بازدید 2569
جهانگیری:

ایران آماده همکاری در سطوح دوجانبه با غنا است

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت و جایگاه قاره آفریقا درسیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ظرفیت ها و زمینه های فراوانی برای همکاری تهران- آکرا در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی وجود دارد.
کد خبر: ۷۱۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 06 August 2017
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت و جایگاه قاره آفریقا درسیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ظرفیت ها و زمینه های فراوانی برای همکاری تهران- آکرا در سطوح دوجانبه، منطقه ای و بین المللی وجود دارد.

به گزارش ایسنا،   اسحاق جهانگیری ظهر امروز (یکشنبه) در دیدار معاون اول رییس جمهور غنا که برای شرکت در مراسم تحلیف رییس جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب اسلامی دستاوردهای فراوانی در حوزه علوم، صنایع و کشاورزی داشته و می تواند تجارب خود را در اختیار کشورهای دوست نظیر غنا قرار دهد.


وی با بیان اینکه بخش خصوصی و بخش دولتی ایران درصورت علاقمندی کشور غنا حاضر به اعزام کارشناس و متخصص برای پیشبرد طرحهای مختلف به این کشور هستند، ‌افزود: در زمینه کشاورزی به دلیل قرار داشتن ایران در منطقه خشک و نیمه خشک، ‌آمادگی داریم تا در کشورهایی که دارای منابع آب فراوان و خاک حاصلخیز هستند سرمایه گذاری کنیم و محصولات را به ایران منتقل کنیم.


معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه ایران در زمینه سدسازی، ‌راه آهن و ساخت بزرگراه ها جزو کشورهای پیشرو در دنیاست، ‌ خاطرنشان ساخت: هیچ محدودیتی برای همکاری اقتصادی، سیاسی و فرهنگی میان دو کشور وجود ندارد.


جهانگیری ادامه داد: در زمینه های علمی و دانشگاهی نیز ما آمادگی کمک به تاسیس دانشگاه در غنا و پذیرش دانشجویان غنایی در دانشگاه های خوب کشورمان را داریم.


وی سپس خاطرنشان کرد: کمیسیون مشترک دو کشور می تواند در شناخت بسترها و ظرفیت های همکاری و نیز رفع موانع تجاری نقش تعیین کننده ای داشته باشد و باید تلاش کرد تا نشست های این کمیسیون هرچه سریعتر برگزار شود.


«الحاجی دکتر باوومیا» نیز در این دیدار با اشاره به حضورش در مراسم تحلیف دکتر روحانی، ‌ گفت: غنا ارزش بسیاری برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران قایل است و در این سفر نیز با حضور هیاتی بلند مرتبه به دنبال تعمیق مناسبات فیمابین است.


معاون اول رییس جمهور غنا با بیان اینکه زمینه های بسیاری برای همکاری میان دو کشور وجود دارد، ‌ یادآورد شد: دو کشور می توانند در زمینه نفت و گاز، سیمان، کشاورزی، ‌صنایع دارویی و پزشکی و مسکن با یکدیگر مشارکت داشته باشند.


وی با اشاره به اینکه ایران در حوزه تولید و علم جزو کشورهای پیشرفته دنیاست، ‌ ادامه داد: غنا به دنبال آموختن و کسب تجربه از شرکت ها و مهندسان ایرانی است و از جمهوری اسلامی ایران در خواست دارد تا در همه حوزه ها به ویژه تاسیس دانشگاه علوم پزشکی به کشورش کمک کند.
آقای «باوومیا» با تاکید بر اینکه پس از بازگشت از این سفر در سریعترین زمان ممکن ترتیب برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور را خواهد داد، ‌خاطرنشان کرد: غنا کشوری امن در آفریقاست و از حضور سرمایه گذاران ایرانی استقبال می کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان