بازدید 1963

دیدار پادشاه بحرین با فرستاده کویت با محوریت حل بحران قطر

به دنبال محاصره قطر توسط کشورهای عربی و میانجی‌گری کویت برای حل بحران، پادشاه بحرین در دیدار با فرستاده کویت به اقدام مشترک در مقابله با چالش‌های منطقه دعوت کرد.
کد خبر: ۷۲۰۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 09 August 2017
به دنبال محاصره قطر توسط کشورهای عربی و میانجی‌گری کویت برای حل بحران، پادشاه بحرین در دیدار با فرستاده کویت به اقدام مشترک در مقابله با چالش‌های منطقه دعوت کرد.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری آناتولی، صباح الخالد الحمد الصباح، وزیر خارجه کویت سه شنبه شب وارد بحرین شد و پیام مکتوب صباح الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت را که درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مسائل مهم مشترک بود، به حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین تقدیم کرد.

پادشاه بحرین در استقبال از وزیر خارجه کویت در کاخ "الصافریه" همه را به اتحاد و اقدام مشترک در مقابله با تمامی خطرها و چالش‌ها فراخواند.

سفر وزیر خارجه کویت به بحرین به همراه محمد عبدالله المبارک الصباح، وزیر مشاور کویت در امور کابینه و جانشین وزیر اطلاع‌رسانی در پایان سفر دوره‌ای وی به منطقه خلیج فارس بود که یک روز طول کشید و در این سفر دوره‌ای به امارات و عمان سفر کرده و پیام مکتوب امیر کشورش را به قابوس بن سعید پادشاه عمان و خلیفه بن زائد، رئیس امارات تقدیم کرد.

پیش از این نیز  امیر کویت توسط نماینده خود پیام مکتوبی به سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان و عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر فرستاده بود.

پادشاه بحرین در این دیدار با اشاره به رویدادها و تغییرات منطقه گفت: تغییرات منطقه با توجه به یکسان بودن هدف در مبارزه با تمامی خطرها و چالش‌ها اتحاد و اقدام مشترک را می‌طلبد.

چهار کشور عربستان، امارات، بحرین و مصر در پنجم ژوئن گذشته با متهم کردن قطر به "حمایت از تروریسم"، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرده و اقداماتی را برای تحریم این کشور در پیش گرفتند. دوحه اتهامات مطرح شده از سوی این کشورها را به شدت رد کرده است.

قطر اقدامات کشورهای عربی علیه خود را که از جمله آنها بستن تنها گذرگاه زمینی دوحه با عربستان است، محاصره خوانده، این در حالی است که کشورهای محاصره کننده این اقدامات را تحریم می‌دانند نه محاصره.

به دنبال محاصره قطر توسط چهار کشور مذکور، امیر کویت برای حل بحران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نقش میانجی‌گری را ایفا کرده و به شیوه‌های مختلف با این کشورها وارد مذاکره شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر