بازدید 3121

خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون تن رسید

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز ۸ میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از گندمکاران ۳۱ استان خریداری شده است.
کد خبر: ۷۱۸۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 03 August 2017
معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: تا به امروز ۸ میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از گندمکاران ۳۱ استان خریداری شده است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت خرید تضمینی اظهار داشت: تا به امروز 8 میلیون تن گندم با ارزش بالغ بر 10 میلیارد تومان از گندمکاران 31 استان خریداری شده است.

خرید تضمینی گندم به ۸ میلیون تن رسید

وی خوزستان را با یک میلیون و 353 هزار،گلستان با یک میلیون و 100 هزار و فارس با بیش از 900 هزارتن از استان های تولیدکننده برتر گندم دانست.

عباسی معروفان ادامه داد: براساس آخرین مصوبه دولت، بازرگانی دولتی موظف به پرداخت 50 درصد مطالبات گندمکاران همزمان با تحویل و مابقی پس از تأمین اعتبار پرداخت خواهد شد.

به گفته وی تا کنون حدود 5 میلیارد تومان مطالبات گندمکاران معادل 54 درصد بهای گندمهای تحویلی پرداخت شده است.

معاون داخلی بازرگانی دولتی در خصوص آخرین وضعیت دانه های روغنی بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت بیش از 180 هزارتن انواع دانه‌های روغنی کلزا، آفتابگردان و گلرنگ با ارزش ریالی 500میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد.

وی در ادامه افزود: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود که خرید دانه های روغنی به مرز بالای 400 هزارتن برسد که این امر بیانگر افزایش 100 درصدی تولید نسبت به سال گذشته است.

عباسی معروفان با بیان اینکه 95 درصد ارزش دانه های روغنی را پرداخت شده، تصریح کرد: مابقی بهای دانه های روغنی پس از درج در سامانه پرداخت خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان