بازدید 21560
۱

آيا نامه چهار وزير درباره رکود هزينه‌زا بود؟

برخي شايعات حاکی از آن است که عدم حضور دکتر دهقان در کابینه دوازدهم، نه مباحثي چون گماردن يک ارتشي بر مسند وزارتخانه و از اين دست موارد است که نتيجه نامه نگاری چهار وزير برای درک بهتر شرايط رکودی به رئيس جمهوری بوده است...
کد خبر: ۷۱۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰ 05 August 2017
تغییر وزیر دفاع در کنار تغییر دو وزیر دیگر از چهار وزیری که در نامه‌ای به رئیس جمهور، از رکود اقتصادی سخن به میان آورده بودند، این پرسش را پیش آورده که آیا این دولتمردان هزینه نامه نگاری مشترک به رئیس دولت یازدهم را می‌پردازند یا واقعاً این تغییرات راهبردی و کارشناسی بوده است؟
 
به گزارش «تابناک»؛ سردار حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دولت یازدهم، از جمله دولتمردانی محسوب می‌شد که در ارزیابی‌ وزرا، عملکرد درخشانی داشت و بدین سان انتظار می‌رفت شاهد استمرار حضورش در کابینه دولت دوازدهم باشیم.
 
بر اساس آنچه طی چهار سال اخير در کارنامه حسین دهقان، وزير دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مشهود است، حضور کارآمد در پاسخ به تحريم‌های ظالمانه، گزافه گويي های برخی از سران آل سعود و واکنش مناسب درباره داعش و مديريت کارآمد در درون وزارتخانه به عنوان نقاط قوت دوران وزارت حسين دهقان به شمار مي رود.

با اين حال، حسين دهقان در حاشيه افتتاح مرکز فرهنگي وزارت دفاع به خبرنگاران درباره اینکه «آیا برای دولت آینده با شما مذاکره‌ای صورت گرفته یا نه؟» گفته بود: این‌گونه مسائل را از رئیس جمهور بپرسید. ان‌شاءالله از داخل بدنه وزارت دفاع فردی برای تصدی این پست انتخاب خواهد شد.

به گفته کارشناسان، افزايش توان بازدارندگي در دوره وزارت ايشان با تکيه بر بومي سازي و توليد داخل همچون توليد موتور توربوجت، ساخت باتری های ليتيومی، تانک بومی کرار، سامانه های مختلف راداری و... از موفقيت‌های اين وزير بی‌حاشيه و عملگرا بوده که بارها در بيانات و مراسم بازديد از سوی دکتر روحاني به عنوان نقطه قوت در حوزه نظامی طرح شده است.
 
آيا نامه چهار وزير درباره رکود هزينه‌زا بود؟
 علاوه بر اين اصلاحات ساختاری، چابک سازی و توسعه سطح همکاري با شبکه دانشگاهی و تحقيقات هدفمند از ديگر دستاوردهاي مديريتي در دوره يازدهم رياست جمهوری و در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

با اين حال، بنا بر آنچه در فضاي مجازی مطرح شده و اظهار نظر اخير دکتر دهقان، نشان مي دهد که احتمال به کار گماردن شخص جديدی در اين پست وجود دارد.

در فضای مجازی به رغم بيشترين حضور دکتر روحاني در مراسم و رونمايي از دستاوردهاي اين وزارتخانه، دلايلي که تاکنون براي تغيير وزير مطرح شده، عبارتند از: تأکيد شخص رئيس جمهور بر انتصاب يک نيرو از ارتش جمهوري اسلامي بر مسند وزارت دفاع، ادامه تغييرات انجام شده در ستاد مشترک و تسري آن در وزارت دفاع، عدم تمايل سردار دهقان به ادامه همراهي در دولت بعدي و... .

اما برخي شايعات حاکی از آن است که عدم حضور دکتر دهقان در کابینه دوازدهم، نه مباحثي چون گماردن يک ارتشي بر مسند وزارتخانه و از اين دست موارد است، که نتيجه نامه نگاری چهار وزير برای درک بهتر شرايط رکودی به رئيس جمهوری بوده است.   

گمانه زني ها از سوي رسانه هاي نزديک به دولت بر جانشينی سرتيپ امير حاتمی به جاي دکتر دهقان حکایت دارد. هرچند او مانند دکتر دهقان ـ که تجربه مديريت در سطوح مختلف در چند سال اخير را ندارد ـ در سه سال اخير، جانشين و قائم مقام دکتر دهقان بوده و شخصي اخلاق مدار است. با اين حال، بايد تا لحظه اعلام اسامی برای اعضا کابينه منتظر ماند و ديد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۹
انتشار یافته: ۱
چرا برخی در مراسم تحلیف آشکارا آدامس می جویدند؟ زشت نبود؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار