بازدید 2081

«شومر» خواستار تنبیه اقتصادی چین بواسطه فعالیتهای کره شمالی شد

رهبر دموکراتهای سنای آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواست تا از موضوع سرمایه گذاری های چین در ایالات متحده برای تنبیه پکن بواسطه اقدامات کره شمالی استفاده کند.
کد خبر: ۷۱۸۰۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 02 August 2017
رهبر دموکراتهای سنای آمریکا از رئیس جمهور این کشور خواست تا از موضوع سرمایه گذاری های چین در ایالات متحده برای تنبیه پکن بواسطه اقدامات کره شمالی استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «چاک شومر» سناتور ایالت نیویورک از دونالد ترامپ خواسته است جلوی سرمایه گذاری های چین در آمریکا گرفته شود تا پکن وادار به واکنش و حل بحران کره شمالی شود.

 شومر در نامه ای که به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نوشته خواستار اعمال فشار بر پکن از طریق کمیته سرمایه گذاری های خارجی شده است.

این درخواست همزمان با افزایش نگرانی ها در آمریکا درباره برنامه موشکی و هسته ای کره شمالی مطرح شده است.

شومر از ترامپ خواسته است جلوی موافقت با درخواست سرمایه گذاری از سوی نهادهای چینی گرفته شود چرا که تا زمانی که چین مجبور نشود، برای حل بحران کره شمالی اقدام نخواهد کرد.

به گفته «ویلیام اوانینا» مدیر ضد اطلاعات آمریکا، میزان سرمایه گذاری مستقیم چین در آمریکا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ چهاربرابر شده و به میزان ۴۸ میلیارد دلار در سال رسیده است.

رویترز به نقل از این مقام امریکایی خبرداده است دولت دونالد ترامپ در حال تدوین طرحی برای سختگیرانه تر کردن روند بررسی سرمایه گذاری های خارجی در کمیته مربوط است و پیشرفت هایی نیز در این زمینه حاصل شده است.

کمیته سرمایه‌گذاری‌های خارجی مسئول بررسی و تصویب سرمایه گذاری های کشورهای دیگر در آمریکا است و زیر نظر وزارت دارایی فعالیت می کند تا مطمئن شود این سرمایه گذاری ها امنیت ملی این کشور را نقض نمی کنند.

سناتور جان کورنین، سناتور جمهوریخواه که پیش از این نسبت به سرمایه گذاری های چین در زمینه تکنولوژی در آمریکا ابراز نگرانی کرده بود گفته است حاضر است با سناتور شومر برای رسیدن به هدفش همکاری کند.

کورنین گفته به نظر او کمیته سرمایه‌گذاری های خارجی بهترین نهاد برای اعمال فشار بر چین نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان