بازدید 1455

نگرانی سازمان ملل از حملات هوایی عربستان علیه غیرنظامیان یمنی

سازمان ملل از انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیان یمنی در استان صعده ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۷۱۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 06 August 2017
سازمان ملل از انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیان یمنی در استان صعده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، جیمی مک گولدریک، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در یمن، درباره گزارش‌های انجام حملات هوایی علیه غیرنظامیان در استان صعده، خاستگاه اصلی انصارالله یمن، ابراز نگرانی کرد.

مک گولدریک در بیانیه‌ای اعلام کرد: گزارش‌های شرکای ما که در حال ارائه کمک‌های بشردوستانه در مناطق جنگی یمن هستند، حاکی از آن است که برخی حملات به اهداف غیرنظامی در صعده انجام شده که دست‌کم ۱۲ غیرنظامی را به کام مرگ کشیده که در میانشان زن و کودک نیز دیده می‌شود.

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد: این حوادث که همچنان توسط دفتر کمیسر عالی حقوق بشر پیگیری می‌شود، نمونه صریح وحشی‌گری در جنگ یمن است.

استان صعده که در مجاورت مرزهای عربستان قرار دارد پیشتر نیز مورد حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان قرار گرفته بود که قربانیان این حملات غالبا غیرنظامیان بوده‌اند. در ماه ژوئن جنگنده‌های ائتلاف متجاوز عربی یک بازار محلی را هدف قرار دادند که حداقل ۲۵ کشته بر جای گذاشت. 

عبد الرشید الفقیه، مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری 'مواطنة' در واشنگتن نیز گفت: از روزهای نخستین آغاز عملیات ائتلاف عربی در یمن، شاهد چنین حملاتی بوده‌ایم که علاوه بر ویران کردن زیرساخت‌ها، صدها کشته و مجروح برجای گذاشته است.

این فعال حقوق بشر تاکید کرد، اقدامات ائتلاف متجاوز عربی نقض آشکار قوانین جنگ است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل