بازدید 2802
در دیدار با نخست‌وزیر سوریه مطرح شد

تاکید شمخانی بر مذاکرات سوری-سوری

نخست‌وزیر سوریه و هیات همراه که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر روحانی در تهران به سر می‌برند پیش از ظهر روز یک‌شنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و مناسبات میان دو کشور گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۷۱۹۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 06 August 2017
نخست‌وزیر سوریه و هیات همراه که به منظور شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری اسلامی ایران، آقای دکتر روحانی در تهران به سر می‌برند پیش از ظهر روز یک‌شنبه با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و مناسبات میان دو کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، دریابان علی شمخانی در این دیدار با اشاره به تداوم تلاش همه جانبه برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه بر پیگیری هم زمان مسیر گفت‌وگوهای سوری ـ سوری برای دستیابی به وفاق ملی تاکید کرد.

هماهنگ‌کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی میان ایران، روسیه و سوریه با اشاره به ضرورت تداوم مبارزه بی‌امان علیه تروریسم تکفیری گفت: متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا به جای مبارزه با عناصر تروریستی اقدامات مشکوکی را در مسیر تثبیت تروریسم و ناامنی در منطقه صورت می‌دهند که آثار زیان‌بار آن موجب گسترش تروریسم در جهان خواهد شد.

شمخانی گفت: اگر طرف‌های مقابل به پشتیبانی‌های مالی، فنی و تسلیحاتی از عناصر تروریستی خاتمه دهند، در زمان کوتاهی آرامش به منطقه و به تبع آن کشورهای اروپایی نیز بازخواهد گشت و به جای سیل آوارگان، خشونت و تخریب میراث جهانی شاهد استقرار امنیت و دستیابی به آرمان محو کامل تروریسم خواهیم بود.

وی کشتار شمار زیادی از غیرنظامیان در استان رقه در بمباران‌های مختلف هواپیماهای آمریکایی یا استفاده از سلاح‌های ممنوعه در این حملات را نوعی نسل‌کشی و مصداقی بارز از نقض حقوق بشر و عدم پایبندی به موازین انسانی توسط ارتش آمریکا دانست.

امیر دریابان شمخانی افزود: موفقیت‌های چشمگیر مردم، دولت و نیروهای امنیتی سوریه در مقابله با تروریسم نشان‌دهنده عزم راسخ و ایستادگی آن‌ها در برابر توطئه‌های داخلی و خارجی است و با پیروزی قاطع و نهایی همراه خواهد شد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ضمن محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی به منظور سرکوب مسلمانان و ساکنان شهر بیت‌المقدس تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در سایه اختلافات و بحران امنیتی منطقه در حال گسترش سرکوب‌ها و تثبیت پروژه فلسطین‌زدایی است که ضروری است با واکنش قاطعی از سوی کشورهای اسلامی روبرو شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جمهوری اسلامی ایران در کنار سوریه ایستاده است و به حمایت‌ها و پشتیبانی‌های خود تا پایان یافتن بحران امنیتی در این کشور ادامه خواهد داد.

بنا بر این گزارش، عماد خمیس نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ارائه توضیحاتی از آخرین تحولات و پیشرفت‌های این کشور در عرصه‌های مختلف از جمله پیشروی‌ها در نبرد با گروه‌های تکفیری، پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران را یکی از گزینه‌های مهم دانست و افزود: دولت سوریه همواره با مخالفان غیر مسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه‌مند هستند به گفت‌وگو پرداخته است.

وی با تقدیر از حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، دستیابی به راه‌حل پایدار و ایجاد صلح و امنیت را به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و غیر تبلیغاتی با داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌های مرتبط با آنان دانست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر