بازدید 2722

سفر ۱۵۰ هزار ایرانی به روسیه با لغو روادید گردشگری

سرکنسول ایران در روسیه گفت «با لغو روادید برای گروه‌های گردشگری که توسط ایران و روسیه ایجاد شده است، احتمالا در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۵۰ هزار ایرانی به روسیه سفر خواهند کرد.» که این رقم ۳۰ هزار نفر بیش از پارسال است.
کد خبر: ۷۱۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 02 August 2017
سرکنسول ایران در روسیه گفت «با لغو روادید برای گروه‌های گردشگری که توسط ایران و روسیه ایجاد شده است، احتمالا در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۵۰ هزار ایرانی به روسیه سفر خواهند کرد.» که این رقم ۳۰ هزار نفر بیش از پارسال است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری تاس، علی محمدی، سرکنسول ایران در روسیه گفت لغو روادید برای گروه‌های گردشگری که توسط ایران و روسیه ایجاد شده است، به رشد گردشگری منجر خواهد شد.

به گفته وی، احتمالا در سال 2017 بیش از 150 هزار ایرانی به روسیه سفر خواهند کرد.

در جریان سفر حسن روحانی به روسیه در 25 ژوئن، مسکو و تهران، توافق لغو روادید برای گروه‌های گردشگری را امضا کردند.

محمدی گفت: «سال گذشته، بیش از 120 هزار گردشگر ایرانی از روسیه بازدید کردند از اینرو من معتقدم که امسال این تعداد از 150 هزار نفر تجاوز کند...ما امیدواریم که ورود گردشگران روسی به ایران نیز افزایش یابد.»

وی خاطرنشان کرد: «این اتفاق زمانی می‌افتد که مردم در مورد فرهنگ، تمدن، فرصت‌ها و فضای امن ایران بدانند. با این حال، در حال حاضر، تعداد گردشگران روسی از ایران کمتر از تعداد گردشگران ایرانی در روسیه است.»

به گفته این دیپلمات ایرانی، ایران در میان 10 کشور نخستی است که میزان بالایی گردشگر به روسیه می‌فرستد. ایرانی‌ها به طور ویژه به مسکو و سنت پترزبورگ علاقه دارند.

وی ادامه داد: «در تابستان در ایران هوا بسیار گرم است. درحالی‌که در مسکو و سنت پترزبورگ هوا مطلوب است. در عین حال، ایرانی‌ها به اماکن منحصر به فرد تاریخی نظیر میدان سرخ در مسکو و رودخانه‌های سنت پترزبورگ علاقه زیادی دارند.»

وی گفت مطمئن است که در آینده نزدیک، دیگر مناطق روسیه نیز گردشگران روسی را جذب کند.

محمدی توضیح داد سفرهای دریایی در دریای خزر نیز می تواند برای توسعه صنعت گردشگری نیروی محرک خوبی باشد. به نظر می‌رسد که این ناحیه نه تنها برای ایران و روسیه بلکه برای دیگر کشورهای حاشیه دریای خزر آینده امیدبخشی داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر