بازدید 4035
واکنش

مصاحبه تندفغانی علیه کامرانی‌فر/برای شخصیتت خوب نیست بمانی

اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران می‌تواند در همه امور دخالت کند چرا که اولین نفری که باید به رسانه‌ها و مدیران بالادست پاسخ بدهد خود اوست.با بی‌تدبیری آقایان یک سهمیه الیت ما به راحتی از دست رفت و محمدرضا فغانی نتوانست نمره حد نصاب را بگیرد
کد خبر: ۷۱۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 05 August 2017
داور برتر سال فوتبال ایران گفت: با بی‌تدبیری آقایان و سپردن یک بازی پر حاشیه به برادرم شانس الیت شدن او از بین رفت و با آینده داوری‌اش بازی شد.

به گزارش تابناک ورزشی، علیرضا فغانی درخصوص اختلافات اخیر در جامعه داوری ایران گفت:  به هر حال اختلافاتی که در بدنه تشکیلات داوری بود و همچنین تصمیمات شخصی و فردی که در این زمینه گرفته شده، باعث شد تا یکسری از داوران خوب همانند احمد صالحی، تورج حق‌وردی، شاهین حاج بابایی و محسن ترکی که به دلایل شخصی از داوری کنار رفت را از دست بدهیم. داورانی مثل حاج بابایی، حق‌وردی و صالحی می‌توانستند به داوری ما کمک زیادی کنند و می‌دانم که هر سه این عزیزان برخلاف میل باطنی‌شان از داوری کنار رفتند که این موضوع برای داوری کشور ما گران تمام خواهد شد. 

فغانی درباره جوانگرایی در داوری ایران گفت: داوری هم جوان شده، همانطور که شما می بینید که تیم‌هایی مثل پرسپولیس، استقلال و یا همین استقلال خوزستان وبقیه تیم‌ها جوانگرایی کردند و تبعات آن را به جان خریده‌اند، در داوری هم اشتباهاتی وجود خواهد داشت و تیم‌ها باید آستانه تحملشان را بیشتر کنند تا داوران‌مان با تجربه شوند.

مصاحبه تندفغانی علیه کامرانی‌فر/برای شخصیتت خوب نیست بمانی

داور بین‌المللی فوتبال ایران درخصوص اینکه منظورش از اختلافات در تشکیلات داوری چیست، افزود: از زمانی که دپارتمان داوری به راه افتاد اختلافات وجود داشته و خود داوران هم بابت این موضوع خسته و دلزده شده‌اند ، ضمن اینکه فدراسیون فوتبال در گذشته نشان داده که از این اختلافات ناراضی نیست چرا که در این شرایط کسی به فکر منافع داوران نخواهد بود و این موضوع باعث شد تا چند سال افزایشی در حق‌الزحمه داوران نداشته باشیم اما امیدوارم با نگاه مثبت مهدی تاج به این موضوع در بحث حق‌الزحمه داوران نیز تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: کامرانی‌فر باید می‌دانست وقتی که بزرگانی مثل مسعود عنایت و حسین عسگری که از تجربه بالاتری نسبت به او برخوردار بودند نتوانستند به دلیل داشتن تعامل با فریدون اصفهانیان از سمت‌شان در کارشان باقی بمانند باید تعامل بیشتری می‌کرد که این اتفاق رخ نداد. زمانی که قرار بود او به این سمت انتخاب شود اکثر داوران از او به عنوان یک گزینه جوان حمایت کردند و توقع ما این بود که او هم با مشورت بیشتر با پیشکسوتان و بزرگان امر داوری کارها را پیش ببرد اما به دلیل تصمیمات فردی و شخصی که گرفته شد اختلافات هم بالا گرفت. الان هم به نظر می‌رسد که فریدون اصفهانیان سرش خلوت‌تر شده و می‌تواند با خرد جمعی تصمیمات بهتری برای بهبود وضعیت داوری بگیرند، ضمن اینکه اعضای کمیته داوران آقایان زاهد بحرینی و مسعود فلاح و دیگر دوستان از داوران خوش‌نام هستند که می‌توانند کمک شایانی به داوری کشور کنند.

فغانی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان کمیته داوران می‌توانند در امور تشکیلات داوری دخالت و ورود کنند، اظهارداشت: بله می‌توانند. فریدون اصفهانیان به عنوان رئیس کمیته داوران می‌تواند در همه امور دخالت کند چرا که اولین نفری که باید به رسانه‌ها و مدیران بالادست پاسخ بدهد خود اوست. همچنین ما شنیده‌ایم که او از نمرات داوران از طریق دپارتمان مطلع نمی‌شد و به همین دلیل مجبور بود که از ناظران نمرات داوران را در هر بازی بپرسد که این موضوع عجیبی بود! همین مسائل باعث شد تا تعامل خوبی صورت نگیرد، از طرف دیگر مسئولین از فریدون اصفهانیان حمایت می‌کنند چرا که او رئیس کمیته داوران و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال است و کنار آمدن با او قطعاً راحت‌تر خواهد بود.

داور معروف فوتبال آسیا تصریح کرد: الان هم که کامرانی‌فر تصمیم به رفتن گرفته بهتر است این کار را انجام دهد و صلاح نیست که دیگر بماند چرا که صحبت‌هایی پیش آمده که ماندنش به صلاح نیست. کامرانی‌فر چندین بار تهدید کرده بود که اگر فلان اتفاق رخ بدهد می‌روم و حالا هم اتفاقاتی افتاده که او توقع نداشت اما با این وجود کارکرد. مطمئناً حالا که بحث چینش داوران مطرح شده فریدون اصفهانیان قطعاً سرش خلوت تر شده و می‌تواند با خرد جمعی کارها را پیش ببرد. به صلاح کامرانی‌فر نیست که دیگر در دپارتمان باقی بماند چرا که او در مورد مسائل شخصیتی زیاد صحبت کرده حالا اگر بخواهد با این شرایط در دپارتمان بماند برای شخصیت خود او خوب نیست.

وی درخصوص اینکه کامرانی‌فر شعار داده بود که در بحث داوران بین‌المللی جوان‌گرایی خواهد کرد و آیا در این کار موفق بوده یا نه؟ گفت: در بحث بین‌المللی قبل از آمدن کامرانی‌فر باید بگویم که ما 9 کمک داور الیت داشتیم، از طرف دیگر محسن ترکی به دلیل مسائل شخصی از داوری کنار رفت و برادر من هم می‌توانست در لیست داوران الیت قرار بگیرد که با بی‌تدبیری او این اتفاق رخ نداد. زمانی که ناظران داوری کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران آمدند بازی سخت و پر حاشیه پرسپولیس و ماشین‌سازی به محمدرضا فغانی سپرده شد و این در حالی بود که می‌توانستند بازی کم دردسرتری به او بدهند چرا که در همه جای دنیا همینطور است که در چنین شرایطی بازی‌های کم دردسر به داوران می‌دهند تا داوران در لیست الیت قرار بگیرند. حتی خود من این موضوع را عنوان کردم که بازی راحت‌تری به او بدهند چون بازی پرسپولیس و ماشین‌سازی قطعاً بازی پرحاشیه‌ای بود آن هم در آن شرایط اما آقایان گفتند که توانایی محمدرضا فغانی بالاست و از پس این بازی بر می‌آید اما بعداً مشخص شد که برخی‌ها دنبال مسائل دیگری بودند.

فغانی تصریح کرد: با بی‌تدبیری آقایان یک سهمیه الیت ما به راحتی از دست رفت و محمدرضا فغانی نتوانست نمره حد نصاب را بگیرد و از آنجایی که برای داوران بالای 35 سال و برای قرار گرفتن در لیست الیت دیگر ناظر نمی‌آید با آینده برادرم بازی شد. این اختلاف نظرها وجود داشت و شاهد بودیم که برخی افراد به دلیل سلایق شخصی به کلاس لیگ برتر و لیگ دسته اول دعوت می‌شدند. الان هم شاهد هستیم افرادی که مد نظر هستند تا کاندیدای حضور در لیست الیت باشند باید افرادی باشندکه از همه نظر آماده باشند اما می‌شنویم کسانی کاندیدا هستند که مشکلات بدنی دارند و خودشان هم این موضوع را می‌دانند. به هرحال اولین فاکتور برای ای‌اف‌سی آمادگی جسمانی داوران است و مطمئناً داوران ما اگر با شرایط فعلی برای تست بروند رد خواهند شد و باید روی خودشان کار کنند تا در مدت زمان باقیمانده شرایط مناسبی داشته باشند تا اولین خان را با موفقیت پشت سر بگذارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل