بازدید 26064
۶
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه/مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی/ تنش میان پهباد ایرانی با جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس

کشته شدن 29غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رقه، برخورد موشک به سرزمین های اشغالی، آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه، نزدیک شدن پهباد ایرانی به جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس، تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در شرق السویداء، مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی و طرح ترکیه و سازمان ملل برای بازگرداندن ۱۰۰ هزار آواره سوری به کشورشان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان، ارسال 112 تریلی سلاح آمریکایی به گروه های کُرد سوریه نیز از خبرهای مهم محسوب می شود.
کد خبر: ۷۱۹۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 09 August 2017
کشته شدن 29غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رقه، برخورد موشک به سرزمین های اشغالی، آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه، نزدیک شدن پهباد ایرانی به جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس، تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در شرق السویداء، مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی و طرح ترکیه و سازمان ملل برای بازگرداندن ۱۰۰ هزار آواره سوری به کشورشان، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای 24 ساعت گذشته خاورمیانه بوده اند. در این میان،  ارسال 112 تریلی سلاح آمریکایی به گروه های کُرد سوریه نیز از خبرهای مهم محسوب می شود.
 
به گزارش «تابناک»، خبرگزاری آناتولی ترکیه مدعی شد، کمک های تسلیحاتی آمریکا به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) ادامه دارد و واشنگتن، بار دیگر 112 تریلی حامل سلاح سنگین به این گروه های کُرد معارض در سوریه ارسال کرده است.

به گزارش آناتولی ترکیه، آمریکا در ادامه کمک های نظامی به گروه های تروریستی پ.ک.ک و پ.ی.د به بهانه مبارزه با داعش، شب گذشته، 112 تریلی حامل مهمات و تجهیزات نظامی به اعضای این گروه در شمال رقه فرستاده کرده است.

بر اساس گزارش خبرنگار آناتولی در حسکه، شب گذشته 112 تریلی حامل مهمات و تجهیزات نظامی با عبور از مرز عراق، وارد استان حسکه تحت کنترل پ.ک.ک و پ.ی.د شده است.
 آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه/مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی/ تنش میان پهباد ایرانی با جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس
بنا به این گزارش، در این کاروان، کمک های آمریکا، خودروهای زرهی هامر با قابلیت حرکت بالا، تانکرهای سوخت و خودروهای زرهی ارسال شده است. ارسال تجهیزات نظامی در ساعات شب و با تریلی های سرپوشیده صورت می گیرد.
 
بنا به ادعای آناتولی، تاکنون 909 تریلی کمک نظامی آمریکایی به مناطق تحت کنترل پ.ی.د و پ.ک.ک ارسال شده است.
 
بنا به ادعای دولت ترکیه، گروه های پ.ی.د/ی.پ.گ که آمریکا آنها را متحد خود می داند، قصد تسلط بر خط مرزی واقع در فاصله بین استان حسکه سوریه تا امتداد مرز استان هاتای ترکیه را دارند.
 
موضوع تسلیح این شبه نظامیان جزو تنش بین آنکارا و واشنگتن شده است و مقامات آمریکا ادعا می کنند که سلاح های ارسالی پز از سرکوب داعش پس گرفته خواهد شد ولی دولت ترکیه مدعی است که این سلاح ها توسط معارضان کرد سوری در اختیار گروه پ.ک.ک قرار می گیرد.
 
مقامات ترکیه مصر هستند که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) یکی از شاخه های گروه تروریستی پ.ک.ک است و کمک تسلیحاتی واگذار شده از سوی آمریکا، غیرمستقیم در اختیار پ.ک.ک قرار می گیرد.
 
کشته شدن 29غیرنظامی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رقه
 
روز سه شنبه، گروه دیدیان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، دست کم 29 غیر نظامی در حمله ائتلاف بین المللی به رقه سوریه کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جنگنده های ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا طی 24 ساعت گذشته در چندین نوبت، بخش های مختلف رقه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، دست کم 29 غیر نظامی از جمله 14 کودک و 9 زن در این حملات هوایی کشته شدند.

در ماه های اخیر، شمار غیرنظامیانی که در حملات ائتلاف ضد داعش کشته شده‌اند به ویژه در دیرالزور و رقه افزایش یافته است.

بر اساس گزارش ها طی ماه جولای دست کم 189 غیر نظامی در حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رقه کشته شدند.

پیشتر دولت سوریه در نامه به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار توقف حملات هوایی ائتلاف در سوریه شده بود.

ائتلاف بین المللی از ششم ژوئن عملیات آزادسازی شهر رقه را از اشغال داعش آغاز کرده است.
 
 برخورد موشک به سرزمین های اشغالی
 
 منابع خبری شامگاه سه شنبه گزارش دادند در پی برخورد یک موشک به اطراف شهر عسقلان در سرزمین های اشغالی، صدای آژیر قرمز حملات موشکی در شهرک های صهیونیستی عسقلان به صدا درآمده است.

به گزارش رسانه های عربی، ارتش رژیم صهیونیستی آثار بر جای مانده از برخورد موشک را در اطراف شهر عسقلان در نزدیکی غزه را شناسایی کرد.

صهیونیست ها مدعی هستند که این موشک از غزه به داخل سرزمین های اشغالی شلیک شده است
 
آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه/مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی/ تنش میان پهباد ایرانی با جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس 
بر اساس گزارش رسانه های صهیونیستی، این حمله موشکی خسارتی نداشت.

صهیونیست ها بارها به بهانه حملات موشکی از غزه، مناطق مسکونی این باریکه را هدف حملات هوایی و توپخانه ای قرار داده اند.
 
آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه
 
خبرگزاری «دوغان» ترکیه روز سه‌شنبه از آغاز احداث دیوار در مرز ترکیه با ایران خبر داد.

بنا بر این گزارش، دولت ترکیه تصمیم دارد با هدف افزایش امنیت مرزی، مانعی به ضخامت 2 و ارتفاع 3 متر، مشابه آنچه در مرز با سوریه احداث شده، در بخش‌هایی از مرز با ایران ایجاد کند.

«سلیمان البان» فرماندار استان «آگری» ترکیه امروز از محل احداث این دیوار بازدید کرده است.
 
آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه/مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی/ تنش میان پهباد ایرانی با جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس
«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در ماه ژانویه اعلام کرد، دولتش قصد دارد دیوارهایی در مرز با عراق و ایران احداث کند. هدف از این کار، جلوگیری از تردد شبه‌نظامیان کرد در مناطق مرز و مبارزه با قاچاق کالا اعلام شده است.
 
نزدیک شدن پهباد ایرانی به جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس
 
 یک شبکه خبری آمریکایی مدعی شد، یک پهپاد ایرانی تا فاصله ۳۱ متری یک جنگنده اف ۱۸ آمریکایی ـ که قصد فرود آمدن روی یک ناو را داشته ـ نزدیک شده است.

سی‌ان‌ان به نقل از دو مقام آمریکایی نوشت، یک پهپاد ایرانی تا فاصله یکصد فوتی (31 متری) یک جنگنده اف-18 آمریکایی ـ که قصد فرود آمدن روی ناو هواپیمابر «یو‌ا‌س‌اس نیمیتز» در خلیج فارس را داشته ـ نزدیک شده است.

این پهپاد حدود 100 فوت از پایین و حدود 200 فوت از کنار با هواپیما فاصله داشته است. جنگنده اف-18 در فاصله چند هزار فوتی با عرشه ناو هواپیمابر بوده و در انتظار فراهم شدن شرایط برای فرود بر عرشه بوده است.
 
آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه/مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی/ تنش میان پهباد ایرانی با جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس
این جنگنده مجبور شد، بارها و بارها مانور داده تا از برخورد با پهپاد جلوگیری کند. البته به نظر می‌رسید، پهپاد مسلح نبوده است.

مقامات آمریکایی گفتند، اقدام پهپاد غیر ایمن و غیر حرفه‌ای بوده است. نظامیان آمریکایی از فرکانس رادیویی اضطراری برای محیط اطراف استفاده کرده تا به کسانی که هدایت پهپاد را در اختیار داشتند، هشدار دهند که آن را به مسیر دیگری هدایت کند که در نهایت پهپاد به مسیر دیگری رفت.
 
تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در شرق السویداء
 
ارتش سوریه در ادامه جنگ با داعش، موفق به تسلط بر چند بلندی در حومه شرقی استان السویداء شد.

به گزارش شبکه المیادین، ارتش سوریه و متحدان آن بلندی های اسد، جارین و الریاحین را از تروریست ها در حومه شرقی السویداء باز پس گرفتند و به تعقیب داعشی ها در این منطقه پرداختند.

از سوی دیگر، منابع سوری از کشته و زخمی شدن شماری دیگر بر اثر حمله جنگنده های ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا به روستاهای ابوحمام، الکشکیه و بادیه المیادین در حومه دیرالزور خبر دادند.

در درعا بر اثر انفجار داخل گردان متروکه در غرب گمرک قدیم درعا، ده فرد مسلح کشته و شماری دیگر زخمی شدند. این انفجار در انبار مهمات گروه های مسلح رخ داد.
 
مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی
 
دربار پادشاهی عربستان سعودی، با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که شاهزاد "سلمان بن سعد بن عبدالله بن ترکی آل سعود" درگذشت.

حساب کاربری "تاریخ آل سعود" در توئیتی نوشت: سلمان که 27 ساله بود، بر اثر سکته قلبی مرده است.
 
آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه/مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی/ تنش میان پهباد ایرانی با جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس

خبرگزاری عربستان با انتشار خبر مرگ این شاهزاده جوان، توضیح بیشتری در این زمینه نداده است.
 
 طرح ترکیه و سازمان ملل برای بازگرداندن ۱۰۰ هزار آواره سوری به کشورشان

وزارت امور خانواده و سیاست اجتماعی ترکیه، با همکاری با کمیساریای سازمان ملل در امور آوارگان، طرحی را با هدف بازگرداندن ۱۰۰ هزار آواره سوری به کشورشان تا پایان سال کلید زدند.

 روزنامه حریت ترکیه با اعلام این خبر نوشت، نیروهای ترکیه‌ای در عملیات سپر فرات در شمال سوریه، دست کم دو هزار کیلومتر مربع از اراضی را از دست داعش آزاد کردند که این امر به بازگرداندن ۷۰ هزار سوریه‌ای به کشورشان کمک کرد.

 
آغاز ساخت دیوار در مرز ایران توسط ترکیه/مرگ شاهزاده سلمان سعودی بر اثر سکته قلبی/ تنش میان پهباد ایرانی با جنگنده و ناو آمریکایی در خلیج فارس 

هدف از این طرح ترکیه و سازمان ملل، فراهم کردن زمینه های مناسب برای بازگرداندن ۱۰۰ هزار تن به شهر الباب سوریه است و ترکیه و سازمان ملل در آنجا مغازه‌ها و نانوایی‌ها را باز خواهند کرد و آب‌ شرب را تأمین و مدارس و بیمارستان‌ها را برای خدمت رسانی آماده می‌کنند.

طبق آمارهای ترکیه، حدود ۳.۵ میلیون سوری به دلیل درگیری‌ها در کشورشان به ترکیه گریخته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
دیوار بین ایران و افغانستان لازم است چون هرج و مرج در اینده در افغانستان قابل پیش بینی است.
به نظر من دیوار کشی بیشتر در مورد مرزهای شرقی ضروری است تا ترکیه.شاید مسئله قاچاق مطرح باشد ولی مرزهای شرقی به شدت نا امن هستند و مواد مخدر از اینجا وارد و سپس از طریق ترکیه به اروپا صادر می شود.
دست تركيه درد نكنه جلوي قاچاق كالاهاي تركو ميگيره
كاري كه دولت مرداي ما نميتونن بكنن لاقل جنس ايراني ميخريم به اقتصادمون هم كمك ميشه
بین ایران وپاکستان دیوار بتن ارمه خیلی بلندوسخت ایران ساخته است وامنیت با دیوار سازی حاصل نمی شود از محبت خارها گل شود
دیوار بین ترکیه و ایران بیشتر به نفع ایرانه چون امنیت ایران به مراتب بیشتر از ترکیه هستش و قاچاق کالا بیشتر از سمت ترکیه به ایرانه به غیر از گازوئیل.
اردوغان امل بازم شاخ شد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس