بازدید 2446

ایران خواستار صلح و برابری در سراسر جهان است

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران با کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج از توسعه و گسترش روابط دو کشور استقبال کرد و گفت :تقویت روابط ایران و ساحل عاج به نفع دو ملت خواهد بود.
کد خبر: ۷۱۹۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۷ 06 August 2017
ژولاد افرم پریوات اولا نایب رییس مجلس ساحل عاج که جهت شرکت در مراسم تحلیف به تهران سفر کرده است امروز (یکشنبه 15مرداد ماه) با مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

پزشکیان در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران با کشورهای آفریقایی از جمله ساحل عاج از توسعه و گسترش روابط فی مابین  در زمینه های مختلف استقبال کرد و گفت :تقویت روابط ایران و ساحل عاج به نفع دو ملت خواهد بود.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی،کمیسیون های تخصصی و به ویژه گروه دوستی پارلمانی از توسعه و گسترش روابط فیمابین حمایت می کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان موجود به ویژه در عرصه اقتصادی افزود:جمهوری اسلامی ایران و ساحل عاج ظرفیت های فراوان بالقوه ای دارند که می توان از آن ها  به عنوان بسترهای توسعه همکاری های فیمابین بهره برد.

 وی در پایان با اشاره به اینکه مردم ، دولت و مجلس شورای اسلامی علاقه مند به ارتباط منطقی با همه کشورها و خواستار صلح، آرامش و برابری در سراسر جهان هستند گفت:افزایش رفت و آمدهای پارلمانی میان دو کشور عامل مهمی جهت همکاری های گسترده تر و عامل تاثیرگذاری در افزایش درک و فهم متقابل از یکدیگر است.

ژولاد افرم پریوات اولا نایب رییس مجلس ساحل عاج نیز در  این دیدار خواستار گسترش ارتباطات فی مابین به  ویژه همکاری های میان گروههای دوستی پارلمانی دو کشور شد.

وی در ادامه با اعلام آمادگی همکاری های اقتصادی بیشتر گفت: همکاری در بخش های امنیتی ، دفاعی ، زیربنایی ، سرمایه گذاری اقتصادی و محیط زیست  از جمله زمینه های مورد علاقه همکاری های فیمابین می باشد.

ژولاد افرم پریوات اولا نایب رییس مجلس ساحل عاج در پایان  ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران جهت شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری کشورمان افزود: حضور در ایران و مشاهده  آرامش و ثبات کامل آن، بی اثر بودن تحریم های وارده بر جمهوری اسلامی ایران را  علیرغم تبلیغات واهی رسانه ای بیش از پیش آشکار کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل