بازدید 3582

نعمتی سردوراهی ماندن ومسلمان شدن یا رفتن و ساسان؟

کد خبر: ۷۱۹۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 08 August 2017
هافبک خلاق فصل گذشته پیکان اکنون با شرایط ویژه‌ای همراه است و باید بزرگترین تصمیم خود را با پیراهن شماره 88 بگیرد.

به گزارش تابناک ورزشی، سیامک نعمتی به عنوان یکی از خریدهای جالب توجه در نقل و انتقالات به پرسپولیس پیوست و خیلی زود نامش در لیست آسیایی این تیم نیز قرار گرفت تا اعتماد برانکو ایوانکوویچ به این هافبک ریزنقش و تکنیکی مشخص شود.

نعمتی که با توجه به قابلیت‌های فنی توانایی حضور در بیشتر پست‌های خط میانی را داراست، اکنون رقبای سرسختی را پیش روی خود می‌بیند. بازیکنانی که در دو فصل اخیر با حضوری ثابت در ترکیب این تیم از جایگاه‌ ویژه‌ای نزد برانکو ایوانکوویچ برخوردار شده و عبور از نام آنها به سخت‌ترین کار ممکن تبدیل می‌شود.

فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، بشار رسن، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، وحید امیری، محسن ربیع خواه، حمید طاهرخانی و احسان علوان زاده اکنون به عنوان هافبک‌های شاخص این تیم شناخته می‌شوند. در جمع این بازیکنان فرشاد احمدزاده، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان و وحید امیری حداقل یک فصل موفق و رویایی را در کنار یکدیگر پشت سر گذاشته‌اند. موضوعی که حتی هافبک توانمندی مثل احمد نوراللهی را در آن مقطع به صرافت حضور زودهنگام در خدمت سربازی انداخت تا اینچنین عبور از این نام‌ها غیرممکن تلقی شود. 

با این حال برانکو در این فصل با تقویت این خط و اضافه کردن سیامک نعمتی و بشار رسن، رقابت در این پست را به بالاترین حد ممکن رسانده است. موضوعی که هم می‌تواند زنگ خطری بزرگ برای بازیکنان ثابت تلقی شود و هم اینکه روحیه رقابت بین دیگر اعضا را مورد سنجش قرار دهد.

مهمترین بازیکنی که اکنون برانکو در نقل و انتقالات به جمع تیمش اضافه کرده و تصور می‌شود بتواند از این رقبا عبور کند، سیامک نعمتی است. هافبکی که در فصل گذشته در خط میانی پیکان به مرد شماره یک این تیم تبدیل شده بود و توانست به واسطه همین درخشش نظر پرسپولیس را نیز به خود جلب کند و پیراهن شماره 88 این تیم را از آن خود کند.

با این حال نیمکت نشینی در سه بازی ابتدایی فصل در سوپرکاپ و دو بازی لیگ برتر این شرایط خاص را پیش روی این بازیکن قرار داده است که او را در دو وضعیت مشابه با محسن مسلمان در فصل پانزدهم و ساسان انصاری در لیگ شانزدهم قرار داده است. اتفاقی که باید دید در نهایت از او مهندس جدید پرسپولیس شکل خواهد داد یا ستاره تیم سابقش! در ادامه به بررسی شرایط مشابه این بازیکنان در دو فصل اخیر خواهیم پرداخت.

محسن مسلمان؛ در آستانه نابودی
هافبک جوان سابق ذوب آهن بعد از نیم فصل ناموفق در فولاد خوزستان در آستانه دوری از سطح اول فوتبال قرار داشت. جایی که تا روزهای پایانی فصل هیچ تیم صاحب نامی، پیشنهادی برای جذب وی ارسال نکرده بود. با این حال از خوش شانسی بزرگ او بود که پرسپولیس به واسطه مشکلات مالی در جذب ستاره‌ها ناکام ماند و بعد از اینکه تلاش آنها برای جذب سیدجلال حسینی و کریم انصاریفرد به نتیجه نرسید برای اینکه هواداران را تقریبا راضی کنند به سراغ ستاره سابق رفتند. بازیکنی که با عملکردی ضعیف در فولاد خوزستان در بدو حضورش به هیچ عنوان مورد استقبال قرار نگرفت. ناآمادگی او در اردوی ترکیه و نیمکت نشینی‌هایش در ابتدای فصل و حواشی رسانه‌ها نیز باعث شده بود تا این بازیکن حتی بارها به فکر جدایی از این تیم در روزهای ابتدایی لیگ بیفتد. برانکو هم بارها اعلام کرده بود او بازیکن پانزدهم تیمش است! این جمله یعنی اینکه برانکو بعد از 11 بازیکن اصلی و 3 بازیکن تعویضی در نهایت به نام او فکر خواهد کرد. موضوعی که شایعه جدایی‌اش را بیشتر نیز می‌کرد اما مسلمان در اتفاقی عجیب با تغییر ذهنیتی جالب توجه از یک بازیکن ایستا و کم تحرک به خلاق‌ترین هافبک این تیم تبدیل شد تا به امروز عبور از نامش غیرممکن تلقی شود. یکی از بزرگترین بازگشت‌های تاریخ در جمع بازیکنان پرسپولیس که نام او را از پیام صادقیان احتمالی بعدی این تیم با فاصله زیادی قرار داد. مسلمان در این تیم ماند و در فصل گذشته نیز کاندید برترین بازیکن فصل شد و اکنون نیز با فراموشی روزهای گذشته و ابتدایی حضورش در این تیم، یکی از سردمداران مخالفت با جریان‌های مدیریتی این باشگاه تلقی می‌شود. 

ساسان انصاری؛ جدایی برای شکوفایی مجدد
مهاجم موفق فولاد خوزستان در فصل پانزدهم با آماری موفق در گلزنی و پاس گل راهی پرسپولیس شد تا امیدوار به برآورده شدن آرزوی خود با پیراهن شماره 17 این تیم باشد. انصاری روزهای آماده سازی را با پیراهن پرسپولیس پشت سر گذاشت و بعد از دو هفته متوجه شد در دیدگاه تاکتیکی برانکو برای حضور در ترکیب اصلی جایی ندارد. او البته مسیری متفاوت برای عبور از این جریان را پشت سر گذاشت تا امیدوار به حضور در تیم ملی باشد. اولین پالس مثبت از سوی تیم سابق باعث شد تا او باب مذاکره با برانکو و مسوولان باشگاه برای جدایی زودهنگام از این تیم را بگشاید و در نقل و انتقالات ابتدایی فصل بار دیگر راهی فولاد خوزستان شود و پیراهن عجیب شماره 3 را برتن کند. انصاری بار دیگر در فولاد نعیم سعداوی شکوفا شد و یکی از برترین ستاره‌های لیگ لقب گرفت و تا روز پایانی برای کسب عنوان آقای گلی با مهدی طارمی جنگید و تنها دو گل برای این عنوان کم آورد. انصاری در فصل هفدهم نیز با پیشنهادات اغواکننده‌ای مواجه شد و در حالی که حضور در اردوی تیم ملی را نیز تجربه کرده بود، راهی سپاهان شد تا در کنار دیگر مربی کروات شاغل در فوتبال ایران به بازی خود ادامه دهد. 

نعمتی در دو راهی مسلمان و انصاری
سیامک نعمتی به عنوان یکی از ستاره‌های فصل گذشته لیگ برتر که کاندید عنوان پدیده نیز بود! اکنون به دنبال خودنمایی در ترکیب پرسپولیس است و همانطور که گفته شد با توجه به هماهنگی و موفقیت بالای خط میانی این تیم دشوارترین کار ممکن را پیش روی خود خواهد دید. شماره 88 پرسپولیس البته به زودی با حضور احمد نوراللهی و بشار رسن کار خود را سخت‌تر نیز خواهد دید و باید پرچالش ترین فصل فوتبالی‌اش را تجربه کند. با این حال پیراهن پرسپولیس و احتمال تجربه موفقیت‌های بزرگتر، او را برای ادامه تلاش برای دستیابی به موفقیت با این تیم وسوسه می‌کند. شرح حال سرنوشت دو بازیکن این تیم می‌تواند بزرگترین راهکار برای موفقیت او در ادامه مسیر فوتبالش باشد.
او که با شرایطی بهتر و مثبت‌تر از مسلمان به این تیم آمده، آیا موفق خواهد شد با عبور از این وضعیت به ستاره خط میانی تبدیل شود یا گزینه‌ای همچون ساسان انصاری را انتخاب می‌کند تا با بازگشتی به عقب فرصت بازی بیشتر و چهره شدن از این طریق را پیش روی خود قرار دهد. همانطور که گفته شد حضور در لیگ قهرمانان آسیا، احتمال موفقیت به همراه این تیم در این تورنمنت و البته لیگ برتر و جام حذفی شاید جاه طلبی او برای موفقیت فردی و حضوری زودهنگام در ترکیب را افزایش دهد. در این مقطع همه چیز به خودش بستگی خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان