بازدید 10075
۱

شناسایی عامل نقص فنی در پرواز «ای تی آر»

کد خبر: ۷۱۸۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 06 August 2017
یک مقام مسئول در اداره کل تعمیرات و نگهداری هواپیمای ایران ایر گفت: گرما و رطوبت دیشب شهر گرگان سیستم سوخت رسانی موتور شماره ۲ ای تی آر ۷۲ ـ ۶۰۰ مسیر مشهد ـ گرگان را مختل کرد.

به گزارش مهر، یک فروند هواپیمای ای تی آر ۷۲ ـ ۶۰۰ از هواپیماهای تازه وارد برجامی، به شماره پرواز ۲۴۹ دیشب در مسیر مشهد به گرگان در حال پرواز بود که در نزدیکی فرودگاه گرگان دچار نقص فنی و مجبور به فرود اضطراری در این فرودگاه شد که هم هواپیما و هم مسافران به سلامت به زمین نشستند.

خلبان پیش از لندینگ، به عوامل فرودگاه گرگان نقص فنی را اطلاع رسانی کرده بود و عوامل امدادی مستقر در فرودگاه آمادگی کامل داشتند که به همین دلیل کار خلبان برای نشست اضطراری آسان تر شده بود.

در همین ارتباط یک منبع آگاه در اداره کل تعمیرات و نگهداری هواپیمای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره علت وقوع چنین حادثه ای برای هواپیمایی که تنها چند ماه از عمر آن می گذرد، اطهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از مسیر پرواز مشهد ـ گرگان در استان گلستان، از فراز دریای خزر عبور می کند، به علت گرما و رطوبتی که امروز بر این منطقه حاکم بود، سیستم سوخت رسانی موتور شماره دوی هواپیمای ای تی آر با رجیستر EP-ITD و با نام «اکو پاپا تانگو آلفا» دچار حادثه شد.

وی افزود: واحد کنترل سوخت این هواپیما (FCU: Fuel Control Unit) دچار اختلال در سوخت رسانی شده و به همین دلیل موتور شماره ۲ از کار افتاد و هواپیما با مهارت خلبان به سلامت بر زمین نشست.

به گفته این منبع آگاه در شرکت هما، ای تی آرها اگرچه گفته می شود با آب و هوای ایران سازگار است، اما با توجه به مشکلاتی که امروز برای این هواپیما به وجود آمد، به نظر می رسد مناسب انتقال به مناطق جنوبی کشور و مسیرهای جزایر خلیج فارس به سرزمین مادر (فرودگاه های بوشهر و بندرعباس) نباشند.

گفتنی است در خرداد ماه نیز یکی دیگر از هواپیماهای ای تی آر با رجیستر EP-ITD به مدت نزدیک به یک ماه به دلیل نبود یکی از قطعات آن و زمان بر بودن ارسال قطعه از سوی کمپانی سازنده در آشیانه انقلاب فرودگاه مهرآباد متعلق به ایران ایر زمین گیر بود که پس از ارسال قطعه مورد نظر و نصب بر روی هواپیما، مجددا عملیاتی شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱
خوب نخريد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر