بازدید 8386

افتتاح خط 8 مترو تهران

خط 8 مترو تهران در مسیر شهرآفتاب تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) عصر امروز - دوشنبه - با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۷۱۹۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷ 07 August 2017
خط 8 مترو تهران در مسیر شهرآفتاب تا فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) عصر امروز - دوشنبه - با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، طرح احداث متروی خط 8 (شاهد - پرند) بر اساس موافقت نامه ای بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در حد فاصل ایستگاه شاهد، فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) و شهر پرند به طول 50 کیلومتر و به منظور تأمین دسترسی و اتصال به شبکه مترو تهران، نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، شهر واوان، فرودگاه حضرت امام خمینی(ره) و شهر جدید پرند از ابتدای سال 91 آغاز شد.

فاز اول این خط حدفاصل ایستگاه شاهد تا نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در اردیبهشت 95 همزمان با افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب به بهره برداری رسید و فاز دوم شامل حدفاصل ایستگاه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی (ره) روز جاری به بهره برداری رسید.

700 متر از این خط در زیر زمین احداث شده که در محله کهریزک از زیر زمین خارج و مابقی مسیر تا فرودگاه به صورت روگذر احداث شده است.

تعداد 18 زیرگذر به منظور تسهیل تردد ساکنان شهرک‌ها و روستائیان احداث شده است.
خط 8 مترو اولین خط سریع السیر با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت است که با افتتاح فاز بعدی این خط از فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، مسیر 50 کیلومتری بین تهران و پرند در زمان 34 دقیقه ای طی می‌ شود.

برای این خط 10 رام قطار در نظر گرفته شده است.

مراسم افتتاح خط 8 مترو تهران با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، رئیس و جمعی از اعضای شورای شهر و برخی از مدیران شهری تهران برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی امروز اعلام کرد که شهرداری با مراجعه به دادگاه، موفق به اخذ حکمی فقط برای افتتاح خط مترو فرودگاه امام خمینی (ره) شده و طبق حکم صادره تا زمان تایید شورای عالی فنی امور زیربنایی شرکت مترو تهران حق بهره‌برداری از این خط را ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار