بازدید 2905

پساب شهرک های صنعتی به دریاچه ارومیه می ریزد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه فاضلاب و پساب شهرک های صنعتی بدون تصفیه وارد دریاچه ارومیه می شود و کسی پاسخگوی این اتفاق فاجعه بار زیست محیطی نیست.
کد خبر: ۷۱۹۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳ 07 August 2017
نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار داشت: متاسفانه فاضلاب و پساب شهرک های صنعتی و شهرها بدون تصفیه وارد این دریاچه می شود و این درحالی است که نه وزارت نیرو، نه سازمان محیط زیست و نه ستاد احیا و نجات دریاچه ارومیه پاسخگوی این فاجعه زیست محیطی نیستند.

وی تصریح کرد: این دستگاه ها مدعی اند که این پساب ها تصفیه شده است؛در حالی که آن ها حقیقت را نمی گویند و مسئول این اتفاق هستند؛چراکه همه این کارخانه ها با مجوز سازمان حفاظت از محیط زیست ساخته شده و باید نسبت به دفع اصولی پساب صنعتی خود اقدام کنند.

قاضی پور خاطرنشان کرد:درحال حاضر زیر پل روستای اوخلای،شاهد فاضلاب و بوی نامطبوع پساب هایی هستیم که از نیروگاه، پتروشیمی و شهرک های صنعتی خارج شده و یه دریاچه ارومیه وارد می شود.

 آقایان نمک های دریاچه ارومیه را برداشت کرده و می فروشند!

عضومجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی با بیان اینکه  آقایان نمک های دریاچه ارومیه را برداشت کرده و می فروشند و به جای ریختن آب در دریاچه فاضلاب می ریزند، تاکید کرد: ما به عنوان نماینده مردم صدای آن ها هستیم و می گوییم که این کار ظلم است؛چراکه دریاچه را خشک می کنند و آن را با فاضلاب پر می کنند.

وی افزود:درحال حاضر دریاچه به حال و روزی افتاده است که رنگ آن تغییر کرده است،هیچ جانداری در آن وجود ندارد، تالاب ها از بین رفته اند و خبری از پرندگان مهاجر نیست.

وضعیت دریاچه بسیار بدتر شده است

قاضی پور در پاسخ به این سئوال که برخی معتقدند وضعیت دریاچه نسبت به گذشته بهتر شده است، گفت: متاسفانه این گونه نیست و وضعیت دریاچه بسیار بدتر شده است به طوری که امروز نسبت به سال گذشته 15 سانتی مترسطح آب دریاچه کاهش پیدا کرده است و آن هایی که می گویند سطح آب دریاچه افزایش داشته دروغ می گویند و گزارش کذب می دهند؛چراکه سطح آب در سال 92 1270.70 بوده که امروز به 1270.55 رسیده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص تذکر خود به وزیر ورزش و جوانان در خصوص تسریع در تکمیل ورزشگاه شهید باکری ارومیه گفت: متاسفانه آذربایجان غربی  یک زمین چمن معمولی دارای پروژکتور که جوانان غروب بتوانند در آن فوتبال بازی کنند، ندارد؛در حالی که بعضی از شهرستان ها چند زمین چمن مجهز دارند.

وی افزود:استادیوم شهید باکری ارومیه از سال ها قبل احداث شده ،اما در حال حاضر تبدیل به آثار تخت جمشید شده است و هنوز تحویل نگرفته، تخریب شده است.

قاضی پور ادامه داد: پله های بتنی ورزشگاه تمام نشده روی آن صندلی چیده اند که این صندلی ها به دلیل شدت تابش نور آفتاب ترک برداشته  و چمن مصنوعی  آن نیز نیمه تمام است ،پیست دو ومیدانی کنار زمین نیز کامل نشده و قابل استفاده نیست که از وزیر ورزش و جوانان می خواهیم که برای تکمیل این ورزشگاه اقدام عاجل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار