بازدید 2151

عملیات‌های پیش‌دستانه ارتش عراق علیه داعش و هلاکت ۱۷۰ تروریست

ارتش عراق سلسله عملیات‌های پیشگیرانه‌ای را علیه داعش در استان صلاح‌الدین به اجرا درآورده است. همزمان پلیس استان دیالی عملیات تفتیش برای شناسایی باندهای زیرزمینی داعش را آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۱۹۳۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 07 August 2017
ارتش عراق سلسله عملیات‌های پیشگیرانه‌ای را علیه داعش در استان صلاح‌الدین به اجرا درآورده است. همزمان پلیس استان دیالی عملیات تفتیش برای شناسایی باندهای زیرزمینی داعش را آغاز کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌های ارتش با هدف ادامه فشار بر گروه‌های تروریستی و از بین بردن هر گونه فرصت برای سوئ‌استفاده از سوی تکفیری‌ها، دست به برخی عملیات پیش‌دستانه زده است.

براساس این بیانیه، نیروهای مشترکی از فرماندهی عملیات صلاح‌الدین و گروه مهندسی "میدان رهبری" عملیات تفتیش و جستجوی بازمانده‌های گروه‌های تروریستی داعش را در منطقه "عین الفرس" و "الاعیوج" انجام دادند که در این عملیات چهار موتور سیکلت و دو مهمانسرای وابسته به داعش شناسایی و منهدم شدند.

وزارت دفاع عراق همچنین اعلام کرد، یک تروریسم زمانی که گروه‌های داعش به یگان‌های مستقر در خط دفاعی منطقه الحراریات - بیجی  حمله کردند، دستگیر و سه مقر وابسته به آنها ویران و تمام اعضای این گروه تروریستی که در آنها قرار داشتند هلاک شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است، نیروهای هوایی ارتش عراق با همکاری پایگاه فرماندهی ضربات شدیدی به داعش در منطقه صنعتی نظامی در شهرستان الشرقاط وارد کردند که در پی این عملیات ۱۷۰ تروریست کشته و برخی از تجهیزات نظامی داعش از جمله چندین تبربار و خودروهای حامل تیربار و سلاح‌های گوناگون نابود شدند.

براساس این بیانیه، در چارچوب اقدامات فرماندهی عملیات سامراء، نیروهای مشترک مناطق "السید غریب، فرحاتیة و الجزیره" را تفتیش کرده و در یکی از باغ‌های متروکه مهمانسرای وابسته به داعش را کشف کردند.

وزارت دفاع عراق در بیانیه دیگری اعلام کرد، گردان زرهی نهم ارتش عراق، پس از اینکه غرب موصل را آزاد کرد، به کمک یگان‌های مسلح به منظور تضمین امنیت در بازگشت آوارگان، به تفتیش و پاکسازی مناطق تحت تسلط داعش، باندهای زیرزمینی و منازل بمب‌گذاری شده پرداختند.

در استان دیالی نیز، فرمانده پلیس این استان اعلام کرد، عملیات تفتیش باندهای زیرزمینی داعش در مناطق کشاورزی شمال و شرق دیالی آغاز شد.

وی افزود، نیروی امنیتی مشترک از پلیس بخش المنصوریة و العظیم و نیروهای فوق‌العاده دیالی عملیات امنیتی تفتیش مناطق محاصره شده بین ناحیه المنصوره و العظیم را با هدف حفظ امنیت و ثبات در این مناطق و پیگیری باندهای زیرزمینی داعش انجام دادند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار