بازدید 48832

کشف چهار «سربریده» در 24 ساعت؛ طغیان هولناک خشونت در کشور!

با کشف دو جسد با سربریده در تبریز، شمار سرهای بریده کشف شده در 24 ساعت اخیر به عدد 4 رسید؛ عددی هولناک که می‌تواند نشانگر مسائل زیادی باشد، ولی غالبا در تودرتوی آمار و ارقام قرار می‌گیرد و فراموش می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 03 August 2017
با کشف دو جسد با سربریده در تبریز، شمار سرهای بریده کشف شده در 24 ساعت اخیر به عدد 4 رسید!

به گزارش «تابناک»؛ قتل، جنایت، تعرض، تجاوز و...؛ دردناک است اما پرونده هایی که این عناوین بر پیشانی شان درج می‌شود، همه و همه در یک جا جمع شده و در قالب یک آمار بزرگ قرار گرفته و تفسیر می‌شوند؛ تفسیری که نمی‌دانیم چه کارکردهایی پیدا می‌کند، به ویژه اگر برخی موارد را مرور کنیم.
 
برای درک بهتر ماجرا، بد نیست برخی اتفاقات هولناک 24 ساعت اخیر را مرور کنیم تا دریابیم در این زمان کوتاه با چهار سر بریده در اخبار مواجه بوده‌ایم؛ دو جنایت، یکی در تهران و دیگری در تبریز که هرچند به شدت هولناک هستند، کمتر مورد توجه عموم قرار می‌گیرند.

مثل جنایت رقم خورده در تهران در روز گذشته که با کشف دو سر بریده و سوزانده شده توسط یک عابر در زمین خالی در خیابان بهایی پرونده آن گشوده شد؛ جنایتی هولناک که بر اساس گزارش های پلیس، یک مرد و یک زن حدود 30 تا 35 ساله قربانیان آن هستند و هنوز معلوم نیست چه بر سر بدن هایشان آمده است!

این در حالی است که ساعات زیادی از انتشار این خبر نگذشته، از تبریز خبر رسید دو جسد با سر بریده در این دیار کشف شده است. جسدهای پدر و پسری که روی گردنشان بریدگی دیده می‌شود و البته بوی تعفنشان موجب شده همسایگان از وجودشان آگاه شوند؛ اما با کشفشان در ساعات اخیر، عدد شوک آوری از شمار سرهای بریده به دست می‌آید.

البته این دو پرونده تنها پرونده های تشکیل شده برای جرایم خشن در ساعات اخیر نیستند و کافی است کمی به حافظه مان مراجعه کنیم تا تعداد زیادی از موارد مشابه را به آنها بیفزاییم. امثال پرونده آتنا یا ستایش یا ده ها پرونده ریز و درشت دیگر.

پرونده هایی که آنها را در قالب آمار و ارقام قرار می‌دهند تا دریابد آیا میزان خشونت در جامعه افزایش یافته یا کاهش و بعد به تناسب آن، اقداماتی را در دستور کار قرار دهند اما ظاهرا تنها به قدر تهیه آمارهای محرمانه در کشورمان کاربرد دارند و از آن فراتر نرفته و نمی‌رود.

این را می‌شود از باور عمومی در افزایش میزان خشونت در جامعه ایرانی دریافت که برای اثبات آن به پرونده هایی مانند موارد فوق استناد می‌شود؛ اما مراجع مسئول ترجیح می‌دهند در خصوص آن اظهار نظر نکرده و نه تأییدش کنند و نه تکذیب؛ رفتاری که در عمل نیز از نهادهای مسئول در این خصوص بروز می‌کند و برای عموم نگران کننده است.

درست مثل زمانی که آمار و ارقام سرقت خودرو در کشور بسیار بالا احساس می‌شد اما مسئولان در خصوص آن سکوت می‌کردند و حالا که این آمار پایین آمده و کاهش یافته، آمار مرتبط با آن ارائه می‌شود. وضعیتی عجیب که ظاهرا در خصوص میزان خشونت در جامعه و ارتکاب جرائم خشن نیز در حال تکرار است.

وضعیتی که ایجاب می‌کند برای پایان دادن به آن سلسله تدابیر مفصلی را در دستور کار قرار داد و از ارزیابی های روانشناسی، جامعه شناختی و... گرفته تا رصد مدام جامعه و برخورد سریع و قاطع با موارد رقم خورده، طرح جامعی برای کاهش این جرایم تدارک دید و به اجرا درآورد اما ظاهرا به جای آن، «سکوت» ترجیح داده شده است!


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۸
چاره کار فقط برخورد قاطع و خشن با مجرمین و مبارزه شدید با مفاسد اقتصادی و بی عدالتی و تبعیض و اختلاف طبقاتی وحشتناک در جامعه که اریشه همه مفاسد از آنجاست
«غالبا» صحیح است، نه «قالبا»
متاسفانه این تنها آمار آشکار و رسانه ای این قبیل جنایات است بعضی از جنایات بعد از کشف محرمانه باقی می ماند و بعضی از جنایات هیچ وقت کشف نمی شوند تا بخواهد محرمانه و یا رسانه ای باشد
کار داعش
اختلاس و فساد و دزدی و جنایت وفحشا بیداد میکنه . داریم به آخر خط نزدیک میشیم .
مردم بیمار
همه ادمایی که مرتکب این جنایتها شدن همه شون سابقه دار و معتاد هستن که الان آزاد شدن
با خدا به کجا میرویم چرا کسی نیست این همه جنایت برسی کنه کاش امریکا بود الان صدا و سیما و نجف زاده هر بخش خبری گزارش و میزگرد داشتن
خداحافظ وجدان ... بدرود انسانیت ...
واقعیت را باید بپذیریم. در کتابهای درسی سالها از فقدان و فروپاشی اخلاق در جوامع غربی به علت نبود تربیت دینی و اسلامی حرف زده شده است. کسانی که این مطالب بوسیله و یا تحت نظر آن ها منتشر شده است باید پاسخگو باشند، که چرا اجتماعی که تمام عمر خود را در دوران انقلاب اسلامی و تحت تربیت اسلامی مورد ادعای آن ها گذرانده است چرا و چگونه به فروپاشی اخلاقی رسیده است؟! آیا تربیت اسلامی اشتباه است یا آنها با بی سوادی و کم خردی نتواسته اند آن را اجرا کنند؟ لطفا چاپ کنید تابناک..
اگر افراد متجاوز و اوباشبسرعت پس از انجام این اعمال منافی عفت و امنیت جامعه در ملاء عام به دار مجازات کشیده شوند حساب کار و هزینه سنگین اعمال مخل امنیت کشور و ملت دست این اراذل خواهد آمد. متاسفانه برخورد ها در حد و اندازه جرم صورت گرفته نیست . این گونه اعمال شنیع بایستی بسرعت بررسی کشف و افراد مجرم دستگیر و بسرعت در مکان وقوع جرم اعدام گردند. تا درس عبرتی برای بقیه متجاوزان به حریم امنیت جامعه و کشور گردد.
شبيه جنايات داعش هست !!
نكنه اينم اقدام جديد داعش هست
خدایا منقرض کن مارو یک دنیا راحت میشن
اینا نتیجه آموزشهای نادرست ابتدایی ، برای زیستن در جامعه ی امروزی هستش ... البته این قبیل اتفاقات تو کشورهای جهان سوم عادیه فقط رسانه ای نمیشن !!!
به نطر من سیاست زدگی هم یکی از عوامل افزایش جرم و جنایت است.
عصبی ترین و افسرده ترین ملت جهان دستاوردی جز این نمیتونه داشته باشه....
هزاران بار براي تمام سايت هاي خبري خود من نوشتم كه اين عكسهاي سرها بريده و وحشي گري هاي داعش را منتشر نكنيد مردم در مقابل أديان هر روزه انها بي تفاوت ميشوند
به نظرتون چرا باید به این جا برسیم. به غیر از این که زنجیره علل اقتصادی و ... موجب پاییین امدن استانه تحمل مردم شده ....
اینجاست که احساس بسیار بدی به آدم دست میدهد
تا زمانی که سانسور نظرات وجود دارد، تا زمانی که به خاطر منافع خود یا هر دلیل دیگری نمی خواهیم گوش بدهیم و بشنویم شاهد حوادث ناگوار و غیرنرمال خواهیم بود.
اين تيتر خشونت ظرف 24 ساعت كه يكشبه اتفاق نيفتاده

معضلات و مشكلات اجتماعي و اقتصادي ريشه ي همه ي اينهاست
اینها همش نتیجه بی حجابیه
انتشار این اخبار برای پرت کردن حواس مردم از گرانی و تورم شدیدی است که در حال وقوع است!!!!
یک کلاغ چهل کلاغ نکنین اجساد تبریز مربوط به چند روز پیش هستن و سر بریدگی شو از شما میشنفیم
ماشالله
متاسفانه با گسترش فقر وبیکاری و وسقوط اخلاق در جامعه شاهد رشد جرم و جنایت در کشور و افزایش خشونت تا سر حد الگو برداری از داعش شده ایم!
خیلی از مردم اعصاب درست وحسابی ندارن
بنا به امار وواقعیت های روز مره که نشان میدهد ما جزو غمگین ترین وعصبانی ترین ملت ها هستیم.باید منتظر خیلی بیشتر از این وقایع هولناک باشیم
ایرانیان یکی از عصبانی ترین مردمان دنیا هستند.
قالبا
واقعا برای ترساندن مردم به چه کارهای هولناکی دست نمی زنید.
راه حل های این موضوع روشن و آشکاره
زیادی خشونت را به جامعه تزریق کردند
شادی را تعطیل کردند
اینها از نوع جنایات داعش است.
به نظر من گشت ارشاد كارشو درست انجام نميده
فقط اعدام
بيشتر مردم مشكل روحي رواني دارن كي به فكره حلشه !!!
کار داعشههههههههههه
دوران 8 ساله احمدینژاد تازه داره اثراتش را نشان میده... حالا حالاها مونده....
فقط اعدام
چطور ميخوا بشه، خدا مي دونه!
اوضاع اجتماعی اقتصادی بسیار خراب است و همه را عصبی کرده چیزی که آقایان نمی خواهند بپذیرند
از آمار روزانه کشته های تیر اندازی در آمریکا که کمتره
شادی خیابانی و دسته جمعی باید ایجاد شود تا مردم تخلیه شوند
برخوردهای قضایی بازدارنده نیست
جنایت تهران احتمالا با رمالی واین جور چیزها مرتبطه .چون کله اتش زدن واینها همش بوی رمالی میده.الله اعلم.
فقط اعدام
اعداااااام
امنيت داريم
چه خبره واقعا تو جامعه؟
خشونت! چی؟ خشونت مال امریکاست که هروز آمارش در شبکه خبر زیرنویس میشه
اینجا چیزی به اسم خشونت قتل و تجاوز و... اصلا نداریم
بصورت تصادفی دو مورد جنایت با شباهت نسبی اتفاق افتاده است. جنایت همیشه بوده و همه جا هست. چرا بیخودی با این تیترها به جامعه شوک روانی وارد می کنید. حتی عنوان خبر شما هم غلط و غلط انداز است!‌
نه بابا قبلا هم بود ولی نرم افزارهایی نبود لوشون بده
سر بریده که چیزی نیست شما یا بی سوادید یا شناسنامه ندارید یا باید بروید به جهنم که از این حرفها میزنید .
تعطیلات کم و ارامش کم در جامعه
حجاب و کنسرت مسئله اصلی کشور است
طغیان خشونت فقط فکر می کنی
فقط اعدام
خیلی عجیبه.
ايران دچار سندروم فقر اقتصادي و فرهنگي شده،
حالا امیدواریم مسایل ناموسی باشه و داعش نباشه..
غیر از قتل و تجاوز، دزده شدن کودکان و نوجوانان بیداد می کند!
اگه یک شهر دیگه غیر از این دوشهر با دو سر بریده بود بدون شک پیامی در پی دارد و احتمال نقوذ داعش بیشتر می شود...
ظاهرا" این استراتژی داعش، موثر تر از حمله به مجلس است.
مهم تر از ایران، آمریکا ست که آمار روزانه تلفات ناشی از تیر اندازی در آنجا را شبکه خبر ایران بارها و بارها زیر نویس می کند
زمانی که درامد کشور توسط بعضیها غارت می شود و یا صرف کمک به کشورهای دیگر می شود مگه پولی می ماند که صرف اموز ش اشتغال و فرهنگ سازی شود.
بيكاري و اعتياد و ناديده گرفتن نياز هاي جامعه به شادي تفريخ و سرگرمي ،چنين سال پيش در شهر كوچكي طرح تخصصي مي گذراندم در أين شهر يك سينما نبرد يك باشگاه تفريحي نبرد و حتي يك پارك درست و حسابي جوانها دسته دسته روي موتور در خيابانها پرسه مي زدن جيغ مي كشيدن تؤيد بلوارها كنار هم مي نشستن عمدتا معتاد بودن زِد و خوردهاي خيابان هوروز و شب انها را به بيمارستان مي كشاند خيابانها از اول شب از خانواده ها زنها و بچه ها خالي بود در كنار جوانان بي هدف نشسته بر موتورها
مردم رها شدن... چون عزیزان دنبال منافع شخصی حزبی هستند
همین چند شب پیش بود که توی یک سریال فردی داشت مهدی هاشمی (بازیگر پیشکسوت ) رو تهدید می کرد که تا آخر عمر ولت نمی کنم و زندگیت رو سیاه می کنم با این سریال ها چه انتظاری از مردم باید داشت؟!!!!
امنیت مملکت کجا رفت؟داعش در ایران فعاله؟ چرا ؟
مسلماً مسائل مهمتری برای مسئولین در اولویت هستند.
یمن، سوریه، عراق و ...
نفرین بر قاتلان
خشونت لجام گسیخته نشانه های دیگری از انحطاط اخلاقی جامعه ایران
عیبی ندارد! عوضش پلیس های کارکشته و دوره دیده و کارآگاهان ورزیده در خیابانها مواظب هستند تا موی دخترکان دیده نشود!
امروز جسد دو نوجوان که برای تفریح از خانه خارج شده بودن در شهر گنبد کاووس پیدا شد.خدا خودش رحم کنه این قاتلین باید سری پیدا بشن و بسزای عملشون برسن تا درس عبرتی باشن برای بقیه ی افراد از خدا بی خبر.
خداییش من میترسم بیام تهران حتی برای یک روز ماموریت
كشف و إعلام و رسيدگى به جرائم گوناگون و روز افزون هيچ مشكلى را حل نميكند زيرا تا علل آنها بر رسى نگردد و از ميان برداشته نشوند نه اينكه نتيجه اى حاصل نميگردد بلكه روز بروز شاهد افزايش آنها خواهيم بود .براى معالجه مريضى بايد علت آنرا شناخت و آنرا دفع كرد زيرا مرض معلول علت است در نتيجه ميتوان گفت جرم معلول علت آن است و تا علت از ميان برداشته نشود جرم ادامه خواهد يافت و با دستگيرى مجرم و إعدام و يا زندان كردن وى نه اينكه جرم از بين نمى رود بلكه به ادامه و افزايش آن كمك خواهد شد.
كشف و إعلام و رسيدگى به جرائم گوناگون و روز افزون هيچ مشكلى را حل نميكند زيرا تا علل آنها بر رسى نگردد و از ميان برداشته نشوند نه اينكه نتيجه اى حاصل نميگردد بلكه روز بروز شاهد افزايش آنها خواهيم بود .براى معالجه مريضى بايد علت آنرا شناخت و آنرا دفع كرد زيرا مرض معلول علت است در نتيجه ميتوان گفت جرم معلول علت آن است و تا علت از ميان برداشته نشود جرم ادامه خواهد يافت و با دستگيرى مجرم و إعدام و يا زندان كردن وى نه اينكه جرم از بين نمى رود بلكه به ادامه و افزايش آن كمك خواهد شد.
جامعه شناختی ؟! از چه زمانی نظرات جامعه شناسان برای شما ارزش پیدا کرده است ؟ واقعاً شما به جز خشونت چیز دیگری هم بلدید که بتوانید آن را به مردم هم یاد بدهید ؟ شما معنی عشق ، محبت ، مهربانی را درک می کنید ؟ مگر ما و فرزندانمان به جز خشونت جیز دیگری هم می بینیم ؟ ما حتی اجازه نداریم در باره لباسمان تصمیم بگیریم . احازه نداریم با نزدیکانمان ورزش دسته جمعی بکنیم . مهمانی قدغن است .
تابناک صبر کن ! الان که خوبه هنوز به جا های بدش نرسیدیم .
تقریبا هر روز صبح در ایستگاه متروی دروازه دولت درگیری لفظی و فیزیکی را میبینم
هیچ کس تحمل دیگری را ندارد
الان یادتون افتاده که جامعه خشن شده ؟ مگر شما به جز خشونت چیز دیگری هم به این جامعه تزریق کردید ؟
اره ماهم باور کردیم
ظاهرا نیازی به داعش نداریم
این فجایع هولناک باعث خدشه دار شدن امنیت اجتماعی و خروج نخبه های ایران خواهد شد
پنهانکاری علل و انگیزه این فجایع برای جامعه جوان ایران ، خطرناک و مهلک است
الان كه ديگه اين موضوع مشكوك رسانه اي شده و همه خبر دارن ازش، مسئولين باهوش ما ميرن تو فاز رازداري و ضربه نزدن به امنيت رواني جامعه
فقر,بیکاری, سیستم بانکی حرام, فساد اقتصادی,قاچاق,....
اینها همه دلایل خوبی است ...
هر دم ازین باغ بری میرسد. تازه از تازه تری میرسد
من اصلا با این جمله موافق نیستم که گفتید درست مثل زمانی که آمار و ارقام سرقت خودرو در کشور بسیار بالا احساس می‌شد اما مسئولان در خصوص آن سکوت می‌کردند و حالا که این آمار پایین آمده و کاهش یافته، آمار مرتبط با آن ارائه می‌شود چون آمار سرقت خودرو که هیچ آمار سرقت از منازل و امکان اداری و تجاری نیز به شدت افزایش پیدا کرده ولی باز به بهانه تشویش اذهان عمومی منتشر نمیکنند و مردم را با تزریق بی خیالی و امنیت دروغین به سمت بیچارگی میبرند
خشونت، خشونت مياره. وقتي اعدام هاي در ملا عام با انبوه تماشاچي برگزار ميشه و عده زيادي خواهان مجازات فجيع برخي محكومين هستن يعني جامعه داره به سرعت به ورطه انحطاط كشيده ميشه
وقتی در جلوی مردم چوبه دار یا منجنیق اویزان میشود و زن و مرد برای تماشا هجوم میبرند معلوم است این نتایج را دارد. تمام این خشونت ها نتیجه اجرای قوانین عجیب و غریب در کشور است
تازه اینها مواردین که کشف و اطلاع رسانی شده!!
خیلی از اتفاقات به صورت محرمانه بایکد میشه
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
حتما منظورت از بایکد ، بایکوت است
بخشی از این حوادث بخاطر این کنسرت هایی است که اینجا و آنجا برگزار میشود و بخشی دیگر زیر سر شجاعی و حاج صفی
تبعیض، بیکاری فقر و ترویج زندگی غربی بوسیله ماهواره ، نداشتن مددکار اجتماعی در کشور همه وهمه باعث این همه خشونت در کشور شده و آقایان همچنان مشغول حقوق های آنچنانی هستند و احدی معترض نمی شود.
اگر فقط پاداشهایی که به شرکت نفتی های کارمند نه فنی می دهند بین همه جوانان تقسیم کنند حداقل هیچ کس گرسنه و فقیر و بی آبرو نمی شود.
تنها چیزی که برای مسئولان خدوم مهم نیست جون مردمه، چه توقعی دارید؟!
عزیزم امریکا نمیبنی هر روز تو اخبار اعلام میکنن که چند نفر زخمی میشه
شبها که همه خوابن مجرما اما بیدارن .............
در منطقه ی شهریار هم متاسفانه جرم و مزاحمت و آدم ربایی افزایش یافته دریغ از حضور بموقع
و بهنگام نیروی محترم انتظامی ، دریغا .........!!!!
خبر از قتل و سر بریدن و تجاوز و آدم ربایی و کودک آزاری و پدر کشی و فرزند کشی و نزاع دسته جمعی و اسید پاشی اصلا و اصلا چیز عجیبی نیست! ما سالها تلاش کردیم تا به اینجا برسیم. خب بالاخره موفق شدیم.! باید جشن خودکفایی "توحش" بگیریم!!!!!!
کل مملکت شده حاشیه وسیاست بازی فرهنگ ول شد به معضلات درونی مملکت توجه نمی شه همه چی شده جنگ سوریه وعراق ویمن واسرائیل **مردم فراموش شدند
شاید روزانه 200تا300 نفر تو کشور به قتل برسند

فقط امار 50تا60نفرشونو توی کانالهای خبری به دست مردم میرسه

بیکاری-ورشکسته شدن کارخانه ها و شرکتها-دسترسی اسان به چاقو و اسلحه -طایفه بازی ها و افزایش جمعیت-خیانتهای زناشویی .....

عوامل اصلی قتل در ایران است
اقا مشکل از بی حجابی است.
وقتی اشتغال و اقتصاد درستی وجود نداشته باشه وضع همین میشه که می بینید.

حالا هی دولت حلوا حلوا می کنه و ارقام مالیخولیایی میده که همه چی آرمه!!
به حول و قوه الهی تا چند صباح دیگه پوز تگزاس و مکزیک و میزنیم و به جایگاه شماره یک میرسیم
از عصبانی ترین مردم جهان چه انتظاری داری تابی جون
اون مورد مشهد چی؟؟ اون هم یک خانم بوده
امنیت کشور داره به مرز بحرانی میرسه
علت اصلی وقابع اینچنینی متاسفانه لجام گسیختگی و شلختگی و لختی نیروی انتظامی و قوه قضائیه، میباشد.
شما برای احقاق حقت برو یکسر به کلانتری و دادگاه و ببین چه خبره!!!
وامصیبتاست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل