بازدید 6001
۲

پرداخت دیه معدنچیان یورت معادل یک پانزدهم!

کد خبر: ۷۱۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۶ 03 August 2017
یک مدرس حوزه بیمه درپژوهشکده بیمه گفت: حادثه معدن زمستان یورت منجر به کشته شدن 16 نفراز هم وطنان در منطقه آزادشهر شد. تاکنون دیه کامل به بازماندگان این حادثه داده نشده بلکه با نسبت 20 به 300 پرداخت شده است. وی علت این امر را قصور کارفرما در اعلام تعداد واقعی نیروهای شاغل دراین معدن اعلام کرد.
 
به گزارش خراسان، محمدحسین غریب، دیروز درچهارمین دوره آموزش خبرنگاران حوزه بیمه افزود:قاعده بیمه‌ای می‌گوید که اگر نیرو و ریسک را درست نگفته باشید به همان نسبت پول پرداخت نمی‌شود.در حادثه معدن زمستان یورت، کارفرما، تعداد کارگران را 20 نفر اعلام کرد ولی تعداد واقعی کارگران 300 نفر بود و برهمین اساس بیمه نیز به نسبت 20 به 300 به آنان دیه داد.وی گفت: دراین حادثه 16 نفر فوت کردند که دیه هرکدام از افراد متوفی در این شرایط 20 به 300 است، یعنی براساس قاعده نسبی پرداخت.همان طوری که حق بیمه یک بیستم از کارفرما دریافت شده است دیه نیز به همان نسبت پرداخت می‌شود.
 
محمدحسین غریب درپاسخ به پرسش خراسان درباره این که چرا شرکت بیمه گر مربوط نیامده است دیه را به همان نفراتی که بیمه شده اند کامل پرداخت کند، گفت: درماده 10 قانون بیمه‌ای که درسال 1316 نوشته شده و درتمام دنیا نیز اجرا می‌شود، آمده است که به چه نسبت از سرمایه حق بیمه می‌پردازید؟ باید فرق بین تضمین و حق بیمه را بدانید، بعضی‌ها  فکر می‌کنند که بیمه یک نوع ضمانت است درحالی که در ضمانت بانکی،  منزل یا شرکت و غیره درضمانت پرداخت وام قرار می‌گیرد اما بیمه ضمانت نیست، بیمه می‌گوید که یک دهم میزان سرمایه را حق بیمه بدهید، حالا اگر کسی فریب بدهد،  بیمه به همان نسبتی که اعلام کرده است به او می‌پردازد.
 
به گفته وی درحادثه پلاسکو نیز 160 نفر از 600نفر بیمه بودند ولی بیمه نامه‌ها یشان کمتر از مقدار واقعی بود. وی افزود: درحادثه معدن زمستان یورت نیز مدیران بیمه‌ای می‌توانستند استدلال کنند که 16 نفر کشته شده جزو همان 280 نفری بوده اند که حق بیمه شان پرداخت نشده است وبه این ترتیب هیچ دیه‌ای پرداخت نمی‌کردند، چون نام دقیق بیمه شدگان دراین معدن اعلام نشده بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
بقیه اشو باید صاحبان معدن که باید بده
ديه اش را مي دهند اين طرز تفكر مديران است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها