بازدید 3780

قطر ۷ کشتی جنگی از ایتالیا خریداری می‌کند

کد خبر: ۷۱۸۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 03 August 2017
رویترز اعلام کرد قطر قرارداد خرید ۷ کشتی به ارزش ۵ میلیارد یورو را با ایتالیا امضاء کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه قطر اعلام کرد در راستای توافق همکاری‌های نظامی قرارداد 5 میلیارد یورویی برای خرید 7 فروند کشتی با ایتالیا امضا کردیم. 

شیخ محمدبن عبدالرحمن آل ثانی در کنفرانس خبری با همتای ایتالیایی خود آنجلینو آلفانو در دبی و پس از انجام تلاش‌هایی برای پایان دادن به مناقشات بین قطر و چهار کشور عربی این خبر را مطرح کرد. 

شیخ محمد گفت: من بسیار خوشحالم که اعلام کنم قرارداد خرید 7 فروند کشتی بین قطر و ایتالیا در راستای همکاری‌های نظامی دو کشور امضاء شد. 

وی گفت: مبلغ این قرارداد 5 میلیارد یورو است، اما اطلاعات بیشتری درباره جزئیات قرارداد و اسم شرکت سازنده نداد. 

در ژوئن سال گذشته شرکت دولتی ایتالیا «فین کانتری» گفت قرارداد 4 میلیارد یورویی را برای ساخت کشتی برای قطر امضاء کرده است. در آن زمان فین‌کانتری گفت قرار است برای این کشور عربی خلیج فارس 4 کشتی جنگی، 2 کشتی پشتیبانی و یک کشتی هاورکرافت (دریا و خشکی) با سرویس‌های خدماتی 15 ساله در قطر، ساخته شود. همه این کشتی‌ها در ایتالیا ساخته می‌شود و ساخت آن از 2018 شروع می‌شود. 

گفته می‌شود شرکت‌های دفاعی ایتالیا «لئوناردو» قرار است سیستم‌های جنگ‌افزاری و الکترونیکی برای این کشتی‌ها تأمین کنند و یک‌سوم ارزش قرارداد ابتدا دریافت می‌شود. 

قطر در حال حاضر در حال مناقشه با عربستان، بحرین و امارات متحده عربی و مصر است که قطر را به حمایت از تروریسم متهم کرده‌اند، در حالی که دوحه آن را انکار می‌کند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل