خود نجفی اذعان دارد، حاوی اشکالاتی است چون در بازه زمانی کوتاهی و با وجود برخی محدودیت ها به رشته تحریر در آمده؛ اما مدعی است برای به ثمر نشاندن آن بیش از چهار سال زمان لازم است؛ برنامه‌ای که برای نگارش آن حتی مشکلات تهران فهرست نشده، چه برسد به بررسی و ارزیابی.

برنامه‌ای که شاید فرصت خانه نشینی شهردار جدید تا آغاز به کار فرصت خوبی برای بازبینی رئوس آن باشد، به شرطی که مشخص شدن شهردار جدید، سیل افراد برای رزرو پست‌های شهرداری را به سوی وی روانه نسازد و مخمصه ساز نشود، به ویژه زمانی که می‌دانیم شهردار شدن نجفی، هنوز قطعی و صد در صد نیست و تا مصوب نشدن این انتخاب در جلسه رسمی شورای شهر، ریش وی در گرو برخورد با انتخاب کنندگان و درخواست هایشان است!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۲
شما از جاي ديگري مي سوزين ،، ١٢ سال يك نفر تو ساختمان خيابان بهشت چه كرد ؟؟ اون موقع كجا بودين؟؟ شمايي كه الان براي ليست وزرا شمشير رو از رو بستين براي هشت سال كه بي كفايت ترين وزير ها روي كار بودن كه مردم بعضا نه اسمي ازشون شنيده بودن و نه الان يادشون هست كجا بودين ؟؟ اگه الان كانديد مورد نظر شما آقاي رييسي برنده رياست جمهوري شده بود بايد سه ماه خونه مي نشست تا تحليف بشه ،براي ايشان هم مطلب ميزدين ؟؟
چی میگین!؟
قلک خالی و بدهکار جناح راست به نجفی رسید
عجب؟ اگر چه از درد بزرگی گفتی ،اما بی غرضی در آن نبود؟ آنچه باعث میشود شهردار موفق شود ،انتخاب معاونین توانا ،وشهرداران صالح مناطق ،و نواحی میباشد
اللهم اشغل الظالمین بالظالمین
پیشنهاد شما چیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دکتر نجفی شخصیت خوب و دوست داشتنی اصلاح طلبی است اما انتخاب بدی برای شهرداری تهران.
ایشان وزیر اجرایی و پروژه ای نبوده و نیست. به قول خودش مدیر هزینه است یک مدیر هزینه از هزاران مدیر هزینه شخصیتهای خنثی در نظام.
ایشان توان اجرایی در مدیریت ایجاد تحول و درآمد ندارد. هیچ وقت نداشته . یک کار آفرین نیست و نبوده و هرگز نتوانسته یک موسسه اقتصادی خصوصی را اداره کند. پول بیت المال رو بدید به ایشان تا به بهترین نحو برای شما هزینه کند اما دریغ از یک ریال توان درآمد سازی .
برعکس شخصیت و توان حسین مرعشی که بدون شک دوست و دشمن می دانند چقدر مبتکر و قدرتمند در کار اجرایی و پروژه ای است. نگاه کنید به کارنامه ایشان.
در بخش خصوصی پایه گذار صدها شرکت عام المنفه موفق و نمونه در صنایع هواپیمایی و قطار ریلی و نیروگاه تولید برق و کشاورزی مدرن و تصفیه خانه آب شیرین.
هزرارن مدیر اجرایی کشور گواه می دهند تاثیر چنین شخصیتی می توانست تهران را متحول کند.
سیاسی بازی و تنگ نظری و سهمیه طلبی اصلاح طلبان افراطی نتیجه اش چیزی جز ضرر منافع ملی نیست. دولت روحانی هم ضرر می کند چون بار تهران روی زمین می ماند و با چنین مدیر فرهنگی و غیر اجرایی به نتیجه نمی رسد و دود این انتخاب بد نهایتا می رود تو چشم مردم تهران و بد و بیراهش میره تو گوش نا شنوای اصلاح طلبان و اخر هم ناکار امدی ریس دولت بیشتر معلوم میشود.
اینا رو ولش تابناک جان. قلیون را عشق است!!!
آقای نجفی که قلبش درد می کرد و استعفا داده بود در مسولیت قبلی ،خدا کنه دوباره قلبش نگیره
تا الان برنامه داشت؟! که پخته باشه یا خام؟!
آقای نجفی
تو را به تمام مقدسات قسم اگر نمی توانی ، مردانه کنار بکش !
لطفاً این مسئولیت مهم را به آقای نجفی ندهید ایشان مناسب این مسئولیت خطیر نیست حاشیه سازی تخصص آقای نجفی است نه کار عمرانی و فرهنگی
هنوز از خانه به شهرداری نیامده تابناک شروع کرد.
شهر ما خانهء ما
"برنامه‌ای که برای نگارش آن حتی مشکلات تهران فهرست نشده، چه برسد به بررسی و ارزیابی."

واقعا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مدت یکسال است که دو بیمارستان خصوصی بنام امید و عرفان نیایش در یک خیابان ۱۲ متری بنام بهار واقع در شاهین شمالی افتتاح شده.بیمارستانها میان انبوهی از مجتمع ساختمانی و هزارها واحد اپارتمانی،راه ا ندازی شده.جدا از مسایل زیست محیطی و الودگی صوتی ،چنان ترافیکی ایجادشده که ساکنین محل برای خروج از منزلشان دچار مصیبتی بزرگ شده اند.بخاطر این دو بیمارستان ارزش ملک در منطقه بشدت سقوط کرده و نه کسی اجاره میکند و نه می خرد.بارها به شهرداری مراجعه کردیم ولی می گویند به ما ربطی ندارد و جواز توسط قبلی ها صادر شده.خلاصه این خیابان ۱۲متری تبدیل شده به شلوغ ترین نقطه تهران.فریادمان را کسی نمیشنود و توجهی نمیکند.استدعا دارم لااقل منعکس کنید.
سلام
"گره نفس قراردادها به نفس مدیران " شالوده "رایحه خوش خدمت" البته از نوع شخصی آن است.
اتفاقا دکتر نجفی گزینه عالی برای شهردار تهران هست
اینقدر این نوشته یکطرفه و با غرض نوشته شده که غیر از تاسف کاری نمیشود کرد.
من بعنوان یک معلم که زمان وزارت ایشان را درک کردم از حالا به همه اهالی تهران تسلیت میگویم همه وزرای اموزش پرورش بیخود بودند اما حداقل مثل ایشان افادهی نبودند
2
یکی از کارکنان خدوم شهرداری که نظافت خیابانهای تهران و کوچه پس کوچه ها را با اشتیاق تمام انجام میدهد را به طور رندم انتخاب میکردند یکی که سواد خواندن و نوشتن بلد باشه. به عنوان شهردار کافی بود. به خدا بهتز از این ارازل اوباش بود
مشکلات شهر تهران زیاد هست. ولی قالیباف عملکرد قابل دفاعی داشت. از مترو بگیر تا سنگفرش بعضی خیابانها و پیاده روها. یادمه توی تهران همه پیاده رو ها آسفالت بود و فکر میکردیم پیاده رو باید آسفالت باشه. توی مترو ۴ خط افتتاح کرد. چند بزرگراه ساخت و از این کارها. کلا بدون عملکرد نبود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی