بازدید 3521
گزارش

شورای نگهبان و مجمع تشخیص،پرداخت هرگونه حق پخش به ورزش راغیرقانونی دانست

براساس نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص، هرگونه پرداخت به فدراسیون‌ها باید از محل بودجه‌های دولتی تامین شود و اگر در گذشته، صداوسیما برای حل مشکل فدراسیون فوتبال با AFC مساعدتی کرده از ردیف بودجه این سازمان نبوده، بلکه بر اساس کمک مالی دولت وقت به سازمان انجام شده
کد خبر: ۷۱۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 04 August 2017
امروز در پایگاه مدیرکل امور مجلس سازمان صداوسیما مطلب جالبی منتشر شده است که گره حق پخش فوتبال ایران را کور تر می کند. 

به گزارش تابناک ورزشی، حسن گروسی مدیر کل امور مجلس سازمان صداوسیما در مورد پیشنهاد وزارت ورزش در رابطه با اختصاص درآمد حاصل از پخش آگهی‌های تبلیغاتی حین و قبل از مسابقات ورزشی به فدراسیون های مختلف، اظهار کرده که طبق قانون تمام عواید از تبلیغات مستقیماً به خزانه دولت واریز می شود و صدا و سیما در چگونگی استفاده از آن دخالتی ندارد! 

وی همچنین عنوان کرده است که در سال‌های گذشته در رابطه با موضوع پخش تلویزیونی اختلاف نظری بین مجلس و شورای نگهبان وجود داشت که موضوع برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد و مجمع نیز نظر شورای نگهبان را تایید کرد و بر این اساس هرگونه پرداخت به عنوان حق پخش به فدراسیون فوتبال یا باشگاه های ورزشی مغایر قانون اساسی شناخته شد.

گروسی در ادامه تاکید کرده که  براساس نظر شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام، هرگونه پرداخت به فدراسیون‌ها باید از محل بودجه‌های دولتی تامین شود و اگر در گذشته، صداوسیما برای حل مشکل فدراسیون فوتبال با AFC مساعدتی کرده از ردیف بودجه این سازمان نبوده، بلکه بر اساس کمک مالی دولت وقت به سازمان انجام شده است.  بنابراین، از آنجا که سازمان صداوسیما دستگاه حاکمیتی است، از نظر قانون محاسبات عمومی اجازه پرداخت هیچ‌گونه وجهی را از محل اعتبارات مصوب قانونیاش به بخش خصوصی ندارد.

شورای نگهبان و مجمع تشخیص،پرداخت هرگونه حق پخش به ورزش راغیرقانونی دانست

پس از این اظهارات سوال اساسی این است که آیا دولت خبر ندارد که پول تبلیغات تلویزیونی به خزانه واریز می‌شود؟ و اگر می‌داند چرا از سازمان صدا و سیما خواسته است درآمد حاصله از تبلیغاتی که در فواصل هر ست یا نیمه مسابقات پخش می‌شود را به این وزارتخانه واریز کنند؟

شاید عدم شفافیت در حوزه‌های گوناگون فوتبال و البته گردش مالی بسیار زیاد این ورزش که درصد بالایی از آن از جیب بیت‌المال خرج می‌شود باعث شده که این همه تناقض دیده شود. باید منتظر ماند و دید که تکلیف این کلاف سر در گم در نهایت چه سرنوشتی پیدا می‌کند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان