بازدید 1946

آمریکا به فیلیپین تجهیزات شناسایی و اطلاعاتی می‌دهد

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) پیش از دیدار با دوترته گفت، ایالات متحده تجهیزات شناسایی، آموزشی و اطلاعاتی و نیز هواپیما در اختیار فیلیپین قرار می‌دهد تا به مبارزه با شبه‌نظامیان حامی داعش در شهر ماراوی در جنوب فیلیپین کمک کند.
کد خبر: ۷۱۹۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 07 August 2017
وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) پیش از دیدار با دوترته گفت، ایالات متحده تجهیزات شناسایی، آموزشی و اطلاعاتی و نیز هواپیما در اختیار فیلیپین قرار می‌دهد تا به مبارزه با شبه‌نظامیان حامی داعش در شهر ماراوی در جنوب فیلیپین کمک کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در نشست آسه‌آن به فیلیپین سفر کرده است امروز با رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری جنجالی فیلیپین دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت.

به گفته تیلرسون، این تجهیزات شامل تعدادی هواپیمای سسنا و تعدادی پهپاد می‌شود. او گفت، تجهیزات مذکور در نبرد با "دشمنی که به روشی می‌جنگد که اکثر مردم درباره آن شناختی ندارند" کمک می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا به خبرنگاران گفت: گمان می‌کنیم که آنها اوضاع را به کنترل خود درمی‌آورند. اما چالش واقعی زمانی شروع می‌شود که درگیری‌ها به پایان می‌رسد و اینکه چگونه باید شرایطی ایجاد کرد که مانع از ظهور مجدد آنها شد.

گروه‌های حقوق بشری تمایل دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای همکاری با رودریگو دوترته، رئیس‌جمهوری فیلیپین که جنگ خونینی علیه مواد مخدر غیر قانونی به راه انداخته و هزاران مظنون را کشته است، زیر سوال برده‌اند. اما تیلرسون می‌گوید هیچ تناقضی در تصمیم آمریکا برای کمک به این کشور در مبارزه با شبه‌نظامیان وجود ندارد.

درگیری‌های فیلیپین نگرانی‌های جهانی درباره اشاعه خشونت گروه داعش به سایر کشورهای جنوب‌شرق آسیا و فراتر از آن ایجاد کرده است.

تیلرسون گفت: من تناقضی نمی‌بینم؛ اصلا هیچ تناقضی در کمک ما به آنها در این وضعیت و دیدگاه‌ ما نسبت به نگرانی‌های حقوق بشری و اینکه آنها چگونه با فعالیت‌های مرتبط با مواد مخدر مقابله می‌کنند، وجود ندارد.

پیش از این نشست، آمریکا گفت که تیلرسون درباره وضعیت حقوق بشری میانمار و سایر مسائل با رئیس‌جمهوری فیلیپین گفت‌وگو می‌کند. سخنگوی دوترته امروز گفت، این موضوع شامل بحث درباره تهدیدات جهانی تروریسم، همکاری اقتصادی و امنیتی در ماراوی می‌شود. این شهر در جنوب فیلیپین بیش از دو ماه است که به کنترل شبه‌نظامیان درآمده است.  

سخنگوی دوترته در بیانیه‌ای گفت: اگر این مسائل مطرح شود ما همچنین فرصت پیدا می‌کنیم تا به نگرانی‌هایی از جمله حقوق بشر بپردازیم. ما همواره این مساله را در بحث‌ها و فعالیت‌هایمان با دولت‌های خارجی خصوصا دموکراسی‌های غرب گنجانده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل