بازدید 1695

وعده نواز شریف برای بازگشت حزبش به قدرت در ۲۰۱۸

نواز شریف، نخست وزیر برکنار شده پاکستان در اظهاراتی وعده داد که حزبش در انتخابات سراسری ۲۰۱۸ به رغم حکم دادگاه عالی علیه وی بازگشتی قدرتمندانه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۱۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۷ 06 August 2017
نواز شریف، نخست وزیر برکنار شده پاکستان در اظهاراتی وعده داد که حزبش در انتخابات سراسری ۲۰۱۸ به رغم حکم دادگاه عالی علیه وی بازگشتی قدرتمندانه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از اکسپرس، نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان که چند روز پیش با رای دادگاه عالی برکنار شد، روز شنبه در اظهاراتی از دادگاه‌های این کشور خواست فقط به دنبال مجازات سیاستمدارانی مثل او نبوده و دیکتاتورها را نیز پاسخگو بدانند.

وی در سخنانی خطاب به صدها حامی و دست‌اندرکار حزبش موسوم "حزب مسلم لیگ شاخه نواز" در نزدیکی شهر اسلام آباد پیش بینی کرد در انتخابات سال ۲۰۱۸ با اکثریت قاطعی دوباره به قدرت بازگردد.

او گفت: کسانی که تلاش کردند پاکستان را درگیر بحران کرده و جلوی توسعه در کشور را بگیرند در دسیسه خود شکست خوردند. هیچکس نمی‌تواند جلوی پاکستان را از تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای بگیرد.

او خاطر نشان کرد، دادگاه پاکستان به رغم این حقیقت که بازرسان به دقت سوابق تجاری چند دهه‌ای خانواده او را بررسی کردند او را به اتهام فساد سلب صلاحیت نکرد.

این در حالی است که دادگاه عالی پاکستان در حکم خود گفته بود که نواز شریف بندهای ۶۲ و ۶۳ قانون اساسی این کشور را که می‌گوید، "هر مقام دولتی باید صادق و امین باشد"، رعایت نکرده است و دریافت حقوق از یک شرکت در امارات متحده عربی را در اعلامیه دارایی‌هایش ذکر نکرده است.

نواز شریف گفت: من ملاحظه شدیدی نسبت به حکم دادگاه دارم. من چطور می‌توانم حقوقی را که دریافت نکرده‌ام در دارایی‌هایم ذکر کنم اما با همه این احوال از حکم دادگاه تبعیت کرده و کنار رفتم.

او تصریح کرد: دیکتاتورهای نظامی همواره به پاکستان آسیب زدند اما آیا دادگاهی در این کشور وجود دارد که بتواند یک دیکتاتور را پاسخگو کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل