بازدید 6141

جزئیات مکالمات خصوصی ترامپ فاش شد

کد خبر: ۷۱۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 04 August 2017
همزمان با تلاش های دولت واشنگتن برای جلوگیری از نشت اطلاعات محرمانه کاخ سفید نشریه واشنگتن پست بار دیگر با انتشار اطلاعاتی از مکالمه های محرمانه تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری مکزیک و نخست وزیر استرالیا جزئیات این گفت و گوها را فاش کرد.

به گزارش ایرنا، در حالی که قرار است وزیر دادگستری ترامپ بررسی تدابیری برای مقابله با نشت اطلاعات کاخ سفید را در دستورکار قرار دهد؛نشریه واشنگتن پست امروزاطلاعات نشت شده تازه ای را از متن کامل گفت و گو های محرمانه ترامپ با انریکه پنیا نیتو رئیس جمهوری مکزیک و ملکوم ترنبال نخست وزیر استرالیا منتشر کرده است.

بر اساس این اطلاعات ترامپ در گفت و گو با رئیس جمهوری مکزیک از او خواسته تا بطور علنی با پرداخت پول دیوار مورد نظر او مخالفت نکند و به وی وعده داده است که در صورت قبول این در خواست ترامپ سعی خواهد کرد راههای پنهانی برای باز پرداخت این پول ها به مکزیک پیدا کند.

بر اساس این گزارش؛ ترامپ انریکه نیتو را تهدید کرده که اگر بر امتناع خود از قبول این هزینه ها پافشاری کند او با مقام های مکزیکی دیدار نخواهد کرد چرا که این گونه برخورد برای اوقابل تحمل نیست.

ترامپ درجای دیگر حتی گفته است که صحبت کردن درباره دیوار مرزی برای او از کمترین اهمیت برخوردار بوده اما می تواند درنهایت با اهمیت ترین موضوع گفت و گوها باشد که وی با این کنایه تلویحا به رئیس جمهوری مکزیک گفته است اگر بطور علنی با پرداخت پول دیوار او موافقت کند آنوقت رئیس جمهوری آمریکا می تواند این را پایه ای برای رساندن سود های بیشتر به اوقرار دهد. به همین دلیل گفت و گو بر سر دیوار نقش بسیار مهمی را در روابط آمریکا و مکزیک بازی خواهد کرد.

واشنگتن پست همچنین به گفت و گو های ترامپ باملکوم ترنبال نخست وزیر استرالیا اشاره کرده است که ترامپ طی آن توافق میان کشورش و استرالیا در زمان اوباما را بر سر پذیرش بیشتری از پناهجویان مقیم استرالیا را احمقانه خوانده و گفته است که این برای او طاقت فرساست و ادامه داده است:من بزرگترین شخصیت جهانی هستم و می خواهم نگذارم مردم وارد کشورم شوند و ولی حالا بایدبا ورود 2 هزار نفر از آن ها (یعنی پناهجویان بازداشتی در استرالیا) موافقت کنم.

بر اساس این گزارش؛ ترامپ ضمن ابراز نفرت از پذیرش پناهندگان به کشورش همه مهاجران را آدم های بدی خوانده و گفته است که همه آن ها ظرف چند سال به یک مشت تروریست تبدیل خواهند شد و در نهایت هم این گفت و گوی نیم ساعته تلفنی با ترنبال را نامطبوع ترین مکالمه تلفنی آن روز خود خوانده و گوشی را بروی نخست وزیر استرالیا گذاشته است.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار