بازدید 1638

کشف گورهای دست جمعی در کشور مالی

هیات صلح‌بان سازمان ملل اعلام کرد، این هیات در شمال کشور مالی چندین گور دسته جمعی را که نتیجه نزاع میان گروه‌های رقیب است کشف کرده است.
کد خبر: ۷۱۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵ 06 August 2017
هیات صلح‌بان سازمان ملل اعلام کرد، این هیات در شمال کشور مالی چندین گور دسته جمعی را که نتیجه نزاع میان گروه‌های رقیب است کشف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جنگ میان گروه‌های "طوارق" در هفته‌های اخیر در شمال کشور مالی افزایش یافته است که تهدیدی برای به ناکامی کشاندن توافقنامه صلح سال ۲۰۱۵ این کشور است.

هیات صلح‌بانی سازمان ملل در مالی موسوم به " مینوسما" گزارش‌های مربوط به نقض حقوق بشر در روستای "آنفیس" واقع در جنوب غربی شهر کیدال را بررسی کرده است.

مینوسما در بیانیه‌ای اعلام کرد، این تیم در روستای آنفیس گورهای انفرادی و دسته جمعی را مشاهده کرده است اما قادر به تایید شمار افراد دفن شده یا  تشخیص نحوه مرگ آنها نیست.

این هیات ۳۴ مورد از نقض حقوق بشر را در این منطقه تایید کرده است که شامل ناپدید شدن اجباری کودکان نیز می‌شود.

شورش طوارق در سال ۲۰۱۲ خلا قدرتی را در شمال مالی ایجاد کرد. این کشور که سابقا یک مکان توریستی محبوب بوده، به محلی برای حملات افراط گرایان در سراسر صحرای آفریقا و منطقه "ساحل" تا جنوب تبدیل شده است.

فرانسه، قدرت استعمارگر سابق مالی سال گذشته برای عقب‌راندن شورشیان مداخله کرد اما آنها در ایجاد ثبات در این کشور با مشکل برخورده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار