بازدید 3573

اخراج یک مقام اطلاعاتی از شورای امنیت‌ملی آمریکا

کد خبر: ۷۱۸۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 03 August 2017
مشاور امنیت ملی آمریکا، «ازرا کوهن واتنیک» از مقامات اطلاعاتی ارشد این نهاد را اخراج کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، کوهن واتنیک یکی از معدود مشاورانی بود که از دوره «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی آمریکا در شورای امنیت ملی مانده بود.
 
فلین اولین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود که در ماه فوریه به دلیل ارتباط با مقامات روس و کتمان اطلاعات در این باره اخراج شد.
 
مک مستر از هنگامی که به شورای امنیت ملی رفته است 6 نفر از مقامات دوره فلین را برکنار کرده که تنها سه مورد آن در سه هفته اخیر رخ داده است.
 
یک مقام کاخ سفید گفت: ژنرال از کارهای خوبی که دایره اطلاعات شورای امنیت ملی با مدیریت ازرا کوهن انجام داده است، تقدیر می کند. ژنرال مک مستر یقین دارد که ازرا در سمت دیگری در دولت کمک های شایانی به امنیت ملی خواهد کرد.
 
اولین تلاش ها برای برکناری کوهن واتنیک 31 ساله در ماه مارس صورت گرفت. تحلیلگران سیا از همکاری با وی شکایت کرده بود. اما واتنیک برای ماندن در این سمت به استیو بنون استراتژیست ارشد ترامپ و جرد کوشنر داماد رئیس جمهوری متوسل شد.
نیوزویک، کوهن واتنیک را یک «باز ضدایرانی» 31 ساله نامیده است.
 
برکناری واتنیک با انتصاب جان کلی به عنوان رئیس جدید ستاد کارکنان کاخ سفید همزمان شده است. کلی جانشین رینس پریبوس شده است. گفته می شود که کلی نیز همچون مک مستر در تعدیل های شورای امنیت ملی آمریکا نقش دارد.
 
پنجشنبه هفته گذشته نیز یک اخراج دیگر در شورای امنیت ملی آمریکا صورت گرفت و «درک هاروی» مشاور ارشد ترامپ در امور خاورمیانه برکنار شد.
 
هاروی در شواری امنیت ملی آمریکا بازیگری کلیدی در اقدام دولت ترامپ برای بازنگری در سیاست های واشنگتن در قبال ایران و همچنین سوریه و سایر کانون های بحرانی خاورمیانه بود. هاروی دیدگاه های تندی علیه ایران دارد.
 
تارنمای نشریه آتلانتیک نیز نوشت که یک مقام ارشد شورای امنیت ملی آمریکا به دلیل انتشار یادداشتی جنجالی درباره تلاش نیروهایی در داخل و خارج دولت برای شکست دادن ترامپ اخراج شد.
 
«ریچ هیگینز» از مقامات سابق پنتاگون که به عنوان مدیر برنامه ریزی راهبردی در شورای امنیت ملی فعالیت می کرد، روز 21 ژوئیه (سی ام تیرماه) اخراج شد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل