بازدید 9234
وزارت ورزش تخلف وزیرش را پذیرفت

ماجرای استعفای ناطق نوری و حکم غیرقانونی

تخلف نیست و در واقع این از اختیارات وزیر است. یک وقت می‌بینید که وزیر برخلاف اساسنامه دولت عمل می‌کند اما یک وقت هم می‌بینید که برخلاف آیین نامه عمل شده است. این کار برخلاف آیین‌نامه وزارت ورزش صورت گرفته و ما نیز آن را می‌پذیریم.
کد خبر: ۷۲۰۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۱ 09 August 2017
استعفای احمد ناطق نوری از ریاست فدراسیون بوکس و انتصاب سرپرست در حالی صورت گرفت که طبق آیین‌نامه انتخابات روسای فدراسیون‌ها، تخلفی در این موضوع از سوی وزارت ورزش صورت گرفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق قوانین جدید بعد از عزل یا استعفای رییس فدراسیون، نایب رییس تا زمان برگزاری انتخابات ، سرپرستی فدراسیون رو عهده دار خواهد بود. حالا واکنش داورزنی معاون وزیر به این قانون شکنی جالب است.

 انتصاب سرپرست برای بوکس طبق آیین‌نامه انتخابات روسای فدراسیون‌ها، تخلف است.
در اساسنامه فدراسیون‌ها این اجازه به وزیر ورزش داده می‌شود که استعفای رئیس فدراسیون را بپذیرد و این به صراحت در قانون آمده است. آن آیین‌نامه که شما مطرح می کنید، مربوط به نحوه ثبت‌نام است.ما هم اشکالاتی که در آن آیین نامه بود را برطرف کردیم.

این اصلاحات چه زمانی انجام شد؟
چند مورد از مفاد حذف شده که تا هفته آینده اعلام می‌شود. باید به نکته مهمی اشاره کنم؛ اساسنامه مصوب دولت است، اما آیین‌نامه مصوب وزیر ورزش است. در این موضوع که عنوان کردید، باید ببینیم که چرا وزیر استعفا را قبول کرد و نایب رئیس به عنوان سرپرست منصوب نشد. این سوالی است که مطرح می‌شود. ما همین موضوع را در جلسه شورای معاونان مطرح کردیم. روی اساسنامه نمی‌توانیم کاری کنیم و اساسنامه هفته آینده نیز به دولت می‌رود. در خصوص آیین نامه نیز اشکالاتی وجود داشت که در آن ورود کردیم و این مسائل برطرف شد. حالا هم قرار است هفته آینده آیین نامه با اصلاحاتش اعلام شود. همچنین بحث سوابق کاری، تایید پنج نفره و ... اصلاح شد.  باید بگویم که اساسنامه بالاتر از آیین‌نامه است. در بحث انتصاب نایب رئیس هم این مسئله اشکال داشت که اصلاح کردیم.

آیا کار شما تخلف بوده است؟
تخلف نیست و در واقع این از اختیارات وزیر است. یک وقت می‌بینید که وزیر برخلاف اساسنامه دولت عمل می‌کند اما یک وقت هم می‌بینید که برخلاف آیین نامه عمل شده است. این کار برخلاف آیین‌نامه وزارت ورزش صورت گرفته و ما نیز آن را می‌پذیریم.

پست ریاست افتخاری نیز در آیین‌نامه وجود ندارد.
با توجه به اینکه این کار در دنیا در قبال کسانی که سال‌ها زحمت می‌کشیدند، صورت می‌گرفت، بهترین شکل این بود که ناطق نوری به واسطه سال‌ها حضورش به عنوان رئیس افتخاری منصوب شود و سرپرست مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کند.

به اساسنامه هم ایراداتی وارد است، از جمله چگونگی تعیین رئیس مجمع و ... .
ابتدا تاکید می‌کنم که اساسنامه هفته آینده به دولت می‌رود. همچنین در یک جاهایی باید الزامات بین‌المللی را رعایت کنیم. در همه جای دنیا آن شکل دموکراتیک که کمیته بین‌المللی المپیک مد نظرش است، باید رعایت شود و ما اینها را گفتیم که در مجمع رخ بدهد. ما در اساسنامه جدید گفتیم که نماینده وزیر، نماینده کمیته و نمایندگان سایر اصناف حضور داشته باشند. IOC پذیرفته که وزیر به عنوان دستگاه حمایت کننده باید باشد که البته نباید منجر به دخالت شود. در واقع شکل کلی کار در اساسنامه‌ها باید دموکراتیک شود. 

ایرادات اساسنامه جدید کی رفع می شود.
باید به اتفاقاتی که برای کشتی افتاد، اشاره کنم که عنوان شد 7 ایراد به اساسنامه‌اش وارد است و دولت دخالت می‌کند که البته همه آنها برطرف شدند.  ما اساسنامه را متناسب با باید و نبایدهای IOC تنظیم کردیم و از این طرف هم اساسنامه باید در دولت تصویب شود که در آن قوانین داخلی مورد نظر است. بیش از 15 سال است که در برخی مواقع چوب تعلیق وجود دارد که این را برداشتیم تا اینقدر فدراسیون‌ها به آن اشاره نکنند. ما یک شکلی از اساسنامه را تهیه کرده‌ایم که ارکان و کلیات موضوع یکی است، ولی اینکه ساختار فدراسیون‌ها به لحاظ کمیته و .. چه باشد، به مجمع برده‌ایم که آنجا نظر داده شود و هر فدراسیون برای خودش را تنظیم کند. ساختار گلف با کشتی و چوگان متفاوت است. در واقع پایه یکی است، ولی هر کدام ساختار خودشان را تنظیم می‌کنند. به نظرم این اساسنامه یکی از مترقی‌ترین اساسنامه‌ها تاکنون است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر