بازدید 2102

پایان مانور نظامی مشترک قطر و ترکیه در آبهای خلیج فارس

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع قطر، مانور نظامی مشترک ترکیه و قطر که در آبهای خلیج فارس در جریان بود، پایان یافته است.
کد خبر: ۷۱۹۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲ 07 August 2017
بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت دفاع قطر، مانور نظامی مشترک ترکیه و قطر که در آبهای خلیج فارس در جریان بود، پایان یافته است.

به گزارش تابناک، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع قطر این مانور نظامی را برای ارزیابی زیرساخت‌ها و تاسیسات نظامی استراتژیک قطر بسیار مهم اعلام کرد.

به گفته یکی از فرماندهان قطر، این مانور نظامی برای جلوگیری از نفوذ، دفاع نظامی، هماهنگی، برنامه‌ریزی میان ارگان‌های مختلف و آموزش‌های نظامی برگزار شد.

مانور مذکور با مشارکت کشتی‌های جنگی و یگان‌هایی از نیروهای مسلح ترکیه برگزار شد.

همکاری نظامی قطر و ترکیه در پی بروز اختلاف میان دوحه با چهار کشور عربی از جمله عربستان و محاصره قطر توسط این کشورها افزایش یافته است. از زمان شدت گرفتن بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه شش یگان نظامی به قطر اعزام کرده که این نیروها در گردان طارق بن زیاد در دوحه مستقر شده‌اند.

پس از اینکه پارلمان ترکیه طرح اعزام نیروی مسلح به خاک قطر را تصویب کرد و نیز براساس توافق‌نامه‌ای که دو کشور در ۲۰۱۴ امضا کردند، ترکیه در خاک قطر پایگاه نظامی ایجاد و به این کشور نیروی فرستاد.

تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در قطر یکی از ۱۳ درخواستی است که عربستان و متحدانش برای برقراری مجدد روابط خود با دوحه، ارائه کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها