بازدید 42780

دلایل جذابیت داعشی‌ها برای دختران اروپایی!

کد خبر: ۷۱۹۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۴ 07 August 2017
پایگاه ایندیپندنت طی مطلبی به این مسئله پرداخته که چرا صد‌ها زن اروپایی طی سال‌های گذشته جذب گروه‌های تروریستی به ویژه داعش شده‌اند و کشور‌های اروپایی را به سمت سوریه و عراق ترک کرده‌اند.

 
 
به گزارش میزان، طبق تحقیقی که «مؤسسه سلطنتی مطالعات امنیتی و دفاعی انگلیس» به تازگی در این‌باره منتشر کرده نشان می‌دهد که چرایی پیوستن زنان و دختران اروپایی به گروه داعش را نمی‌توان به یک عامل خاص تقلیل داد بلکه عوامل مختلفی در این خصوص دخیل هستند.

«امیلی وینتربوثام» از نویسندگان این تحقیق می‌گوید: بیشتر افرادی که ما با آن‌ها گفتگو کرده‌ایم اعتقاد دارند که زنان و دختران اروپایی را مردان داعشی در شبکه‌های اجتماعی با شیوه‌های مختلف از جمله وعده ازدواج اغوا می‌کنند.

 
 
وی می‌افزاید: شاید این نحوه جذب زنان برخی از تحلیل‌گران را دچار این وسوسه کند تا به این استدلال روی آورند که تمامی این فرآیند را با فعال‌بودن جنس مرد و منفعل‌بودن جنس زن توضیح دهند، اما فرآیند تصمیم‌گیری چنین افرادی هیچ ربطی به مغزشویی یا گول‌زدن‌های معمولی ندارد.

 
 
این پژوهشگر انگلیسی در ادامه در خصوص دلایل اصلی حضور زنان اروپایی در صفوف تروریست‌های داعش تصریح می‌کند: از جمله دلایل احتمالی جذب ساده دختران و زنان اروپایی به آموز‌‎ه‎های تروریست‌ها می‌توان به طرد فمینیسم غربی، ارتباط برخط با عناصر تروریستی که به آن‌ها پیشنهاد ازدواج و ماجراجویی می‌دهند اشاره کرد.

نفوذ و تأثیر خانواده و همسالان، خوشبینی رمانتیک و ساده‌لوحی، هیجان و میل به قانون‌شکنی از دیگر دلایل حضور زنان اروپایی در میان داعشی‌ها است.

 
 
این مطالعه در کشور‌های انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، و هلند انجام شده به این صورت که طی جلسات مختلف با نزدیکان، دوستان و آشنایان زنان و دخترانی که به داعش پیوسته‌اند گفتگو و بحث شده است.

برخی از مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که این زنان و دختران با تلاش برای دست‌یابی به یک هویت جدید به صورت عمدی در پی به چالش‌کشیدن هنجار‌های حاکم جنسیتی غربی بودند.

 
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۱۷
چهار تا عکس دختر اروپایی می زاشتی اینا که بیشترشون اروپایی نیستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
دام اروپایی قربان؟؟؟؟. همه اینها عربهای مسلمان هستند که این اروپاییها حسن نیت نشان دادن وپدر مادرشان را که گرسنه و اواره و حتی در خطر بودند به کشورشان راه دادن. اینها بچه های هموننان که نمک خوردند و نمک دان میشکنند و به همون کسایی که بهشون رحم کردند و راهشون دادند و مسکن دادند و غذا و جیره و امکانات بهداشتی دادند الان دارند به اونها خیانت میکنن و اونها را میکشند...
اروپایی کجا بود. عربو پاکستانی و ...
مسلمانها در کل
اینها اکثرا عرب های ساکن اروپا هستند که خوی جنگ دارن.
ما که نفهمیدیم بالاخره دلیلش چی بود ؟........
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
واقعامن هم هرچی خوندم ، بالاخره. درسته.نفهمیدم علت اصلیش چیه.خواهشمندم طوری بنویسیدکه سروته مطلبتون شفاف باشه.
اين خانم ها قيافشون نشون ميده اروپايي اصيل نيستن
در اصل پناهنده هايي هستن كه در اروپا زندگي مي كنند
حالا بدلايلي بيشتر پول به سمت داعش مي رن
زنان بطور غريزي نياز به حمايت از طرف مردان دارند و بهترين روش حمايت ، ازدواج سالم است ، چيزي كه در غرب بسيار كمرنگ شده .
مسئولان ايراني تا دير نشده بايد به فكر اين مسئله باشند زيرا به خاطر وضعيت بد اقتصادي خانواده ها و بيكاري جوانها و تورم لجام گسيخته و.... آمار ازدواج بسيار كم و آمار طلاق زياد شده .
مسئولين بايد از خواب شيرين "حس برتري اجتماعي و رانت "بيدار شوند و بطور واقعي(نه با شعار ) به فكر مردم باشند و مشكلات پيش روي جوانان را با بردباري و بدور از دعواهاي جناحي يكي يكي حل و فصل نمايند.
اگر از حالا به فكر نباشيم مشكلات گريبان همه را خواهد گرفت چه دارا چه ندار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
خدا پدر و مادرت رو بیامرزه چقدر حق گفتی ممنون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
تقصیر ما ملته که ژن هامون خوب نیست !!!
ناشناس
| Australia |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
درغرب ازدواج ها خیلی سالم تر است.اطلاعاتت نادرست است
تمام زنان و دختراني كه به اين گروه منحوس پيوسته اند، اروپايي الاصل نيست و همگي مهاجران كشورهاي عربي هستند.
بسیاری از این اشخاص فرزندان مهاجرین می باشند که از اسامی و چهره های آنان می توان به این امر پی برد. این افراد فرصت رو برای ادای دِینی که برگرفته از نگرش خاصی به دین می باشد، مناسب می بینند. عوامل دیگه مثل ناتوانی در وفق دادن خود در فرهنگ جدید و احساس منزوی بودن هم بی تاثیر نیست.
کجای این ها اروپایی هستند، اکثریتشون همون گریگوری های مهاجر هستند
پاسخ ها
محمد کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
دمت گرم ، گری گوری خیلی جالب بود
مهاجران وقتی وارد جوامع غربی میشوند رفتار مذهب و فرهنگ شخص مهاجر برای کشور پذیرنده و مردم ان کشور قابل پذیرش نیست و شخص باید زبان و فرهنگ و رسوم خود را منطبق با ان کشور تغییر دهد این تغییر باعث میشود شخص در یک دنیای جدید برخی نتوانند خود را منطبق سازند و به اصل خود بازگردد .
همچین میگین اروپایی ها جذب داعش شده اند انگار نمیدونیم اروپایی ها نه بلکه مسلمانان ساکن اروپا هستند
این دخترهای اروپایی باید طاقچه بالا گذاشتن و فیس و افاده اومدن رو از دخترهای ایرانی یاد بگیرن.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر