بازدید 2036

مجلس موسسان ونزوئلا دادستان کل را برکنار کرد

مجلس موسسان ونزوئلا در نخستین روز کاری خود دادستان کل این کشور را برکنار کرد.
کد خبر: ۷۱۸۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷ 06 August 2017
مجلس موسسان ونزوئلا در نخستین روز کاری خود دادستان کل این کشور را برکنار کرد.

به گزارش ایسنا، مأموران امنیتی ونزوئلا پیش از اعلام برکناری لوئیزا اورتگا، دادستان کل این کشور، دفترش را محاصره و از ورود و خروج به آن جلوگیری کردند.

وی مدعی شد، او را برکنار کرده‌اند تا دولت بتواند شواهد فساد و نقض حقوق بشر را پنهان کند.

اورتگا از منتقدان جدی نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا است. او می‌گفت که در انتخابات مجلس موسسان تقلب شده و قصد داشت این موضوع را پیگیری کند.

دادستان کل ونزوئلا گفته بود که که با توجه به شواهدی که در مورد احتمال بروز تقلب در شمارش آراء انتخابات مجلس موسسان این کشور در دست است، دستور تحقیق در این مورد را صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین گفته بود، مقام‌های دولت کاراکاس قانون اساسی کشور را در بحبوحه بحران کنونی سیاسی نقض کرده‌اند.

مجلس تازه تأسیس موسسان حق تغییر قانون اساسی و انحلال پارلمان را دارد. مادورو گفته که تشکیل مجلس موسسان می‌تواند به ناآرامی‌های گسترده ماه‌های اخیر پایان دهد.

هزارن تن از هواداران دولت روز جمعه در کاراکاس به خیابان‌ها رفته و با مستقر شدن در مسیر ورود اعضای مجلس موسسان، از آنها استقبال کردند.

دلسی رودریگز، وزیر خارجه سابق ونزوئلا و از یاران اصلی مادورو، ریاست مجلس موسسان را بر عهده دارد. او در سخنرانی افتتاحیه خود معترضان و مخالفان داخلی دولت را "فاشیست" خواند و دولت‌های خارجی را به دخالت در امور ونزوئلا متهم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل