بازدید 2813

قراردادهای سفید امضا پدیده شوم جامعه کارگری

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس باتاکید بر اینکه فقر و بیکاری یکی از مولفه های مهم در قراردادهای سفید امضا است،گفت: مقابله و برخورد با قراردادهای سفید امضاء از وظایف وزارت تعاون است.
کد خبر: ۷۱۹۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 07 August 2017
سلمان خدادادی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه موضوع قراردادهای سفید امضاء یکی از مشکلات امروز جامعه کارگری است،گفت: قراردادهای سفیدامضاء یکی از پدیده های شوم امروزجامعه است، اما واقعیتی است که وجود داشته و به رغم اینکه تاکنون اقدامات موثری درجهت حل مشکلات کارگران انجام شده است؛ اما قراردادهای سفیدامضاء همچنان کارگران را دچار مشکل کرده است.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مقابله و برخورد با قراردادهای سفید امضاء از وظایف وزارت تعاون است، افزود: همچنین قوه قضاییه نیز باید با اینگونه اقدامات خلاف قانون برخورد کند، اما مهم ترین موضوع در حال حاضر ایجاد رضایتمندی کارگران ازشرایط کاری است؛ زیرا درقراردادهای سفید امضاء هیچ تضمینی برای فعالیت همیشگی کارگران وجود نداشته وکارگران به طورحتم بیمه ندارند.

وی با تاکید براینکه امضاء قراردادهای سفید امضاء از سوی کارگران به ناچار انجام می شود، تصریح کرد: به دلیل مشکلات بسیار درحوزه کار، کارگری چاره ای جزء امضاء قراردادهای سفید ندارد؛ اما دولت و مسئولان ذی ربط باید به دنبال این باشند که با ایجاد شرایط کاری مساعد بساط قراردادهای سفید امضاء را جمع آوری کند؛ چون این قراردادها هیچ نفعی به حال کارگران ندارد.

خدادادی با اشاره به اینکه علت قراردادهای سفیدامضاء افزایش بیکاری و فقر درجامعه است،گفت: درحال حاضر کار تضمین شده ای برای کارگران وجود نداشته و این افراد به ناچار تن به قراردادهای سفید امضاء می دهند، یعنی هیچ امنیت شغلی برای کارگران وجود ندارد؛ بنابراین دولت باید با اتخاذ رویکردهایی از افزایش بیکاری جلوگیری کند، البته وزارت کار دراین دوره مشکلات مربوط به بیکاری را پذیرفته است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افزایش اشتغال نیازمند سرمایه گذاری و تولید درجامعه است، افزود: متاسفانه درخصوص سرامیه گذاری مشکلاتی وجود دارد و تا سالیان آینده نیز با توجه به شرایط امروز اقتصادی نمی توان معضلات مربوط به بیکاری را حل کرد، بنابراین باید بخش خصوصی را در اشتغالزایی فعال کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر