بازدید 2348

اعلام آمادگی عراق برای مهار کانون‌های گرد و غبار

نایب رییس کمیسیون کشاورزی مجلس با یادآوری اعلام آمادگی عراق برای مهار کانون های گرد و غبار، گفت: عربستان هم باید موظف به مهار ریزگردها شود.
کد خبر: ۷۱۸۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 02 August 2017
علی بختیاری درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،    با ابراز خرسندی از اعلام آمادگی کشور عراق برای علمیاتی کردن تفاهم نامه های گرد و غبار با انتقاد از وجود میلیون ها هکتار کانون گردوغبار در این کشور، گفت: بخش عمده ای از گرد و غبار از کشورهای عراق و عربستان وارد کشور شده و بخش محدودی نیز به خاطر تغییر اقلیم و سومدیریت در کشور به وجود آمده است بنابراین عملی کردن تفاهم نامه های گردوغبار از سوی کشور عراق گامی موثر در جهت کنترل بخشی عمده ریزگردهای خارجی است.

نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی، افزود: به نظر می رسد اعلام آمادگی کشور عراق برای عملیاتی کردن تفاهم نامه های گردوغبار نتیجه برگزاری همایش بین المللی اخیر " مقابله با گردوغبار؛ چالش ها و راه حل ها با حضور نمایندگانی از 43 کشور جهان باشد زیرا برگزاری چنین همایش هایی و تشکیل کمپ ها نتیجه موثری در اصلاح رفتار کشورها در برابر مخاطرات زیست محیطی دارد.

وی ادامه داد: باید از این فرصت بهترین نتیجه را برد و آموزش ها و روش های علمی مقابله با گردوغبار را به کارشناسان کشور عراق ارائه کرد.

نباید نسبت به پیگیری و بکارگیری دیپلماسی قوی برای مهار کانون های خارجی ریزگرد بی توجه بود

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه نباید نسبت به پیگیری و بکارگیری دیپلماسی قوی برای مهار کانون های خارجی ریزگرد بی توجه بود، تصریح کرد: ریزگردهای خارجی سلامت و بهداشت جامعه را به مخاطره انداخته و در آینده ای نزدیک مهاجرت بی رویه مردم را به دنبال دارد بنابراین نباید نسبت به آنها بی تفاوت بود.

مردم ایران نباید تاوان بی مسئولیتی کشور عربستان در بی توجهی به مهار کانون های گرد و غبار را پرداخت کنند

بختیاری در مورد اظهارات رییس سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر اینکه متاسفانه با وجود پیگیری‌هایی که در گذشته با عربستان داشتیم، این کشور هیچ همکاری در زمینه مقابله با گرد و غبار نکرده است، گفت: مردم ایران نباید تاوان بی مسئولیتی کشور عربستان در عدم مهار کانون های گرد و غبار را پرداخت کنند در این رابطه به صورت جدی نیاز است وزارت امور خارجه از طریق مجامع بین المللی کشور عربستان را وادار به همکاری برای مهار کانون های گرد و غبار کند تا این معضل عمومی مردم را بتوان به دور از مسائل سیاسی حل و فصل کرد.

اختلافات سیاسی باعث شده در روند پایبندی کشور عربستان به تفاهم نامه های گردوغبار خلل وارد شود

نایب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه اختلافات سیاسی باعث شده در روند پایبندی کشور عربستان به تفاهم نامه های گردوغبار خلل وارد شود، تصریح کرد: انتظار می رود وزارت امور خارجه با ارائه راهکارهای مختلف نسبت به حل و فصل این موضوع اقدام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل