بازدید 3968

تهدید خاموشی از سر کشور برداشته شد

کد خبر: ۷۱۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 07 August 2017
معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: با توجه به وضعیت هوا در حال حاضر مشکلی برای تامین برق کل کشور وجود ندارد و می‌توان گفت علی‌رغم این که تا آخر شهریورماه در حالت هشدار قرار داریم، اما نگرانی عمومی به طور کامل برطرف شده است.

محمود رضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که در حال حاضر نگرانی برای تامین برق کشور تا حدودی برطرف شده است، اظهار کرد: در حال حاضر رزرو برق در کشور قابل قبول است.

وی با اشاره به آخرین اطلاعات برق کشور، عنوان کرد: روز شنبه مصرف برق ۵۳ هزار مگاوات ثبت شد و این در حالی بود که امکان تامین ۵۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق را داشتیم.

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: این بدین معنا است که در حال حاضر ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات ذخیره تامین برق در کشور وجود دارد که این میزان بسیار قابل قبول است.

حقی‌فام در خصوص میزان مصرف برق در تهران نیز گفت: در یک مقطع زمانی میزان مصرف برق در پایتخت بسیار افزایش یافت، اما در حال حاضر به دلیل مساعد شدن شرایط هوا میزان مصرف نیز کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیک اضطراری صنعت برق که نگرانی زیادی برای آن وجود داشت برطرف شده، اما معمولا هر سال تا انتهای شهریورماه در حالت آماده باش قرار داریم تا اگر هوا مجددا گرم شد در تامین برق دچار مشکل نشود.

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به وضعیت تامین برق در هفته‌های آینده، عنوان کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی به نظر می‌رسد که برای هفته آینده نیز از نظر تامین برق مشکلی وجود نداشته باشد، اما در هر صورت صنعت برق تا انتهای تابستان در حالت آماده باش است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل