بازدید 13086
نشریه اسرائیلی «آروتز شوآ» عنوان کرد؛

هفت توصیه راهبردی به دونالد ترامپ برای مقابله با ایران در خاورمیانه

رویکرد سیاست خارجی ایالات متحده پس از پایان دوران باراک اوباما و روی کار آمدن دونالد ترامپ، وارد مرحله جدید و تهاجمی تری شده است، به گونه ای که بسیاری از ناظران بر این باورند که ترامپ تلاش دارد چالش های جدی جدیدی علیه ایران در خاورمیانه ایجاد کند. در همین زمینه، نشريه اسرائیلی «آروتز شوآ» به سیاست های تهاجمی ترامپ در قبال ایران اشاره کرده و توصیه هایی را نیز به دولت وی برای مقابله با ایران ارائه داده است.
کد خبر: ۷۱۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳ 03 August 2017
رویکرد سیاست خارجی ایالات متحده پس از پایان دوران باراک اوباما و  روی کار آمدن دونالد ترامپ، وارد مرحله جدید و تهاجمی تری شده است، به گونه ای که بسیاری از ناظران بر این باورند که ترامپ تلاش دارد چالش های جدی جدیدی علیه ایران در خاورمیانه ایجاد کند.
 
به گزارش «تابناک»، در همین زمینه، نشريه اسرائیلی «آروتز شوآ» به سیاست های تهاجمی ترامپ در قبال ایران اشاره کرده و توصیه هایی را نیز به دولت وی برای مقابله با ایران ارائه داده است.
 
در این مطلب آمده است؛ پس از رویکرد نرم و مصالحه جویانه باراک اوباما، دونالد ترامپ اکنون به دنبال سیاست های سخت تر و تهاجمی تر در قبال ایران است.
 
این نشریه اسرائیلی در ادامه با متهم کردن ایران به فرقه گرایی مذهبی افزود: واقعیت این است که هم اکنون جای پای ایران را در بیشتر مناطق خاورمیانه از جمله عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، افغانستان و حتی استان های شیعه نشین عربستان می توان دید.
 
از سوی دیگر ایران در برابر نیروها و کشتی های جنگی آمریکا در خلیج فارس چالش ایجاد کرده و سعی داشته دولت جدید آمریکا را آزمایش کند.
 
از طرف دیگر، ایران با پرتاب موشک سیمرغ در 27 ژوئیه می خواسته نشان دهد، در حال کار روی دقت و مسافت برنامه های موشکی خود است.

در این میان، اعمال تحریم های جدید نشان می دهد، آمریکا قصد دارد هزینه اقدامات ایران در منطقه را افزایش دهد؛ این یک تغییر خوشایند و مورد نیاز از سوی واشنگتن است.

در همین راستا، این نشریه اسرائیلی توصیه می کند که ترامپ باید با تمركز بر موارد زیر، سياست جديد و مؤثری در قبال ايران بنا كند؛

١. خاورميانه تحت نفوذ ايران ـ رژيم صهيونيستي، عربستان سعودي، بحرين، لبنان و يمن ـ نيازمند حمايت آمريكاست. باید به یاد داشت که عقب نشینی آمریکا از عراق باعث شد که ایران خلأ قدرت را پر کند و این کشور را تحت نفوذ خود قرار دهد.

٢. روابط آمريكا بايد با كشورهاي منطقه همچون رژيم صهيونيستي، مصر و اعراب سني در زمينه هاي آموزش، پشتيباني اطلاعاتي-امنيتي، عمليات مشترك و پشتيباني ژئوپليتيك تقويت شود.
 
هفت توصیه راهبردی به دونالد ترامپ برای مقابله با ایران در خاورمیانه 

٣. هر یک از نمايندگان ايران ـ نه تنها حزب الله و حماس ـ بايد به عنوان سازمان تروريسي شناخته و معرفي شوند.

٤. عمليات دريايي آمريكا در راستاي ممنوعيت حمل و نقل تسليحات نظامي توسط ايران به شورشيان ـ اشاره به حوثي هاي يمن ـ با كمك متحدان منطقه بايد افزايش يابد.

٥. آمريكا بايد با همكاري متحدان منطقه اي براي مبارزه با جاه طلبي هاي ايران در ايجاد «هلال شيعي» به ویژه از سوریه به سمت لبنان و مدیترانه اقدام كند. این مسیر و کریدور اگر تحت کنترل ایران قرار گیرد، یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای تهران در برابر متحدان آمریکا در خاورمیانه خواهد بود.

٦. آمريكا بايد برنامه اي براي مقابله با نفوذ ايران در افغانستان داشته باشد. بر اساس برآوردهای اطلاعاتی آمریکا، فعالیت های ایران در سالیان اخیر در افغانستان به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته، در حالی که پاسخ های مناسبی از سوی ناتو و ایالات متحده به تهران داده نشده است.

٧. آمريكا و متحدانش در توافق نامه هسته اي بايد ساختاري طراحي و ايجاد كنند تا نواقص برجام را پوشش دهد، به گونه اي كه اين تضمين را ايجاد كند كه تهران برنامه هسته اي خود را در راستاي ساخت سلاح هسته اي توسعه ندهد. (اشاره به نظام بازرسي هاي شديد تحت برجام).
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر