بازدید 2395

فیلیپین میزبان وزرای خارجه آمریکا، چین و کره شمالی است

اجلاس آ سه آن که هفته جاری در پایتخت فیلیپین برگزار می شود، میزبان وزرای خارجه ۳ کشوری است که این روزها دائم برای یکدیگر خط و نشان می کشند: آمریکا، چین و کره شمالی.
کد خبر: ۷۱۸۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 02 August 2017
اجلاس آ سه آن که هفته جاری در پایتخت فیلیپین برگزار می شود، میزبان وزرای خارجه ۳ کشوری است که این روزها دائم برای یکدیگر خط و نشان می کشند: آمریکا، چین و کره شمالی.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رپلر، شهر «مانیل» پایتخت فیلیپین این هفته شاهد گردهمایی ۲۷ دیپلمات بلندپایه خواهد بود که برای حضور در سی امین نشست اتحادیه ملل آسیای جنوب شرقی (آ سه آن) عازم این کشور هستند.

این در حالی است که «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز با انگیزه مطرح کردن مسئله هسته ای کره شمالی، امنیت دریایی و همچنین تروریسم، راهی این اجلاس است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه فیلیپین، حضور «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی را در این اجلاس تایید کرده است. وی پیشتر در نامه ای به دبیرکل آ سه آن، از این بلوک منطقه ای برای جانبداری از پیونگ یانگ در مناقشه با آمریکا و ممانعت از وقوع آنچه که وی «هلوکاست اتمی» توصیف کرد، استمداد طلبیده است.

با این حال، آ سه آن در نشست ماه آوریل خود، از کره شمالی به دلیل ۲ آزمایش هسته ای که سال گذشته انجام داد، انتقاد کرد.

«وانگ ئی» وزیر خارجه چین هم که ماه جولای میهمان مانیل بود، در اجلاس پیش رو حضور دارد.

 به این ترتیب، شاهد تشکیل مثلثی خواهیم بود که در یک راس آن وزیر خارجه آمریکا با ژستی طلب کارانه نشسته و در راس دیگر، شاهد حضور چین هستیم که به عدم تلاش برای حل معضل هسته ای پیونگ یانگ محکوم است و نهایت آنکه در راس سوم هم کشور متهم، یعنی کره شمالی نشسته است.

این در حالی است که تیلرسون از روز شنبه که پیونگ یانگ تازه ترین آزمایش موشکی خود را انجام داده، پیام های متناقضی را به طرفین مخابره می کند.

وی در نخستین واکنش خود گفت حمایت های اقتصادی روسیه و چین است که به کره شمالی جسارت می بخشد حال آنکه با اتخاذ لحنی به مراتب ملایمتر، دیروز سه شنبه پیونگ یانگ را خطاب قرار داد و گفت: ما دشمن شما نیستیم. آمریکا خواهان گفتگو با کره شمالی است و ترجیح می دهد از سیاست «فشار مسالمت آمیز» پیروی کند!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان