بازدید 9233
۵

این مجلس به وزیر زن رأی نمی دهد/ افراد زیادی مدنظر رئیس جمهور بودند، ولی به دلایلی معرفی نشدند!

بسیاری از نمایندگان مجلس، این کابینه را با معیارهای رأی دهندگان سازگار نمی دانند و به نوعی ترکیب کابینه را ترکیب ائتلافی توصیف می کنند؛ اما بر خلاف نظر این نمایندگان، برخی دیگر هستند که اعتقاد دارند، کابینه کارآمد است و باید از آن دفاع کرد.
کد خبر: ۷۲۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲ 11 August 2017
روشن است با معرفی وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، حدود نیمی از کابینه دستخوش تغییر و تحولات شده است؛ بنابراین، به نظر می‌رسد، هم به لحاظ کارایی و هم جهت‌گیری‌های سیاسی و فکری که در مورد آنها حساسیت‌هایی وجود داشت، این کار انجام شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بسیاری از نمایندگان مجلس، این کابینه را با معیارهای رأی دهندگان سازگار نمی دانند و به نوعی، ترکیب کابینه را ترکیب ائتلافی می دانند؛ اما بر خلاف نظر این نمایندگان، برخی دیگر هستند که اعتقاد دارند، کابینه کارآمد است و باید از آن دفاع کرد.

علیرضا محجوب در گفت وگو با تابناک در این باره می گوید: تعریف من از کابینه این است که کابینه، دستچینی از دستیاران و همکاران رئیس جمهور برای تحقق اهداف رئیس دولت است؛ بنابراین، اینکه ما فشار بیاوریم تا این افراد را بر خلاف میل خود انتخاب کند، درست نیست.

این نماینده مجلس گفت: برخی بر این باورند که افراد منتخب، باید بر پایه معیار رأی دهندگان انتخاب شوند و برای همین، می شنویم که هر روز اعلام می کنند، باید معیارهای 24 میلیون رأی دهنده در انتخاب افراد دیده شود. این درست، ولی مردم ما 24 میلیون تن نیستند، بلکه همه مردم در این کابینه سهم دارند.

روحانی رئیس جمهور همه مردم است

وی افزود: شاید کسی بیمار بوده و نتوانسته رأی دهد. نمی شود وی را از حقوق شهروندی اش محروم کرد. همچنین شاید در این میان، کسی هم کاندیدای دیگری داشته باشد. همه آحاد این ملت انتظار دارند که این دولت، کارهای بهتری نسبت به دولت گذشته انجام دهد و مشکلات مردم را رفع کند. بنده اعتقاد داشتم که استمرار کابینه و عدم فشار به دولت و شخص رئیس جمهور درباره تغییر وزرا، ساختار بهتر و نتیجه بهتری داشت؛ چنانچه در دوره گذشته نیز به جز دوره احمدی نژاد، معمول نبوده که دولت ها در کابینه دوم تغییرات وسیعی انجام دهند/

وی همچنین ادامه داد: این اتفاق یک بار در دولت احمدی نژاد رخ داد که اعتقاد دارم در آن زمان نیز تغییرات تحت فشار همین تفکرات صورت گرفت و حتی به یاد دارم که مجلس به این میزان تغییرات واکنش نشان داد و اعتراض کرد که چرا باید ده وزیر از یک کابینه تغییر کند!

وی در ادامه یادآور شد: کابینه نه لباس است، نه مد؛ بنابراین، نمی توان آن را به این سادگی ها عوض کرد. نماینده ای چهار سال در یک وزارت خانه زحمت کشیده و حالا یک یا دو نفر را که رئیس جمهور تشخیص می دهد، می توان تغییر داد. خلاصه هم اکنون هشت نماینده را تغییر داده اند، همه می گویند چرا همه را تغییر نداده اند!
این شیوه درخواست از نظر اجرایی غیر عقلایی است و بهتر بود، ابزار اجرایی رئیس جمهور را ـ که همان کابینه است ـ به دلخواه او می گذاشتیم و بعد از وی مسئولیت می خواستیم.

وی گفت: روحانی رئیس جمهور 24 میلیون تن نیست، بلکه رئیس جمهور همه مردم است و در قبال مخالفان هم وظیفه دارد. در هیچ برگه رأیی نوشته نشده بود که رئیس جمهور از چه افرادی استفاده خواهد کرد.

این مجلس به وزیر زن رأی نمی دهد

وی درباره حضور نداشتن وزیر زن در کابینه نیز گفت: این تنها یک طرح درخواست بود. احمدی نژاد در دور دوم دولت خود، این موضوع را تجربه کرد و سه زن را برای کابینه معرفی نمود، ولی  مجلس تنها به یک وزیر زن رأی داد؛ بنابراین، اگر روحانی نیز این کار را می کرد، بار دیگر این اتفاق تکرار می شد.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: فضای اجتماعی و درخواست های مردمی با اقتضای آن یکی نیست. این مجلس به وزیر زن رأی نمی دهد، همان گونه که در دولت دهم رأی نداد. در آن دوره، هم مجلس و هم دولت، هر دو از یک طیف بودند، ولی به وزیر زن رأی ندادند. این مجلس که تنها صد نفر از آنان ـ آن هم روی کاغذ ـ با رئیس جمهور هم نظر است، به وزیر زن رأی نمی دهد.

وی در پایان گفت: اینکه وی در انجام مطالبات مردم تلاش نکرده، درست نیست. روحانی تلاش زیادی کرد و افراد زیادی نیز مد نظر وی بودند، ولی باید دلیل اینکه چرا این کار انجام نشده از خودش پرسید تا در این باره روشنگری کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۵
درست میگه آقای محجوب. از حرف تا عمل فاصله بسیار است. یک عده مدام برای جلب افکار عمومی شعار میدهند ولی به گونه ای دیگر عمل میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Italy |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
یک عده هم هستند که حتی همون شعارهای همسو با خواست مردم رو هم نمیدن و فقط حرف های خودشون رو میزنن!!! حداقل کسی که شعارهاش حرف دل مردمه شرافتش بیشتر از اون کسانیه که پوست مردم رو میکنن و خونشون رو میکنن تو شیشه!
اگه مو گرینی باشه چطور
دمشون گرم که به وزیر زن رای نمیدهند. زن رو چه به وزارت
چه توجيهاتي!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان