بازدید 2211

ترامپ مسافر بوئینگی که نه ایران خرید نه روسیه

سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه خبر داد هواپیمایی که بوئینگ در ابتدا برای یک شرکت روسی ساخته بود و تحویل نگرفت و بعد از آن به ایران هم نتوانست بفروشد، احتمالا هواپیمای رسمی ترامپ می‌شود.
کد خبر: ۷۱۸۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 02 August 2017
سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه خبر داد هواپیمایی که بوئینگ در ابتدا برای یک شرکت روسی ساخته بود و تحویل نگرفت و بعد از آن به ایران هم نتوانست بفروشد، احتمالا هواپیمای رسمی ترامپ می‌شود.

به گزارش فارس، یک مقام رسمی آمریکایی و یک منبع آگاه به موضوع به سی‌ان‌ان گفت نیروی هوایی آمریکا به علت نگرانی در مورد افزایش هزینه‌ها، در حال حاضر ساخت یک هواپیمای جدید مخصوص رئیس‌جموری آمریکا را کنار گذاشته است. درعوض در حال بررسی بازطراحی  یک جفت جامبوجت بوئینگ8-747 است که در ابتدا برای یک ایرلاین روسی ساخته شده بود اما این سرکت در سال 2015 ورشکست شد.

به گفته دو منبع آگاه به وضعیت این هواپیماها، این ایرلاین روسی هیچ‌گاه این هواپیماها را دریافت نکرد. این هواپیماها به لحاظ پروازی آزمایش شد اما هرگز تحویل داده نشده‌اند و در عوض در محل نگهداری هواپیماها نگهداری می‌شوند. این منابع آگاه افزودند در حال حاضر «نیروی هوایی آمریکا معتقد است تغییر و تبدیل این هواپیمای موجود از ساخت یک هواپیمای جدیدتر ارزان‌تر درمی‌آید.»

در عین حال یک منبع آگاه و مقام آمریکایی خاطرنشان کردند که این قرارداد هنوز نهایی نشده است.

اما به گفته یک فرد مطلع به قرارداد، توافق‌های شفاهی احتمالا طی چند روز دیگر انجام خواهد شد و انتظار می‌رود قرارداد رسمی طی چند هفته آینده منعقد شود.

این هواپیما در ابتدا در سال 2015 ساخته شده است. شرکت روسی ورشکست شد و به فعالیت خود را در اکتبر 2015 پایان داد.

یک فرد آشنا به قرارداد بوئینگ با ایران نیز در این رابطه گفت شرکت بوئینگ همچنین تلاش کرده بود تا این دو جت را به عنوان بخشی از قرارداد با ایران‌ایر به این شرکت بفروشد اما این ایر‌لاین از خرید هواپیماهای غول‌پیکر بوئینگ 747-8 و ایرباس A380 منصرف شد.

یک فرد مطلع در مورد وضعیت این هواپیما به سی ان ان گفته است که این هواپیما هم‌اکنون در یک محل نگهداری هواپیماها در ویکتورویل کالیفرنیا نگهداری می‌شود و جز دارایی‌های بوئینگ به شمار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار