بازدید 3184

افزایش قیمت روغن‌نباتی در سازمان‌حمایت نهایی شد

دبیر انجمن روغن نباتی با اشاره به نهایی شدن موضوع افزایش قیمت روغن نباتی در جلسه امروز سازمان حمایت گفت: این موضوع برای تصویب نهایی، هفته آینده در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب می شود.
کد خبر: ۷۱۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲ 08 August 2017
دبیر انجمن روغن نباتی با اشاره به نهایی شدن موضوع افزایش قیمت روغن نباتی در جلسه امروز سازمان حمایت گفت: این موضوع برای تصویب نهایی، هفته آینده در جلسه ستاد تنظیم بازار مصوب می شود.

به گزارش فارس، داریوش محمودی در یک نشست خبری اظهار داشت: بحث کارشناسی قیمت گذاری روغن نباتی در جلسه امروز سازمان حمایت حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نهایی شد و برای موضوع افزایش قیمت روغن نباتی برای اجرایی شدن، هفته آینده در جلسه ستاد تنظیم بازار طرح و مصوب خواهد شد.

وی توضیح داد: سازمان حمایت با بررسی قیمت تمام شده تولید روغن نباتی در اثر نرخ ارز، نرخ تورم و همچنین حقوق و دستمزد با تعدیل قیمت روغن نباتی موافقت کرد.

محمودی از اعلام میزان افزایش قیمت روغن نباتی خودداری کرد و در عین حال گفت: میزان افزایش قیمت‌ها بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار مشخص خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش تعرفه واردات روغن پالم از ۱۰ درصد به ۴۰ درصد طی دو سال اخیر، گفت: تعرفه واردات انواع روغن خام افزایش یافته به طوری که تعرفه برخی اقلام از ۴ درصد به ۲۰ درصد رسیده و همین موضوع بر افزایش قیمت تمام شده تولید روغن نباتی مؤثر بوده است.

وی در مورد بحث‌های مطرح شده مبنی بر عدم رعایت سهمیه‌بندی واردات روغن پالم طی سال ۹۵ نیز گفت: نیاز کشور به واردات روغن حدود ۱.۵ میلیون تن است که ۳۰ درصد آن به روغن پالم اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه روغن آفتابگردان، پالم و سویا سهم عمده‌ای در واردات روغن به کشور دارند، اظهار داشت: پالم به عنوان یک روغن سالم در دنیا مطرح است به طوری که حدود ۶۰ میلیون تن از ۲۰۰ میلیون تن روغن مصرفی دنیا به پالم اختصاص دارد.

به گفته دبیر انجمن روغن نباتی در سال‌های گذشته زمانی که تولیدکنندگان لبنیات با مشکل روبرو شدند، به مصرف روغن پالم روی آوردند و همین موضوع باعث طرح برخی مسایل بر علیه این نوع روغن در کشور شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان