بازدید 4068
۱

روسیه: پرتاب ماهواره‌بر سیمرغ نقض برجام نیست

کد خبر: ۷۱۸۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۱ 03 August 2017
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد مسکو پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ توسط ایران را نقض برجام نمی‌داند.

به گزارش العالم، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد این کشور، پرتاب موشک ماهواره بر سیمرغ توسط ایران را نقض توافق هسته ای این کشور با 1+5 نمی داند.

خبرگزاری ایتارتاس در خبری از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک نوشت: اعلام این موضوع توسط نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در حالی است که کشورهای غربی عضو 1+5 نامه ای را به شورای امنیت سازمان ملل ارسال و طی آن اعلام کردند پرتاب این موشک توسط ایران، نقض قطعنامه 2231 است که در حمایت از توافق هسته ای ایران صادر شد.
 
نبنزیا در این باره گفت: بر اساس قرائت ما از برنامه جامع اقدام مشترک، این اقدام نقض توافق نیست، زیرا مربوط به سایر مسائلی است که به صورت مستقیم در برجام نیامده است.  

ایران هفته قبل، موشک ماهواره بر سیمرغ را با موفقیت پرتاب کرد. این موشک قادر به حمل کلاهکی با حداکثر 250 کیلوگرم وزن تا ارتفاع حداکثر 500 کیلومتری است. ایران یکی از 24 کشوری است که کمیته استفاده صلح آمیز از فضا را در سال 1959 بنیانگذاری کرد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
امریکا با امضای تحریم ایران وروسیه باعث شد که روسیه در همه موارد مقابل امریکا بایسته و امریکا هر قطعنامه ای علیه ایران صادر بکنه روسیه وتو می کنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر