بازدید 4134
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

افت ۹۸ واحدی شاخص کل بورس با شبندر و شپنا

شاخص بورس تهران، امروز با بر خلاف روز قبل با افت 98 واحدی به رقم 81 هزار و 285 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 5 واحدی به عدد 925 واحد رسید. نمادهای معاملاتی شبندر، شپنا و پاکشو، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه شاخص کل بورس داشتند.
کد خبر: ۷۱۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 07 August 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 16 مردادماه 96 با کاهش 98 واحدی (معادل 0.15 درصد) به رقم 81 هزار و 285 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته جاری پس از رشد روز قبل، شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 31 واحدی به رقم 26 هزار و 339 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 110 واحدی، عدد 17 هزار و 735 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 83 واحد به رقم 13 هزار و 435 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.24 درصدی، کاهش 213 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 598 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 125 واحد کاهش به رقم 56 هزار و 913 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان شانزدهمین روز مرداد با رشد 93 واحد معادل 0.05 درصد همراه بود و عدد 177 هزار و 406 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در ساعت 09:10 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 81 هزار و 402 واحد قرار گرفت. 

افت ۹۸ واحدی شاخص کل بورس با شبندر و شپنا

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد حكشتي (كشتيراني جمهوري اسلامي ايران) با 48 واحد، نماد شاراك (پتروشيمي شازند) با 18 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 16 واحد و نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 15 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

همچنین در مقابل نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 33 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 16 واحد و نماد پاکشو (گروه صنعتي پاكشو) با 14 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: پتروشیمی جهرم، پتروشیمی فسا، پتروشیمی داراب، بیمه سرمد، شیرین دارو، تولیدی پلاستیک شاهین، جوش و اکسیژن ایران، آرتا ویل تایر، صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه آینده روشن، اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، سیمان اصفهان، خوراک دام پارس، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار  و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: پتروشیمی اصفهان، اوراق مرابحه واسط مالی تیر سوم در نمادهای معاملاتی سلامت، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی، بیمه اتکایی امین، تاید واتر خاورمیانه، فولاد امیرکبیر کاشان، اوراق اجاره واسط مالی شهریور سوم در نمادهای معاملاتی اجاد، سیمان تهران، مجتمع‌های گردشگری و امور رفاهی کارگزاران پارس

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 165 میلیارد و 349 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 639 میلیون و 522 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 197 نوبت دادوستد بود. 

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در بازار امروز و علیرغم منفی بودن اکثر گروه های بزرگ، گروه های کوچک نیز اکثرا با معاملاتی منفی مواجه بودند که از کم فروغی بازار حکایت داشت در این میان گروه های کوچک قندی و غذایی از معاملاتی منفی تر برخوردار شدند به طوریکه نمادهای غشهد، غسالم، غچین، غفارس، قزوین، قثابت و قصفها افت قیمتی را تجربه کردند و در نهایت نمادهای غسالم، قصفها، قزوین و غشهد با صف فروش به کار خود پایان دادند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی