بازدید 4420

منافع گمرک دوغارون تایباد در جیب افراد غیربومی

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی درمجلس گفت:تعدادی از افراد غیربومی در پست های مدیریتی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تایباد حضور دارند که اجازه نمی دهند که از درآمد و شرایط مثبت مرز چیزی نصیب زندگی مردم منطقه شود.
کد خبر: ۷۱۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۹ 02 August 2017
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه مردم مرز نشین همواره وفاداری خود را به نظام نشان داده اند و شایسته توجه بیشتر هستند، گفت: منطقه تربت جام، تایباد و باخرز از نعمت اقتصادی وجود مرز بی بهره هستند و می توان گفت که طی این مدت مرز جزو مصیبت برای مردم این منطقه حاصل دیگری نداشته است.

نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه منافع گمرک  و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به جیب دیگران و افراد غیربومی می رود و مردم منطقه هیچ سودی از گمرک و منطقه ویژه نمی برند.

وی افزود:تعدادی از افراد غیربومی در پست های مدیریتی این منطقه حضور دارند و بخش هایی از منطقه ویژه اقتصادی و گمرک دوغارون در سال های گذشته به صورت اجاره ای واگذار شده است و این افراد اجازه نمی دهند که از درآمد و شرایط مثبت مرز چیزی نصیب زندگی مردم شود و به جز کارگری ساده در مشاغل مناسب دیگری از آن ها استفاده نمی شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی حقوقی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه در آینده ای نزدیک توجه عمده خود را به مسئله گمرک و منطقه اختصاص خواهم داد و در این میان از دولت، نهادهای نظارتی و امنیتی برای حل مشکل کمک خواهم گرفت تا هم در خصوص فعالیت آن ها شفاف سازی لازم صورت گیرد و هم در صورت امکان بخشی از این فعالیت ها را در اختیار مردم بومی قرار دهیم تا مردم بتوانند از منفعت قرارگرفتن در منطقه مرزی بهره مند شوند.

رحیمی جهان آبادی در ادامه تصریح کرد: شفافیت،عنصر تعیین کننده و لازمه فعالیت های گمرک است و روشنگری و تشریح فعالیت ها به مردم ، به گسیل شدن سرمایه گذاری به منطقه کمک خواهد کرد .

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:نظارت،جزء وظایف ذاتی نماینده مجلس است و از این رو نیز اقدامات نظارتی ما نباید حساسیت فرد، افراد و ارگانی را برانگیزد.

گفتنی است؛ گمرک دوغارون در شهرستان تایباد استان خراسان رضوی واقع شده که با بیش از یکصد سال قدمت یکی از قدیمی‌ترین گمرکات ایران به شمار می‌رود و در زمینه‌های صادرات، واردات، ترانزیت و مسافری فعال است.گمرک مقابل دوغارون در افغانستان گمرک اسلام قلعه است که در ولایت هرات قرار دارد. امنیت ولایت هرات، سرمایه گذاری بالای طرف ایرانی و پیاده سازی گمرک الکترونیک باعث رونق کسب وکار در این منطقه شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل