بازدید 3302

آمریکا بزرگترین شریک تجاری چین می‌شود

کد خبر: ۷۱۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴ 06 August 2017
معاون سابق وزیر بازرگانی چین گفت که پیش‌بینی می‌کند ایالات متحده امسال با پیشی گرفتن از اتحادیه اروپا به بزرگترین شریک تجاری چین تبدیل شود.

به گزارش مهر، وی‌جیانگو در مصاحبه‌ای با چاینا دیلی گفت: حجم تجارت چین و آمریکا در نیمه دوم امسال همچنان به افزایش خود ادامه خواهد داد و واردات چین از آمریکا با سرعتی بیشتر از صادرات آن به آمریکا افزایش خواهد داشت و بنابراین کسری تجاری آمریکا با چین کاهش میابد.

وی‌جیانگو گفت: علت این‌که آمریکا از اتحادیه اروپا، که به مدت حدود یک دهه برترین شریک تجاری چین بود پیشی خواهد گرفت، تا حدودی به تقویت بیش از پیش روابط تجاری و اقتصادی چین و آمریکا مربوط می‌شود.

در ماه آوریل چین و آمریکا توافق کردند که برای رفع عدم توازن تجاری یک برنامه همکاری آغاز کنند. تحت این برنامه چین واردات گوشت گوساله از آمریکا را از سر خواهد گرفت و برای اولین بار اجازه می‌دهد برنج آمریکایی به این کشور صادر شود.

در بازه ژانویه تا جون حجم تبادلات تجاری چین و آمریکا به ۱.۸۵ تریلیون یوآن (معادل ۲۷۵ میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال گذشته ۲۱.۳ درصد افزایش داشته است. این رشد تجاری بیشتر از رشد تجارت چین با اتحادیه اروپا بوده است که در همین بازه زمانی برابر با ۱۷.۴ شد. حجم تبادلات تجاری چین با اتحادیه اروپا ۱.۹۷ تریلیون یوآن شد.

وی‌جیانگو می‌گوید: با چنین نرخ رشدی زمان زیادی طول نمی‌کشد که حجم تبادلات تجاری بین چین و آمریکا از حجم تبادلات چین با اتحادیه اروپا فراتر رود.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر