بازدید 1876

روسيه توان نظامی خود را در مناطق جنوبی تقویت می‌کند

وزیر دفاع روسیه از افزایش توان حوزه نظامی جنوبی این کشور در مقابل تهدیدهای خارجی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۹۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 07 August 2017
وزیر دفاع روسیه از افزایش توان حوزه نظامی جنوبی این کشور در مقابل تهدیدهای خارجی خبر داد.

به گزارش ایسنا از تاس، سرگئی شویگو گفت: روسيه در شرایط کنونی ناچار است به طور متقارن برای خنثی کردن تهدیدهای خارجی علیه امنیت ملی و بازدارندگی راهبردی خود  اقدام کند و امکانات رزمی خود را در مناطق جنوبی تقویت کند.

وی افزود: از ماه آوریل تاکنون 16 فروند هواپیمای نیروی هوایی تاکتیکی آمریکا و انگلستان به طور دائمی در رومانی مستقر شده‌اند، از اوایل سال آمریکا 130 پرواز اطلاعاتی در نزدیکی مرزهای جنوبی روسیه انجام داده است، علاوه بر این، اخیرا در سواحل غربی دریای سیاه رزمایش بزرگ ناتو با شرکت 25 هزار نظامی از 22 کشور به پایان رسید.

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد، تشکیل ارتش عمومی جدید روسیه در حوزه نظامی جنوبی در مارس 2017 میلادی یکی از اقدامات مهم در این جهت بود، همچنین 4 گردان جدید پلیس نظامی تشکیل شده که در حال حاضر مشغول انجام مأموریت در  مناطق امنیتی در سوریه هستند.

این مقام روس خاطرنشان کرد، عملیات‌های سازمانی با تحویل تسلیحات جدید به نیروهای مسلح هماهنگ شده است.

به گفته وی اقدام فعال روسيه در جهت برقرار کردن ثبات در خاورمیانه و حفظ صلح در ماوراء قفقاز از طرف برخی کشورها به عنوان تهدیدی برای منافع ملی و ائتلافی آنها ارزیابی مي‌شود، برخی کشورها در تلاش برای مسدود کردن حضور روسيه در حل مسائل جهانی هستند و با به کارگیری نیروی نظامی خود برای نیل به اهداف ژئوپلتیک، توان نظامی‌شان را در نزدیکی مرزهای روسیه تقویت کرده‌اند.
شویگو تصریح کرد، مناطق جنوبی همچنان یکی از جهات اولویت‌دار و راهبردی برای نیروهای مسلح روسیه است و تقویت نیروهای هوا برد با جنگ افزارهای جدید نقش مهمی در جهت خنثی کردن تهدیدهای نظامی خارجی دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل