بازدید 4419

سلطه امارات بر چاه‌های حیاتی نفت و گاز یمن

کد خبر: ۷۱۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 05 August 2017
نیروهای اماراتی و شبه نظامیان موسوم به نیروهای نخبه شبوه روز جمعه بندر صادرات گاز بلحاف و تعدادی از چاههای نفتی در استان شبوه در جنوب شرق یمن را تصرف کردند.

به گزارش العالم به نقل از منابع محلی، نیروهای نخبه شبوه که مورد حمایت امارات قراردارند روز جمعه تسلط خود بر شهر عتق مرکز استان و نواحی نفت خیز عزان، رضوم ، العلقه ، جبان، الحوطه و بلحاف را که در اختیار نیروهای القاعده قرارداشت ، کامل کردند.

ناظران عقیده دارند که به دنبال اختلاف با دوحه و احتمال توقف صادرات گاز از جانب قطر، اماراتی ها تلاش می کنند نیاز خود به گاز طبیعی را از راه تسلط و بهره برداری از چاههای یمنی شبوه تامین کنند.

درهمین حال منابع یمنی تاکید می کنند امارات عملیات دراستان شبوه را بدون هماهنگی با رئیس جمهوری مستعفی و فراری عبدربه منصور هادی انجام داده  است که هم اکنون در ریاض به سر می برد.

منابع خبری غربی گزارش کردند که سرتیپ خالد العظمی، فرمانده نیروهای نخبه شبوه روز پنجشنبه گفته بود نیروهای نخبه شبوه در واکنشی نسبت به حمله های القاعده به ایست های بازرسی نظامی و امنیتی استان، عملیات نظامی جدیدی را آغاز کرده اند تا مواضع القاعده را بازپس بگیرند.

وی مدعی شد که این عملیات بخشی از تلاش ها برای مبارزه با تروریسم است که با پشتیبانی نیروهای ائتلاف عرب اجرا می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار