بازدید 24990

چرا برخی دخترها مجرد می‌مانند؟

کد خبر: ۷۱۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶ 02 August 2017
حضور پررنگ دختران در مراکز خرید و پاساژها عملاً خرید را به یک کلیشه زنانه تبدیل کرده است که می‌توان پاسخ‌های جامعه‌شناختی برای آن داشت. طی یک پژوهش مشخص شد 90 درصد از زنان در پاساژها بیشتر احساس امنیت دارند و 64 درصد از زنانی که در پاساژها حضور پیدا می‌کنند، 18 تا 33 ساله هستند. این در حالی است که تعداد کمی از زنان در پارک‌ها احساس امنیت دارند.

به گزارش مهرخانه، با توجه به رسالت خود جهت اطلاع‌رسانی جامع اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته در حوزه زنان، مبادرت به پوشش همایش‌ها، جلسات، نشست‌ها و هم‌اندیشی‌های گوناگون که توسط طیف‌های فکری و سیاسی مختلف برگزار می‌شود، می‌کند. بدیهی است این اقدام صرفاً جهت اطلاع‌رسانی به علاقه‌مندان حوزه زنان صورت گرفته و لزوماً بیانگر دیدگاه‌های مهرخانه نیست.

عضو موسسه فرراندیش گفت: شواهد نشان می‌دهد با مفهوم جدیدی از دخترانگی مواجه هستیم. مسؤولان باید به این مفهوم جدید توجه داشته باشند زیرا اگر برنامه‌ریزی انسان‌محور متناسب با این تحولات صورت نگیرد، عملاً فشار اجتماعی آن‌ها را درگیر خواهد کرد.

 نشست تخصصی روز ملی دختران عصر روز گذشته به همت کارگروه دختران معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در محل کتابخانه ملی برگزار شد. در این نشست چند پنل تخصصی نیز به اجرا درآمد.

اولین پنل تخصصی این نشست، پنل "دخترانگی در جامعه کنونی ایران" بود که توسط رحیمه سعیدی، کارشناس ارشد روان‌شناسی و عضو هیأت مدیره مؤسسه فرراندیش، نسیم شریعت‌پناهی، دانشجوی دکترای مطالعات زنان و عضو مؤسسه فرراندیش و آقای لاجوردی، کارشناس ارشد برنامه‌ریزی اجتماعی و عضو این مؤسسه برگزار شد.

سعیدی در ابتدای سخنان خود گفت: مؤسسه فرراندیش پارسی از سال 92 فعالیت خود را در حوزه زنان و دختران آغاز کرد. تحقیقات مؤسسه نشان داد اگر بخواهیم در زمینه زنان اثرگذار باشیم باید روی نگرش‌ها و رفتارهای پسران نیز کار کنیم و به همین دلیل سعی کردیم روی هر دو جنس اثرگذار باشیم.

طرح "لبخند من، لبخند شهر"
 
او با اشاره به طرح‌های این مؤسسه بیان داشت: سال 95 طرح "لبخند من، لبخند شهر" را آغاز کردیم که این طرح سه هدف دستیابی به خودآگاهی، خودباوری و هدفمندی را مدنظر قرار داده است. در این راستا همایش‌های هزاران لبخند در شهر، اندیشکده‌های چهارگانه و دیوار هدف را برگزار کردیم. جرقه این طرح پس از مطالعه نیازهای دختران زده شد. برخی از این نیازها با پسران مشترک است اما نیازهای متفاوتی هم دارند. نام طرح به این دلیل انتخاب شد که مطالعات علمی نشان می‌دهد میزان شادی دختران پایین‌تر از میزان شادی پسران است و این مسأله به عوامل بیولوژیک، روانی و محیطی برمی‌گردد.

سه نیاز اصلی دختران
 
سعیدی خاطرنشان کرد: طبق پژوهش معاونت زنان، دختران 3 اولویت رفع تبعیض، اشتغال و مطالبات حقوقی را دارند. پژوهشی دیگر که در شهر تهران انجام گرفت به این نتیجه رسید که 3 نیاز مورد محبت واقع شدن، موفقیت و محبت کردن، نیازهای اصلی دختران است. دو مورد از این نیازها، یعنی محبت کردن و مورد محبت واقع شدن ثابت شده که از طرف جامعه و خانواده نادیده گرفته می‌شود.

"کمپین حال من خوبه" ویژه دختران
 
او با اشاره به "کمپین حال من خوبه" ویژه دختران گفت: در این کمپین دختران می‌نویسند که چرا حالشان خوب است. البته، مردان هم می‌نویسند. هدف ما فرهنگ‌سازی است و فرهنگ، تک‌جنسیتی نیست اما در عین حال نمی‌توانیم تبعیض‌ها را نادیده بگیریم.

در ادامه این پنل، لاجوردی طی سخنانی با موضوع دخترانگی در ایران مدرن بیان داشت: چالش‌هایی در باب چیستی و چرایی روز دختر و تمایز آن با روز زن وجود دارد. از نظر من مفهوم دخترانگی دارای سه بعد زیستی- مذهبی، اجتماعی و شناختی است که من در مورد بعد اجتماعی آن صحبت می‌کنم.

مفهوم دخترانگی
 
او در خصوص مفهوم دخترانگی گفت: دخترانگی تجربه جنس مؤنث و دوره‌ای است که یک دختر نه نقش‌های کودکی نه نقش‌های مادرانگی را دارد و این‌جاست که اهمیت برخی مسایل افزایش می‌یابد. تأخیر در سن ازدواج از این منظر مهم است که گستردگی سن دخترانگی را به همراه دارد. نگرش جامعه به دختران این است که آن‌ها یا قشری هستند که در معرض آسیب‌ قرار دارند یا این‌که خودشان آسیب‌زا هستند که طرح‌هایی مانند گشت‌های امنیت اخلاقی برآمده از این نگرش است.

لاجوردی با اشاره به کلیشه‌پردازی‌های جنسیتی خاطرنشان کرد: کلیشه‌پردازی‌ها نسبت به دختر ایده‌آل این است که چنین دختری باید عفت و حجاب داشته باشد، برای نقش مادری آماده شود و... . دکتر عباسی و دکتر صادقی پژوهشی انجام دادند و نگرش 150 دختر یزدی را با مادرانشان در مورد مسایل مختلف مانند سن ازدواج، تعداد فرزندان و... بررسی کردند. نتایج این پژوهش نشان داد زمانی که مادران ‌آن‌ها دختر بودند، تصورشان نسبت به این مسایل، متفاوت با زمان دخترانگی این دختران بود.

حضور پر رنگ دختران در پاساژها، خرید را به یک کلیشه زنانه تبدیل کرده است
عضو مؤسسه فرراندیش در رابطه با حضور دختران در فضاهای عمومی بیان داشت: حضور پررنگ دختران در مراکز خرید و پاساژها عملاً خرید را به یک کلیشه زنانه تبدیل کرده است که می‌توان پاسخ‌های جامعه‌شناختی برای آن داشت. طی یک پژوهش مشخص شد 90 درصد از زنان در پاساژها بیشتر احساس امنیت دارند و 64 درصد از زنانی که در پاساژها حضور پیدا می‌کنند، 18 تا 33 ساله هستند. این در حالی است که تعداد کمی از زنان در پارک‌ها احساس امنیت دارند.

آمار مصرف موادمخدر در بین دانشجویان دختر بیش از دانشجویان پسر است
لاجوردی ضمن اشاره به این مطلب که دختران هویت جدیدی از خود نشان می‌دهند، تصریح کرد: باید نگرشمان را نسبت به دختران تغییر دهیم چون آن‌ها بسیار توانمند شده‌اند و به شبکه‌های مجازی دسترسی دارند و با دخترانی که زندگی خود را از خانه شروع و به خانه ختم می‌کردند، متفاوت هستند. در حال حاضر، آمار مصرف موادمخدر بین دختران دانشجو بیش از پسران است؛ به‌گونه‌ای که 11 درصد از دختران و 9 درصد از پسران دانشجو موادمخدر مصرف می‌کنند. این مسأله نشان می‌دهد که دختران چه به‌صورت به‌هنجار و چه نابه‌هنجار دست به انتخاب می‌زنند. همچنین، آن‌ها در مورد مدیریت بدن شامل انواع جراحی‌ها و نوع روابطشان، متفاوت‌تر از نسل گذشته عمل می‌کنند.

تغییر نگرش مردان نسبت به اشتغال زنان
 
او اظهار داشت: در دهه 40 تنها حدود 25 درصد از دختران تحصیل‌کرده بودند؛ در حالی‌که این آمار اکنون 75 درصد است و 60 درصد از دختران تحصیلات عالیه دارند و این به این معناست که می‌توانند موقعیت‌های جدیدی داشته باشند. در سال 53 یک پیمایش ملی در ایران انجام گرفت و از مردان پرسیدند که به نظر شما زنان چقدر حق دارند بیرون از خانه کار کنند؟ 74 درصد از مردان با این این مسأله مخالف بودند. سال 79 این رقم به 39 درصد و در سال 82 به 25 درصد رسید. از سال 55 تا 75 نرخ باسوادی زنان از 35 درصد به 74 درصد رسید. نسبت دانشجویان زن به مرد از 25 درصد در اواخر دهه 40 به 47 درصد در اواخر دهه 70 می‌رسد و این آمار امروز به بالای 50 درصد رسیده است. در سال 74 پیمایشی (که ملی نبوده) انجام می‌شود که طی آن از مردان می‌پرسند آیا با کار زنان موافق هستید؟ 53 درصد موافقت خود را عنوان می‌کنند، اما 46 درصد از مردان مخالف کار زنان بودند. هم انقلاب و هم گذشت زمان در این تغییر نگرش‌ها مؤثر بوده است.

با مفهوم جدیدی از دخترانگی مواجه هستیم
 
عضو موسسه فرراندیش بیان داشت: امروزه دخترانگی لزوماً به مفهوم عفت به یک معنا نیست و شواهد نشان می‌دهد با مفهوم جدیدی مواجه هستیم. مسؤولان باید به این مفهوم جدید توجه داشته باشند زیرا اگر برنامه‌ریزی انسان‌محور متناسب با این تحولات صورت نگیرد، عملاً فشار اجتماعی آن‌ها را درگیر خواهد کرد.

اولین نیاز دختران نیاز به امنیت هستی‌شناختی است
 
در پایان این پنل، شریعت‌پناهی طی سخنانی گفت: به موازات تغییر مفهوم دخترانگی نیازهای دختران هم تغییر کرده است و اگر این نیازها مورد توجه قرار نگیرد، زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی می‌شود. اولین نیاز دختران، نیاز به امنیت هستی‌شناختی است یعنی من به‌عنوان یک دختر بتوانم طبق شرایط کنونی، آینده‌ام را پیش‌بینی کنم. با توجه به این‌که ما در کشوری در حال توسعه زندگی می‌کنیم، بین دختران و پسران در این نیاز تفاوتی وجود ندارد و بسیاری از آن‌ها واقعاً تصوری از آینده خود ندارند.

نیاز دختران به عدالت جنسیتی در حوزه‌های مختلف
 
او افزود: دومین نیاز دختران برابری و عدالت جنسیتی است. در بحث عدالت جنسیتی، دسترسی به فرصت‌های آموزشی باید برابر باشد. این در حالی است که در برخی از رشته‌های تحصیلی، سهمیه‌بندی جنسیتی اعمال می‌شود اما باید بپذیریم که سهمیه‌بندی جنسیتی مانع عدالت جنسیتی در حوزه آموزش می‌شود. نیاز دیگر دختران در حوزه عدالت جنسیتی، نیاز به فرصت‌های برابر اشتغال است. از اواسط دهه هفتاد تاکنون دختران بیشتر از پسران به دانشگاه‌ها راه یافتند اما الان تنها 19 درصد از زنان اشتغال دارند و این آمار با بیش از 50 درصد ورود به دانشگاه هم‌خوانی ندارد. فرصت‌های برابر فراغتی نیز در حوزه عدالت جنسیتی قابل دسته‌بندی است. دختران به این علت که در خیابان‌ها و پارک‌ها احساس امنیت ندارند، وارد پاساژها می‌شوند. متأسفانه غالب مراکز ورزشی نیز محدودیت خدماتی دارند و تنها تا ساعت 4 عصر به زنان خدمات ارایه می‌دهند. با این شرایط، زنی که کار می‌کند از ورزش محروم است چون از سوی دیگر، محدودیت‌های اجتماعی مانع از ورزش او در پارک می‌شود.

نیاز دختران به کفایت اجتماعی
 
شریعت‌پناهی با اشاره به نیاز دختران به کفایت اجتماعی بیان داشت: دختران نیاز دارند به‌عنوان کسانی که می‌توانند کار خود را انجام دهند، پذیرفته شوند. اما دختری که 4 سال در یک کلان‌شهر تحصیل کرده وقتی به شهر کوچک خود برمی‌گردد، با محدودیت‌های شدیدتری مواجه می‌شود و برای رفتن به سر خیابان هم باید اجازه بگیرد؛ در حالی‌که این دختر در طی زندگی دانشجویی همه کارهای خودش را انجام می‌داده است. این مسأله مانع از احساس کفایت اجتماعی او می‌شود.

او در پایان گفت: اگر به نیازهای اجتماعی دختران توجه نکنیم با آسیب مواجه می‌شویم. همچنان که هم‌اکنون آسیب‌هایی مانند خشونت علیه خود (خون‌بازی)، خشونت علیه دیگران، اعتیاد مانند اعتیاد به دود اگزوز ماشین و خودنمایی‌های اغراق‌شده در میان دختران وجود دارد.

به گزارش مهرخانه، پنل دیگر نشست روز ملی دختران با عنوان "ازدواج و بررسی راهکارهای تصمیم‌گیری درست" و با حضور دکتر ناصر صبحی‌قراملکی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان؛ نادره طلوع‌تکمیلی، عضو سازمان نظام روان‌شناسی و مشاور و صبا عرب‌زاده، پژوهشگر و کارشناس ارشد رشته مردم‌شناسی برگزار شد.

تصمیم به ازدواج مهم‌ترین تصمیم زندگی انسان است
 
در ابتدای این نشست، صبحی طی سخنانی گفت: تصمیم به ازدواج مهم‌ترین تصمیم زندگی انسان است که اگر به درستی اتخاذ نشود، تبعاتی به همراه دارد که ممکن است تا آخر عمر زندگی فرد را تحت‌تأثیر قرار دهد. همه کسانی که تصمیم به تشکیل خانواده می‌گیرند تا پایان عمر درگیر این تصمیم هستند. شواهد نشان می‌دهد حدود 10 سال است به‌ویژه از سال 90 به این سو که تمایل به ازدواج کم شده و کسانی هم که تمایل دارند، نمی‌توانند ازدواج کنند. همچنین، ازدواج‌هایی که شکل می‌گیرد آسیب‌زاست. از سوی دیگر، با افزایش نرخ طلاق و تشکیل خانواده‌های نوپدید مواجه هستیم.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده خاطرنشان کرد: کسی که می‌خواهد ازدواج کند باید بداند هدف از ازدواج چیست؟ ازدواج چه ملاک‌ها و مراحلی دارد؟ تا چه حد باید اطلاعات بدهیم و اطلاعات بگیریم؟ چالش‌های پیش روی زندگی مشترک چیست؟ آیا مهارت مواجهه با این چالش‌ها را داریم؟ بدون در نظر گرفتن این موارد، ازدواج موفق شکل نخواهد گرفت.

اهمیت توجه به هدف ازدواج
 
در ادامه این پنل، طلوع‌تکمیلی اظهار داشت: ترس از عدم موفقیت باعث می‌شود بسیاری زیر بار ازدواج نروند. هر تصمیمی ریسک دارد و ازدواج هم چنین است؛ به‌گونه‌ای که با ازدواج یک چیز را از دست می‌دهیم و یک چیز را به دست می‌آوریم. دو نفر باید بدانند چرا می‌خواهند ازدواج کنند. آیا این این ازدواج برای فرار از خانواده، رسیدن به استقلال افراطی، رسیدن به موقعیت مالی یا به دلیل فشار جامعه است؟ اگر این‌گونه است، سراغ ازدواج نروید. اما اگر به دنبال یک همراه برای طی سفر زندگی و شریکی هستید که از او حمایت کنید و حمایت شوید و بتوانید در آینده نقش والدی را ایفا کنید، انگیزه درستی است. باید توجه داشت که هیچ‌وقت نمی‌توان برای فرار از مشکلات ازدواج کرد.

توجه به استقلال عاطفی و سطح تحصیلات
 
این مشاور با برشمردن عوامل ازدواج موفق گفت: دو نفر باید به استقلال عاطفی و پختگی رسیده باشند که این موضوع با افزایش سن اتفاق می‌افتد.‌ تفاوت سنی هم اهمیت دارد و گفته می‌شود بین 2 تا 6 سال به‌خصوص در سنین زیر 30 سال تفاوت سنی خوبی است که پسر بزرگ‌تر باشد. مسأله دیگر، خودشناسی است. ما هر چه بیشتر خودمان را بشناسیم بهتر می‌دانیم از خودمان و دیگری چه می‌خواهیم. همخوانی سطح تحصیلات دو نفر و خانواده‌های آن‌ها نیز اهمیت دارد. الان عموماً سطح تحصیلات زنان بالاتر است اما بهتر است تفاوت سطح تحصیلات بیشتر از دو مقطع نباشد و ترجیحاً تحصیلات زن خیلی بالاتر از مرد نباشد.

جذابیت فیزیکی عامل پایداری زندگی نیست
 
طلوع‌تکمیلی افزود: داشتن شغل نیز اهمیت دارد زیرا نداشتن آن به معنای وابسته بودن به خانواده است. وقتی هم که خانواده خرج فرد را بدهند خط‌مشی زندگی او را نیز تعیین می‌کند. ترجیحاً اگر شغل زن بالاتر از مرد نباشد هم بهتر است. مسأله دیگر، جذابیت فیزیکی است به این معنا که اگر از ظاهر فرد متنفر نباشم و از او بدم نیاید، کفایت می‌کند زیرا در اثر معاشرت می‌تواند جاذبه بیشتری ایجاد کند. البته، باید به این نکته توجه داشت که جذابیت فیزیکی عامل پایداری زندگی نیست.

شباهت‌ها و تضادها نیز باید در نظر گرفته شود
 
او در ادامه گفت: در انتخاب باید به فرهنگ و قومیت نیز توجه داشت زیرا این مسأله در نگاه آدم‌ها اثر می‌گذارد. توزیع قدرت و همکاری در خانواده نیز تابع فرهنگ خانواده است. توجه به بیماری‌ها نیز مهم است؛ چون گاهی عشق و علاقه به‌گونه‌ای است که بیماری را کوچک نشان می‌دهد اما این موضوع اهمیت دارد. مورد دیگر، پایبندی مذهبی است که دو نفر باید در این زمینه با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند. شباهت‌ها و تضادها نیز باید در نظر گرفته شود. ما جذب آدم‌های متضاد خودمان می‌شویم اما باید ببینیم آیا در درازمدت هم این‌گونه خواهد بود یا خیر. هرچه شباهت آدم‌ها بیشتر باشد، پایداری زندگیشان هم بیشتر است. متناسب با اولویت‌های خود می‌توان از برخی از این عوامل کوتاه آمد.

اهمیت مهارت حل تعارض و مهارت ارتباط مؤثر
 
این مشاور با اشاره به ضرورت آموزش مهارت‌های قبل از ازدواج اظهار داشت: یکی از این مهارت‌ها، مهارت ارتباط مؤثر است. انسان در دوران آشنایی گوش می‌کند نه قضاوت، و مطیع است. اما در ارتباط مؤثر، آدم‌ها می‌توانند اظهارنظر کنند و در مورد تعارضاتشان حرف بزنند. ما می‌توانیم از طریق بازخوردهایی که در ارتباطات می‌گیریم نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم. مهارت دیگر مهارت حل تعارض است. ما همیشه با نزدیکان خود دچار تعارض می‌شویم نه با غریبه‌ها، و اهمیت در نوع حل این تعارض‌هاست. ما باید جرأت حرف زدن و مخالفت کردن داشته باشیم و منفعل برخورد نکنیم. با در نظر گرفتن این عوامل به اضافه مشاوره پیش از ازدواج، می‌توان ازدواج موفقی را پیش‌بینی کرد.

در ادامه، عرب‌زاده در خصوص به پژوهش خود با عنوان "بررسی زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی مؤثر بر ازدواج دختران 28 تا 35 ساله ساکن شهر تهران" بیان داشت: در این پژوهش کیفی، با 25 نفر از دختران 28 ساله تا 35 ساله مصاحبه عمقی انجام دادم تا بدانم علل تجرد این دختران چیست و با چه فشارهایی مواجه هستند.

بازاندیشی دختران از دوره قاجار تاکنون
 
او خاطرنشان کرد: در این پژوهش ازدواج را در ادوار مختلف تاریخی شامل قاجار، پهلوی و معاصر مورد بررسی قرار دادم. در دوره قاجار دختران اجازه انتخاب همسر خود را نداشتند و حتی بسیاری از اوقات قبل از ازدواج، همسر خود را نمی‌دیدند و خانواده‌ها و سنت‌ها برایشان تصمیم می‌گرفتند. از آن دوره، درهای ارتباطی به اروپا باز شد و در نتیجه تغییرات ناشی از این موضوع، بازاندیشی دختران آغاز شد تا به دوره ما رسید.

دخترانی که دچار دوگانگی و تضاد ارزشی می‌شوند
 
عرب‌زاده در رابطه با نتایج پژوهش خود گفت: مقولات مختلفی را از مصاحبه‌ها استخراج کردم. یکی از این مقولات، "عشق" بود. به این معنا که دختران می‌گفتند ما به دنبال عشق و در جست‌وجوی صمیمیت و یار همدل بودیم. عشق به این شکل در دوران مدرن شکل گرفته و خصیصه دوران مدرن است. آن‌ها می‌گفتند کسی را می‌خواهیم که با او از تنهایی نجات پیدا کنیم اما معتقد بودند اگر یار موافق نباشد، باعث افزایش تنهایی می‌شود. از سوی دیگر، آن‌ها می‌خواهند یار موافق را بشناسند. در نتیجه به دنبال دوستی قبل از ازدواج هستند اما از آن‌جایی که بسیاری از خانواده‌ها این مسأله را نمی‌پذیرند، این دختران زندگی دوگانه‌ای را در پیش گرفته‌اند.

این پژوهشگر افزود: بسیاری از این دختران بدون اطلاع خانواده خود دوست‌پسر داشتند. درواقع، آن‌ها پای در سنت دارند چون نمی‌خواهند خانواده از این موضوع مطلع شود اما در عین حال به دلیل گشوده‌شدن راه‌های ارتباطی و دیدن نوع دیگری از زندگی در سایر کشورها، می‌خواهند شناخت قبل از ازدواج نیز داشته باشند و به همین دلیل دچار دوگانگی و تضاد ارزشی می‌شوند. گافمن می‌گوید زندگی صحنه نمایش است که انسان‌ها جلوی صحنه کسی هستند که جامعه می‌خواهد و پشت صحنه خودشان هستند.

تراژیک‌بودن ازدواج در ایران
 
او تصریح کرد: دلیل دیگر این دختران استقلال بود. آن‌ها می‌گفتند ما می‌خواهیم از لحاظ مالی خودمان را تأمین و بعداً ازدواج کنیم چون در غیر این صورت وارد یک رابطه نابرابر می‌شویم. تهدید حقوقی جامعه یکی دیگر از عوامل این دختران برای ازدواج‌نکردن بود چون معتقد بودند با ازدواج، آزادی‌های فردی آن‌ها تهدید می‌شود. حتی یکی از این دختران از این اصطلاح استفاده کرد که حقوق ایران به‌گونه‌ای است که با ازدواج، انسان تن به بردگی می‌دهد. یکی از دختران نیز می‌گفت ازدواج در ایران تراژیک است چون اگر بعداً طلاق بگیری شرایط زن مطلقه در این جامعه بسیار بدتر از زن مجرد است.

عرب‌زاده در پایان گفت: این دختران دچار تضاد ارزشی هستند آن‌ها هم پای در سنت دارند هم می‌خواهند زندگی متناسب با فرهنگ غرب را تجربه کنند. راهی که این دختران برگزیده بودند، مهاجرت از ایران بود تا بتوانند با ارزش‌های خود زندگی کنند.

مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب همسر داشتن سلامت روان و تناسب شخصیتی است
در پایان این پنل صبحی‌قراملکی در خصوص اولویت‌های ازدواج گفت: اگر عوامل مؤثر در ازدواج موفق را در نظر بگیریم احتمال افزایش ازدواج‌های موفق بالا می‌رود. اما در میان این ملاک‌ها می‌توان چند نمونه از مهم‌ترین ملاک‌ها را تعیین کرد. روان‌شناسان به این نتیجه رسیدند کسی که می‌خواهد تشکیل خانواده بدهد قبل از هر چیز باید حداقلی از سلامت روان و شخصیت سالم را داشته باشد. اما بسیاری از آدم‌ها هستند که شخصیت سالمی دارند و شاید هم‌کلاسی، شریک و همسایه خوبی باشند اما ممکن است ضرورتاً همسر خوبی نباشند. پس ملاک دوم، تناسب شخصیتی دو نفر است. این دو عامل، شروط اساسی ازدواج هستند که حتماً باید مورد توجه قرار بگیرند.

او با اشاره به عوامل مؤثر در ازدواج موفق بیان داشت: مواردی مانند آگاهی از اهداف و کارکردهای ازدواج، ملاک‌های انتخاب همسر به‌خصوص ملاک سن (باید توجه داشت که سن فقط در سن تقویمی خلاصه نمی‌شود بلکه سن اصلی سن زیست‌شناختی انسان است)، آگاهی از تفاوت‌های دختران و پسران و آگاهی‌ از آسیب‌شناسی‌های مربوط به ازدواج باید مورد توجه باشند. اگر کسی در این موارد حداقل‌ها را داشته باشد، می‌توان امید داشت که این زندگی حتی اگر در آینده به چالش بخورد، احتمال سازش آن بالا خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴۶
کو شوهر تابی جون. این که سئوال نداره ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
شوهر که زیاده ولی خودپرداز و بانک سیار کمه راست میگی سوال نداره!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
اظهار نزن بیخودی نکنید
شوهر زیاده، آدم حسابی کمه آقا جان
تعریف آدم حسابی رو می دونی ؟
معنیش فقط پولدار بودن نیست
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
شووور هست ناز میکنن
مهریه ای قلمبه می خوان
شاهزاده با اسب سفید می خوان
فلان و بهمان می خوان
چون رفتن مدرک فوق لیسانس گرفتن
عالم و ادم بهشون بدهکارن
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
من هستم
غلامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
با سلام
به استحضار میرساند در حال حاضر بنده در شرکتی غعالیت میکنم که 8 خانم بالای 30 فعالیت میکنند که همه مجرد هستند اما متاسفانه علارغم داشتن خواستگاربا توجه به شرایطی که خودشان برای خویش ایجاد کرده و سخت درگیر حاشیه ها هستند تن به ازدواج نمیدهند لذا شوهر هست همسر برای زندگی نیست
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
ناشناس 10.47 گفته اظهار نزن بیخودی نکنید! حتما منظورش اظهار نظر بوده
چون شوهران فقیر وبی پول وبنگی ومعتاد شیره ای جاهل وبدون کسب وکاروخونه وزندگی بدرد توالت میخورند نه چیز دیگر جامعه باید انهارا به جای ارمان خواهی های جاه طلبانه سیاسی ونطامی ایدئولوژیک حل نماید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
عجب نظر مغرورانه و فیلسوفانه ای داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
دلیل مجرد موندن دخترها در همین نظر خلاصه میشه . این طرز تفکر و نگاه دختر ایرانی به مردها است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اشتباه منفی دادم
واقعیت اینه که پسرهای جوان دیگه انگیزه ای واسه ازدواج ندارند چون هم ترس از قبول مسئولیت دارند و هم میتونند نیازهاشون جور دیگه ای تامین کنند و همینطور دخترها نیز دیگه مثل قدیم حاضر به پذیرش زندگی متاهلی و کشیدن بیشتر بار زندگی بر دوششون نیستند
پاسخ ها
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
شما توقعات رو بیار پایین همه چیز درست
میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
واقعیت اینه معنی زندگی تغییر کردع، معنای گذشته ازبین رفته و معنایی جدید به دست نیامده.
اکثر مردم و جوانان به خاطر خودشان زندگی نمی کنند ، بلکه به خاطر چشم و هم چشمی و نگاه دیگران است.
مهریه بالا، مخارج کمر شکن ازداج از آتیلیه و لباس و مجلس و زیور آلات.
پس از شروع زندگی نیز اول دعوا و قهر کردن است و بی توجهی به یکدیگر.
معنای زندگی گم شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
سلام.آره نیازشون رو از راه فریب و اغفال دخترا تامین میکنند واسه همینم خوشون اعتماد به دختر ندارند چون منطقا دختری که راه داده به یه نفر قبل از ازدواج به در ازدواچ نمیخوره. بقیه هم اینا رو میبینند و به جامعه بی اعتماد میشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
باید خدمتتون عرض کنم که هیچ کدوم از حرفاتون رو قبول ندارم .
چون شرایط را درک نمیکنند و خیلی متوقعند و همه چیزو یکجا میخان همین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
عجب
به همون دلیلی که مشخص نشد 800 میلیارد زمان احمدی نژاد چی شد/ به همون دلیلی که معلوم نشد دکل های نفتی کجا رفت/ به همون دلیلی که معلوم نیست پارازیتا از کجا میاد/ بگم....بگم
"کو شوهر" شعاری بود که دهه هفتادی ها به شکل گیری اون کمک کردند. دختران این دهه نظم روانی و اجتماعی رو به هم زدند. اونها با پایین آوردن شان دختران به واسطه عرضه بی چون و چرای خودشون به جامعه مردانه، منزلت دخترانگی رو به شدت از بین بردند.
تمام فکر این دختران از همان سنین پایین ازدواج و ازدواج و ازدواج بود و به همین دلیل به راحتی با هر مردی وارد رابطه می شدند. جامعه مردانه بعد از مدتی وقتی دید دیگه برای به دست آوردن یک دختر تلاشی نباید بکنه ترجیح داد ازدواج رو کنار بگذاره و دوستی های مدل هفتادی که قیذ و بند آنچنانی نداره رو انتخاب کنه
چرا؟ چون حکومت نتونسته برای پسرها اشتغال آفرینی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
تو چه جور دانشجوی دکترایی هستی با این نظریه ات ؟
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
در هیچ کشوری اشتغال زایی بر عهده دولت نیست و اتفاقا در جهت عکس یعنی کوچک کردن دولت قدم بر می دارند و متاسفانه به دلیل طرز تفکر مشابه شما در دولت ایران بجای کوچک تر شدن دولت و کمتر شدن مفت خوری، دولت داره بزرگ و بزرگتر میشه.
ناشناس
| Germany |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
اینهایی که میگند دولت کاره ای نباید باشه اشتباه می کنند. اولا باید با قوانین حمایت کنه. ثانیا طرف دو ریال وام خواست بهش بدهند. ثالثا بعضی شغلها هست که طبق قوانین حال حاضر ایران کاملا دولت باید اونها را ایجاد کنه و آدم عادی اجازه نداره.
اين گزارش را بايد نماينده هاي مجلس بخونند، بعد قوانين را اصلاح کنند
من یک پیر پسرم. کو کار که خرج زندگی دربیاد.همه راههای درامدو دولت بسته.کاروکاسبی راکد-بورس همش در حال ضرر و نزول-فقط کار استخدامی دولتی میمونه که اونم اطرافیان خودشون جذب میکنن.با این اوصاف ایا زن گرفتن اصلا درسته مسلما خیر.
مهمترين و اساسي ترين مشكل دختران ، عدم حقوق برابر با مردان در ازدواج هست. همه حقوق به مرد تعلق ميگيره و فقط زن رو با موضوعي به نام مهريه گول ميزنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
فعلا که همه چیز به نام اقایان و به کام بانوان است.
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
با همین طرز تفکر بهتره مجرد بمونی. کسی که هنوز مفهوم آیات قرآن رو نفهمیده هنوز براش زوده که ازدواج کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
جونشون بالا میاد بخاطر مهریه ای که نمی تونن بدن و ندادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
اتفاقا از دلایل بی میلی به ازدواج زیاده خواهی بانوان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
حقوق برابر اشکالی نداره به شرطی که وظایفم برابر باشه یعنی همه چی از جمله خرج زندگی تا اخر عمر هزینه خرید خونه و ماشین و غیره نصف نصف مهریه و نفقه هم برداشته بشه در اون صورت اینکه حقوق برابر باشه کاملا منطقیه
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
ناشناس 01:25 آفرین بر شما ، گل گفتی عزیز
با این تیتری که زدید الان آقایون شروع می کنند به توهین و تحقیر که شوهر نیست و کی اینارو می گیره و توقعات بالا هست و ...

بنده به شخصه اعلام می کنم مستقل بودن و استفاده درست از آزادی برای حضور در اجتماع مهمترین دلیل بسیاری از دختران برای عدم ازدواج هست، اینکه تعدادی از بانوان مطلقه یا برخی از دختران استفاده سوء می کنند و آقایان از آنها شاکی هستند رو ملاک قضاوت برای کل دختران و بانوان باشرف قرار ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
آقایون بیجا می کنن تحقیر و توهین کنن برای همینه جایگاهشونو از دست دادن
شما شوهر بیار ببین کسی مجرد میمونه؟؟ نیست آقاجان شوهر نیست..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
تو باید احتمالا یه مرد باشی که حسابی دماغش از خانما سوخته
:)))
قشنگ معلومه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
آدم نیست!همه دنبال هرزگی هستند.کسی مسئولیت پذیر نیست و تن به ازدواج نمیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
شما چشتو ببند بشین
خوبه ؟
نجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
من خودم استاد دانشگاه هستم. پانزده بار رفتم خواستگاری تا بالاخره ازدواج کردم. متاسفانه دختر خانم ها توقعات بسیار بی جا و نامعقول دارند و یک مرد عاقل که دنبال تشکیل زندگی واقعی است طرف این دخترها نمیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
چه اصرار عجیبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
پانزده جا خواستگاری که زیاد نیست استاد دانشگاه
توقع داشتی هرجا رفتی چون استادی بگن بله بعد شما ناز کنی؟؟؟؟؟
علی
| Germany |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
البته شما رو نمی دونم. ولی استاد دانشگاه داریم که عضو هیات علمی دانشگاه شریفه. استاد دانشگاه هم داریم که تو دانشگاه علمی کاربردی هفته ای دو ساعت تدریس می کنه. حالا خودتون تفاوت رو حساب کنید
قسمتی از گزارش فوق می گه:«طبق پژوهش معاونت زنان، دختران 3 اولویت رفع تبعیض، اشتغال و مطالبات حقوقی را دارند. پژوهشی دیگر که در شهر تهران انجام گرفت به این نتیجه رسید که 3 نیاز مورد محبت واقع شدن، موفقیت و محبت کردن، نیازهای اصلی دختران است. »
متاسفیم که جامعه ما داره به بیراهه می ره. کاش دختران ما تحصیل نمی کردند و صاحبان مدارک دانشگاهی نمی شدند مدارکی که فقط ادعا و ادعا و ادعا را به ارمغان آورده و سن ازدواج را بالا برده و آینده خوبی هم پیش روی جامعه نگذاشته است.دخترانی که به واسطه زندگی خوابگاهی در شهرهای بزرگ صاحبان بزرگترین ادعاها می شوند و همچون فیلسوفان و دانشمندان درباره هرآنچه در زمین و کرات و کهکشانها هست نظرات عالمانه می دهند. درسهایی که نه درس زندگی بلکه درس اسارت در چنبره افکار دیوانه کننده هست و نه به درد دنیا می خورد و نه آخرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
خدا رحم کنه به همسرت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
آمین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
تند نروید
وقتی مردان این کاغذ پاره ها را نداشتند مررررررد تر بودند
خوشا به حال زندگی های قدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
یه اسفند دود کنیم برات
بلا به دور، اوه اووه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
دختران امروزی فقط درس خوندن و امتحان دادن بلدند از مهارت های زندگی و شوهرداری چیزی نمی دونند خودمون رو گول نزنیم و واقعیت رو بپذیریم
من به عنوان یک دختر خواستگار هم زیاد دارم اما دقیقا بخاطر اینکه آدم حسابی نیستن ازدواج نمی کنم چون نمی خوام خودم و بچم و خانواده فعلیمو بیچاره کنم
مردانی که برای خودشون نگاه اروپایی دارن و برای خانما نگاه سنتی. اصلا مسولیت پذیر نیستن راحت خیانت می کنن. خسیسن بدبینن و فقط به جون ما خانما غر میزنن و مهریه ای رو که از پس تامین یه سکه اش در ماه هم بر نمی ان چماغ می کنن اینور و اونور.
بی طرف بگین ما خانمها کداو قانون حقوقی پشتمونه تو ایران ؟؟؟
هیچچچچییییییییی
پس نه زیر بار میریم نه حسرت می خوریم
اوضاعیه که دیگران با قوانینشون برامون درست کردن و باید در محضر خدا پاسخگو باشن

کدام خانم تحصیل کنه کار کنه خانم و کدبانو باشه بعد بیاد با این قوانین و با این خیل عظیم آقایان بی مسولیت که روزی چند باز عاشق می شن خودشو بربخت کنه ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
قبول دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
اگه مردا خودشونو جای خانمهای ایرانی بگذارن اینطور بی انصاف و بی پروا نمی گن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
مردان شلوار رنگی تنگ پوش بی حیا بی جوراب آرایش کرده دماغ عملی
مگه دیوووووونه ایم ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
واقعا موافقم
من توی محل کارم رفتا مردای متاهل رو می بینم می گم غلط کنم ازدواج کنم
بعدشم با کلی پرورگی زن رو عنصر گناه می دونن
واقعا تموم شد اون دوران بردگی حتی توی ایران مرد سالار

زنان هم دارن تلافی می کنن متاسفانه با بی اخلاقی اما دقت کنین : دارن تلافی می کنن به نظرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
دلم می خواست ازدواج کنم اما خواستگارام همشون مشکل دار بودن و بی مسولیت
واقعا مرد زندگی نیستن و مردونگی ندارن

اصلا برام مهم نیست ازدواج
سالم زندگی می کنم و موفقم شکر خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
واقعا اخلاق زیر صفره تو مردا
البته که منظورم برخیشونه اما متاسفانه خیلیشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
خانمای مستقل و باهوش نمی تونن زیر بار هر زوری برن

مردای ایرانی هم که فقط برده می خوان یا عروسک

باور کنین اونم دلشونو چند روزه می زنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
شما درست می فرمایین خانم محترم
اما به هر حال خیلی از خانمها و هم آقایان به این مسایل دامن زده اند. شما نظراتو بخونین. آب بیشتریا توی جوی نمیره و همه در حال ضد حال زدن به همن. این یعنی نگاه نادرست زن و مرد به هم که همیشه در ایران وجود داره

به نظر من مقصر اصلی قوانین هست. اگه حقوق انسانی خانمها محترم و برابر بود خیلی از این آسیب ها کم می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
مردا مسولیت پذیر نیستن اصلا
همش دنلاب بهونن برای درس نخوندن کار پیدا نکردن زن نگرفتن
همون بهتر اسیر اینا نشه ادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
دخترا دنبال مرد سالمن
اینقدر نگین مادی هستند و فلان
مرد سالم و با اخلاق رو با ذره بینم نمی بینیم این روزا متاسفانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
تازه بیای با امثال اینا ازدواج کنی بدون هیچ توقعی بعدشم که بخوای طلاق بگیری کو حق طلاق ؟؟؟ بدو توی این دادگاه های خانواده سالیان طولانی
یا کو حق حضانت ؟
یک کلام باید قوانین برابر بشه
عدالت؟؟؟ ما مردها منزوی شدیم . از کار بیکار شدیم. دختران را به جای ما استخدام کردند.
چه انتظاری از آینده می رود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
نگو اشکم دراومد
چه تراژدی طنز تلخی
عجبااا
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
وقتی دختر خانم حاضر میشه با حقوق دو زار که خرج لوازم آرایش و قسط پرایدش میشه بره سر کار، صاحب کار هم دیوانه نیست که یک مرد رو با حقوق و بیمه و مزایای واقعی استخدام کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
چرا وقتی کار میخوای دنبال اینی که یه نفر رو بیکار کنی تا کار گیرت بیاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
دختران بی کارتون نکردن، کار بلد نبودی
تا حالا هم خیلی دارین خوش میگذرونین
بدتر از این هم میشین
چون هنوز خوابین
من به خير بودن نيت نويسنده اين مقاله شك دارم. ايشون به نظرم فمينيست است.
چرا در جامعه ای ازدواج کنم که شوهر در دیدگاه زنش یک ماشین پول سازی است چون هر چی وضعت بهتر باشه توقعات زنت میره بالاتر و هیچ وقت قدردانت نیست

این تصور اشتباهی است که یک جوان اگر شغل و پول دارد راحتتر ازدواج میکند اتفاقا بر عکس کسی که وضع مالیش خوب نیست آرایشگاه عروس 300 هزار تومنی میبره و یک عمر سرکوفت رو تحمل میکنه که این چه آرایشگاهی بود که منو بردی آرزو داشتم آرایشم شبیه فلان سلبریتی باشه
و اگه وضعت توپ باشه باید آرایشگاه 4 میلیونی ببری بازهم سرزنش میشی که چرا ماه عسل آنتالیا نبردی و بردی شمال

پس ازدواج برای هیچ قشری آسون نیست
توصیه من به عنوان یک جوان مجرد 35 ساله خودساخته که وضع مالیم هم خوبه به شما اینه که ازدواج نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
شما الان دیگه میان سالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
حاضری زنت ازت هیچی نخواد اما حقوقش باهات برابر باشه ؟ حق طلاق و حضانت و غیره ؟
بشین فکر کن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
بابا مایه دار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
توی این سن دیگه ناز کردن نداره که
:))))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
جوان مجرد خودساخته 35 ساله
جالب بود اعتماد به نفست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
اشتباهی مثبت دادم شرمنده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
خب ازدواج نکن پسر 35 ساله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
منظورم ناراحت کردنت نیست دیدگاهت مشکل داره
با این سن باید پخته تر باشی اگه ادم تحصیلگرده و موفق واقعی هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
در جواب ناشناس 12.44 بله حاضرم اتفاقا برابری یعنی همین
دوما از جوابها مشخصه که دخترا نوشتن ولی مثبتام بیشتر از منفی هاس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
حضانت حضانت نکنید خانمای بیسواد دانشگاه رفته! حق
حضانت زن از مرد بیشتره دختر فقط 2 سال پیش پدره و پسر 8 سال و پسر و دختر 7 سال پیش مادر هستند بعد از بلوغ هم خودشون محل زندگیشون رو مشخص میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
احیانا نیازهایت از جای دیگه برطرف نیمشه اقای مایه دار
ناشناس
| - |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
دمت گرم
خوش بحالت که مجردی...برو صفا کن
در جامعه ای که هوس و مادیات جای انسانیت را گرفته این بحث ها همش الکیه
همه سر و ته یه کرباسن و بدیها همش مال بقیس نه خودمون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
big like
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
دقیقا همینه
همه قدیس هستند :)))
بیچاره پسرا نه کار دارن نه پول نه خونه با چی زن بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
کلاه خودتو قاضی کن
شاید خیلی ها بگن رفع تبعیض بعضی ها بگن نبودن شوهر و بعضی ها هم از پول و کار و سربازی حرف بزنن همه اینا درست ولی نبود اعتماد در بینمون باعث شده سخت گیر بشیم ، فاصله طبقاطی و فقر باعث شده دنبال پول بریم نبود عشق و علاقه باعث شده از حق و حقوق حرف بزنیم اگه بخوام دقیق بگم همه میخوان از وضعیتی که توش گیر افتادن فرار کنن چه پسر چه دختر دخترا امیدی به نام شوهر دارن و یکبار هم براش فرصت دارن و حاضرن یا اون فرصت خوب باشه یا نباشه پسر ها هم دنبال یا کاری که پول زیاد براشون بیاره و یا راهی که سرنوشتش فرودگاه امام باشه . چرا؟ اینو جواب بدین
پول، پول، پول .... حلال تمام مشکلات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
اصلا اینطور نیست اگر پول باشد ولی معتاد باشد یا هوسباز باشد یا کلاهبردار باشد یا ... باشد واقعا پولش به چه دردی می خورد ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۳
اگه حلال مشکلات پول بود که در اقشار ثروتمند انقد آمار طلاق بالا نبود
اگه ملاک انسانیت و پاکی باشه و همه سعی کنن در مسیر درست قدم بگذارن و از هوسها دوری کنند شک نکنین خدا کمک می کنه و اشتیاق به ازدواج در هر دو جنس بالا می ره چون اعتماد بالا می ره
در جامعه ای که ارزشگذاری و منزلت اجتماعی از سطوح بالای جامعه فقط در پول ومقام خلاصه شود و مسابقه ی سبقت در تجمل گرایی و مال اندوزی هر روز تبلیغ و نهادینه شود ........
بالطبع تمام سنت های نیکو ،محبت و عشق ورزی ،ازدواج و زندگی آسان و در آرامش از میان مردم رخت می بندد ......!!!!!
دو نفر بیشعور هرگز نمی تونن و نباید با هم ازدواج کنن. مهمترین اصل در ازدواج اخلاق و گذشت و شعور داشتن طرفین هست. هر چی کامنت میبینم نشوندهنده مادی گرایی و حرفهای صد من یه غازه.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
از طرز حرف زدنت معلومه چقدر درست می گی
من یک خانم هستم. نه به خاطر پول بلکه به خاطر مسائل حقوقی جامعه و محدودیتهای زن بعد از ازدواج و بی عالتی قانونی تن به ازدواج نمی دهم. الان 30 سال است روی تصمیم خودم موندم. سنم هم 49 سال می باشد.
پاسخ ها
sasan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۱
خودمونیم خواستگار نداشتی الکی جو نده....
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۴
چه دختر نازی ، آخی
تصویری که دخترها و پسرها تو ذهنشون از زندگی ساختن زیاد با ازدواج همراستا نیست. خودمحوری زیاد شده و ابدا کسی حاضر نمیشه از توقعاتش کوتاه بیاد. باید گفت که این وضعیت آینده خوبی رو براشون به ارمغان نمیاره که البته حاصل تربیت نسل قبل از خودشونه.
چون عاقلن
نظرات را خوندم نظرات خانمها تندتر بی ادبانه تر توهین آمیزتر و وقیحانه تر بود
اینجا است که آدم معنی مشارکت اجتماعی خانم ها را درک میکند.
خانم ها ریختن اینجا هم با اسامی مردانه و هم زنانه چه فضا سازی میکنند
ما هم که هالو هستیم و اصلا هم متوجه نمیشیم
واقعا که شاهکار کرده اید با طرح من حالم خوب است .اگر با این شعارها تمام درد جامعه درمان میشد دیگر کسی از نابرابری جنسیتی و فشار های فراوانی که برای سرکوب زنان در جامعه به آنان وارد میشود شکوه نمی کرد.شما که برای شرکت بانوان در یک استادیوم برای دیدن یک مسابقه ورزشی زمین و زمان را به هم می دوزید تا عدم حضور اجباری آنان را توجیه و بدینوسیله جهل خود را بپوشانید .حالا با دو تا جلسه میخواهید مشکلات دختران مملکت را حل کنید؟
هر چقدر یک دختر با هوش تر باشه کمتر دنبال ازدواج میره
من یه دختر هستم که شاغل هستم و با پوشش چادر و سنگین سرکار میرم
وقتی حرف ها و صحبت هایی از آقایون همکارم میبینن به کل از ازدواج و مرد زده شدم
وقتی با مدیرم درباره افزایش حقوق صحبت میکنم و اون بیمار روانی حرفای چرند تحویلت میده
وقتی همکارت هرروز روی مخته که چرا محلش نمیدی
وقتی داری راه میری نگاههای مریضشون دنبالت
و وقتی فکر میکنم من با این پوشش هم نتونستم نگاههای بیمار اینهارو ببندم وای به حال بقیه
متاسفم برای خودمون که دخترای جامعمون هیچگونه امنیت و آرامشی ندارن اونوقت دنبال رفع عدم ازدواجشون میگردیم
۴۶سالمه و تحصیلات دکترا و حقوق از همون اول داشتم .

خیانت بهم شد
کتک خوردم و می خورم

بی پولی و مستاجری کشیدم
بد دهنی و فحش شنیدم

دو تا بچه دارم

هیچ وقت نمی گم چرا ازدواج کردم چون از محدودیت های شهر کوچکمان و کتک های برادرم به جان آمده بودم

ازدواج باعث شد حداقل تونستم کمی فقط کمی آزادی عمل داشته باشم .
جالب بود این کامت ها پس همه دنبال جیز آسانی میگردند که آن هم مشکل دیگری است که خود میدانند چه عواقبی دارند
چند دلیل
دلیل فلسفی
چرا باید حتما با یک نفر دیگر مابقی عمر خود را در زیر یک سقف بگذرانم ایا حتما باید فرزندی داشته باشم مگه قبلی ها که داشتند چی شد زمان خواهد گذشت چه برای ازدواج کرده و چه برای ازدواج نکرده پایان راه یکی است
چرا باید عمر خودم را صرف پروراندن فرزندی کنم که ممکن است والدینشان در اسایشگاه سالمندان رها کند
دلیل اقتصادی
اوضاع کار و شرایط درامدی جامعه مطلوب نیست مهریه سنگین داماد را تبدیل به بزرگترین بدهکار خواهد کرد که در کنار طلبکارش زندگی میکند
دلیل روانی
چشم و هم چشمی و مقایسه ظاهر زندگی دیگران با بطن زندگی خود و بزرگنمایی توانایی ها و خواستگارهای دختران در برخورد با دیگران این ذهنیت را در انها ایجاد خواهد کرد یا انچه در خیال است روی میدهد یا ازدواج نخواهم کرد
دلیل اجتماعی
کمبود خواستگار مثل کم ابی بیداد میکنه
دلیل پزشکی
مشکلات جنسی
و اما برخی چرا ازدواج میکنند
عشق
رعایت عرف و سنت جامعه برای تشکیل خانواده و رقابت زیستی در جریان زندگی
از بین بردن ذهنیت منفی نسبت به سلامت جنسی خود
ایجاد هدف در زندگی
چیزای مثل این الان مشخص نمی کنه چقدر ضرر و غیره دارد!!!بعد ده سال نمایان میشه که مساوی با بحران برای یک جامعه و غیر قابل برطرف
به نظرم باید به سمت اصلاح قانون و برابری بیشتر رفت تا رغبت برای ازدواج زیاد بشه مثلا امروزه که دخترها و پسرا برای درس خوندن و کارواستخدامی شرایط برابری دارند وبلکه دوسالی که پسرها به سربازی میرن دخترها از این فرصت استفاده کرده و استخدام میشن باید هزینه ازدواج خونه و هزینه زندگی رو هم خانوم و هم اقا مساوی پرداخت کنند تا پسران توانایی و میل و رغبت برای ازدواج پیدا کنند والبته خب کارهای خونه رو هم بطور مساوی انجام بدن
من یه خانمم. یه بار ازدواج کردم و جدا شدم. بیشتر از یک سال اسیر دادگاه و دادسرا بودم که ثابت کنم فریب در ازدواج رخ داده اما با قانون عهد دقیانوسی ایران که زن نصف مرده و شاهد زن قبول نمیکنن و ....، به هر دری زدم و به هر تبصره ای دست گذاشتم نتونستم ادعامو اثبات کنم. بعدشم کل مهریه مو بخشیدم و طلاق گرفتم. با توجه به دردی که با پوست و استخونم درکش کردم دیگه ازدواج نمیکنم. متاسفانه بیشترین دلیل تجرد خانوما قوانین تاریخ گذشته اس. من حاضرم مهریه نداشته باشم اما حق طلاق داشته باشم واسه اینکه شرافتمندانه زندگی کنم نه به اجبار.
بیشتر بانوان پرتوقع شدند مثلا حرف از برابری میزنند درحالی که موقع ازدواج یکطرفه انتظار دارن پسر هزینه خونه وزندگی رو تامین کنه و فقط یه توسری خور باشه خب دراین شرایط پسرها هم میلی برای ازدواج ندارند و دراینجا بیشترین ضرر رو خانوما میکنند چون ممکنه دیگه نتونند ازدواج کنند ولی اون پسر با پیدا کردن زن زندگی حتی در سن 50سالگی هم میتونه راحت ازدواج کنه ! البته من خودم شانس اوردم و دختر کم توقع و خوش اخلاقی رو پیدا کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
اینا دلداری هست که به خودت می دی
زمونه عوض شده
یه خانم در سن 50 سالگی هم بخواد مزدوج می شه

همکار من در سن 50 سالگی اولین بچشو به دنیا اورد
همه چی عوض شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۶
اونی که وقتی 50 سالت شد میاد زنت میشه فقط منتظره زودتر چشم از جهان فرو ببندی جناب و بعدش به راحتی به زندگی ادامه بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
بدبخت اون دختری که زن تو بشه
تاوقتی حقوق ووظایف زن ومرد برابرنشه همین مشکل هست مثلا گفتن همسر و باید خانومی که شاغل هست درخرج ومخارج خونه شریک بشه و همه فشارها به تنهایی رو دوش مرد نباشه
تاوقتی حقوق ووظایف زن ومرد برابرنشه همین مشکل هست مثلا گفتن همسر و باید خانومی که شاغل هست درخرج ومخارج خونه شریک بشه و همه فشارها به تنهایی رو دوش مرد نباشه
به نظر من یکی از مهترین نقص هایی که پسرای ایرانی دارن اینه که نمی دونن چه جوری باید یه خانم رو با حرف جذب خودشون بکنن. (که البته تقصیر خودشونم نیست و به نظر من نتیجه جداسازی شدید جنسیتی تو ایرانه) از هر دختری که خواستگاری رو رد می کنه بپرسی چرا ردش کردی؟ بیشتر مواقع جواب میده که "به دلم نشست". برای دخترا خییلی مهمه که بتونن خودشونو تو یه رابطه عاطفی با طرف مقابل ببینند.
یه پسر اگه دلش یه دختر خانمی بشینه، هر نقص مالی یا ظاهری یا حتی بعضی مواقع اخلاقی که داشته باشد، برای طرفش کم رنگ میشه. اینو بارها دیدیم. برعکس ، حتی اگه بهترین شرایط رو هم داشته باشه ولی حرف زدن و جذب کردن بلد نباشه خیلی راحت جواب رد می شنوه.

یه موضوع دیگه هم اینه که تو جلسات اول خواستگاری حتما باید دختر خانم حس بکنه که آقا پسر با میل خودش اومده جلو و برای ازدواج اشتیاق داره (نه به زور خانواده). اینو متاسفانه خیلی مورد داریم ازش.

آقایون فقط خانم ها رو متهم می کنن که شما مادی گرا هستید یا ... ولی از خودشون نمی پرسن که آیا من تمام تلاشمو برای جذب احساسات این خانم کردم؟
ب توچه؟
پسران مسئولیت گریز و دختران پرتوقع و پرادعا و زیاده خواه. علت اینه.
من یک دخترم و توی یکی از شهرهای بزرگ بدنیا اومدم و درس خوندم. شوهرم همکلاسی فوق لیسانسم بود. همون موقع اومد خواستگاریم. شوهرم روستایی هست. طرز زندگیشون با ما زمین تا اسمون فرق داشت جوری که پدر مادر من از ترس قضاوت نادرست فامیل جشن عقد و عروسی برای من نگرفتن. اون اوایل هیچی نداشتیم. شوهرم یه دانشجو بود وقتی عقد کردیم. اینقدر رفتیم دنبال کار که دو تا کار پیدا کردیم. هممه حقوقمو همیشه می ریختم به حسابش چون دوستش داشتم و دارم. می خواستم پولامون یه کاسه بشه تازود خونه بخریم. اون اوایل من چون بعد از کار و کارای خونه فرصت درس خوندن واسه دکترا را نداشتم. شوهرم شبا میومد درسا را بلند دوره میکرد دکترا قبول شدم. سر چهار سال با معجزه خدای مهربون یه خونه بزرگ خریدیم. شوهرم نصفشو به نامم کرد. خلاصه زندگیمون با گذشت و فداکاری طی شد خدا رو شکر. می خواستم بگم اگه به خدا امید و اطمینان داریم سخت نگیریم. گذشت داشته باشیم تا همه چی درست بشه
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
این چه داستانیه که خیلیها حاضر نیستن اسم شهرشون رو بگن؟!!!! یک شهر بزرگ یعنی چی؟!!!! مگه اسم شهرها رو هم ممنوع التصویر کردن؟!!!! عجب
من حدود یکسال است ازدواج کردم وضع مالی هم الحمدالله خوب است زود هم ازدواج نکردم مثلا به وقت کردم همسرم از خانواده خوبی است چشم دل سیر است و توقعات عجیب هم ندارد ولی مثل سگ پشیمانم حسرت روزهای مجردی ام را میخورم . واقعا هیچ خبری این ور داستان نیست عجله نداشته باشید . اگر امکانات ندارید ازدواج نکنید چو دچار خیلی مشکلات میشوید اگر هم امکانات دارید که اصلا ازدواج نکنید تا میتوانید از آنها استفاده کنید که بعدش حسراتش را میخورید.
من یک مادرم سه دختر دارم که متاسفانه یکیشان ازدواج کرده. متاسفانه به دلیل اینکه با داشتن مدرک مهندسی از دانشگاه دولتی معتبر روزانه با تکیه بر اموزه های اسانگیری در ازدواج با مردی ازدواج کرد و اکنون مانند پرندهای در قفس وی زندانی است و هیچ کاری از دست من بر نمایدد برای نجاتش. همسرش خانه، ماشین ، کار، پول، اعتبار خانوادگی،ظاهر مقبول ، همه چیزی را که یک دختر ارزو میکند وارد اما تفکرش مانند عصر حجر است که با زرنگی کامل ان را مخفی و انکار میکند. با ادامه تحصیل دخترم، کار کردنش، داشتن مراودات اجتماعی وسفرکردنش و همه چیز جامعه متمدن مخالفت میکند و متاسفانه با اعتمادی که به قول شفاهی وی و خانواده اش کردیم از ثبت حق تحصیل و کار هنگام عقد منصرف شدیم و الان مانند... پشیمانیم. از دختران عزیز ایرانی خواهش میکنم به دلیل نقص قوانین حمایتیو مردسالارانه بودن نگرش جامعه و وکلا و قضات حتما این حقوق را برای روز مبادا هم که شده در عقدنامه ثبت کنند و به هیچ وجه به گفتار مردان اعتماد نکنند.
سلام
من هم کار دارم هم تحصیلات هم خانواده خوب و تحصیلکرده اما ۲۷ سالمه و هنوز ازدواج نکردم، واقعا دختر خوب پیدا نمی‌کنم و خانوادم هم هرچی می‌گردن کسی پیدا نکردن مناسب باشه
پاسخ ها
علی
| Germany |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
همچین میگی 27 سالته و مجردی که انگار یه مجرد 45 ساله هستی؟!!!! هنوز خیلی وفت داری
مجردی خیلی بهتر است.بعد ازدواج هیچی حقی خانمها ندارن تازه به این پسرا که ممکن ایدز و...داشته باشن اعتمادی نیست.
تو اداره دولتی ما تقریبا هشتاد نفر شاغل هستند از این تعداد ده نفر از باوان زحمت کش بالای سی وپنج سال هستند که احتمال ازدواجشان صفر است اما اگر به یکی از این بانوان محترم که لیسانس هم دارند برای ازدواج مراجعه شود آنقدر شرط و شروط ردیف می کنند که طرف قید ازدواج را می زند . در ضمن به نطر شما کدام پسری حاضر میشود با یک دختر بالای سی وپنج سال ازدواج کند.بنطر بنده مسوول عدم ازدواج این دختران در زهله اول خود مسوولین هستند چون با استخدام این دختران توقعات را بالا بردند و چوبش را اول همین بانوان خوردند .
من یه خانم 36 ساله هستم که تجربه یک بار متارکه رو داشتم. خدا رو شکر شرایط مالی و موقعیت اجتماعی و تحصیلی خوبی دارم . در یک ارگان بزرگ تو ایران کار می کنم و بطور کاملا مستقل زندگی می کنم. طلاقم رو هم توافقی انجام دادم و عادلانه یا غیر عادلانه بدون دریافت مهریه و مزخرفات نفقه و... در طول یک هفته جدا شدیم. من خودم چون تاهل و تعهد رو دوست دارم ، با وجود اینکه یک بار ضربه خورم ولی باز هم حاضر به ازدواج خواهم بود، البته با دقت انتخاب بیشتر و عاقلانه تر. ولی مشکلی که الان وجود داره به نظر من برای عدم ازدواج خانمها و یا آقایون چند تا دلیل داره : 1 اینکه متاسفانه متاسفانه متاسفانه خانمهای مملکت ما خیلی خیلی در دسترس آقایون هستن و واقعا دلیلی نمیبینن آقایون که بخاطر نیاز جنسی ازدواج کنن 2 اینکه خانمها خیلی به مادیات اهمیت میدن و چشم و هم چشمی هایی که زیاد شده آريالایون رو از زیر بار مسیولیت رفتن دور می کنه 3 اینکه این تنوعی که من در بین خانما و رفتاره و پوشش هاشون در حال حاضر تو جامعه می بینم طبیعیه که روحیه تنوع طلبیه آقایون رو تحریک کنه و اخلاقیات کمرنگ بشه. من همکاران آقایی دارم که متاهل هستن و میبینم که با چه فرکانسی با خانمها در رابطه هستن و بیشتر بخاطر رفتار عشوه گرانه همکاران خانم هست که متاسفانه باعث تشدید روحیه خیانت میشه. و معتقدم کسایی که می گن ازدواج خوب نیست ( چه خانم و چه آقا) واقعا از ته دل این حرف رو نمی زنن چون واقعا همه نگران تنهایی آینده خواهند بود.
بنده سوالم از اونایی که از مشکل حقوقی می نالن اینه که دقیقا چی می خوان طرف میاد می گه اول حق طلاق بده تا ازدواج کنم. تو اگه به فکر شوهر و بچه و خانواده ای اول کاری حق طلاق می خوای چکار اگه طرف می ترسی بد از کار دربیاد که برو تحقیق اگه وسواس دست از سرت بر نمی داره باید بگم که طرف مقابلت انسانه نه امام معصوم. خلاصه کلام حق طلاق رو برای چی می خواین؟
اما در رابطه با تن پروری مردان. همونجور که همه زنا پول پرست نیستن همه مردام تنبل نیستند.
متاسفانه هر دو گروه زنان و مردان همدیگر مقصر قلمداد می کنن و مشخص نیست به دنبال چه هدفی هستند تمایم حرفای که زده شده بیشتر معنی خامی و ناپختگی می داد هر زمان کسی واقعا احساس کنه قصدش تشکیل خانواده است و مسئولیت زندگی مشترک را قبول می کنه زمان ازدواج دیگه نیاز به داد و بیداد نیست بهتر از حواشی بگذریم و هدف نهایی را در نظر بگیرید انوقت زندگی متاهلی معنای دیگه پیدا می کنه
دمت گرم اومدم جوابشون رو بنویسم دیدم بهترین کامنت رو گذاشتی
بنظر من مسئله ترس از همدیگر میباشد
الان انقدی که دخترها استقلال مالی دارن و براشون کارریخته برای پسرها خبری نیست به همین خاطره چون دخترها استقلال مالی دارن دیگه دنبال آقا بالاسر نمیرن یا شوهری میخوان که خیلی شرایط عالی و خاصی داشته باشه خونه و ماشین و کارپردرآمدداشته باشه
باسلام وعرض ادب اگر بخواهیم یک پاسخ صحیح بدهیم باید تمام عوامل موثر را بشناسیم و تنها یکطرفه به قاضی نرویم در ضمن توجه به عوامل آسیب رسان در جامعه مانند ، بیکاری ، چشم هم چشمی ، دوری از ساده زیستی ، وجود افراد محتکر وسود جو که باعث برهم زدن عرضه وتقاضا می شوند وباعث نوسانات قیمت ها در تمام بخش ها می شوند از جمله مسکن ، مواد خوراکی وسایر نیازهای مردم و باید گفت که وجود مشاوران دینی برای ازدواج ضروری است زیرا عدم شناخت ،نبودن مهارت های لازم در زندگی فرد را دچار یک سر درگمی می کند و در نتیجه انتخابش بر پایه احتمال خواهد بود تنها راه نجات دوری از رذایل وکسب فضایل است نیاز های انسان باید به طور منطقی و خداپسندانه حل شود تا فرد از همه لحاظ به یک آرامش درونی برسد.
خودنمایی کردن (برای مرد وزن)درحالی که درون فرد پراز آشفتگی است موفقیت نیست بلکه گناه و به رخ کشیدن کمبود ها وعقده های درونی خودش است که ممکن است ریشه در گذشته فرد یا یادگیری های نامناسب اجتماعی داشته باشد.
بیکاری
فساد
اقازادا
به نظرم باید یه تعداد شوهر وارد کنیم .
در این که پسرهای این زمونه هم ایراد دارن شکی نیست ولی متاسفانه خیلی از دخترا دنبال مرد پولدارن که مثل عابربانک زنده
چون عاقل هستن
جداکردن دختران و پسران از کودکی در مدارس باعث عدو همزیستی و شناخت انان از یکدیکر و وجود توان تحمل یکدیکر شدهو نتیجه اش هم افزایش تنشها و طلاق است .
آقا من یه تحقیق کردم همه دخترا دنبال پولن میگن مگه چند بار ازدواج میکنیم پس بهتره شوهر پول دار یا پدر شوهر پول دار گیرمون بیاد کاری هم به قیافه ومدرک وبقیه چیزا ندارن
تو نظرها مردها میگن زنها مشکل دارن. زنها می گن مردا مشکل دارن. ولی حقیقت اینه که همه مشکلا دارن.
2030
چرا وارد كنيم مگه پسرامون عرضه زن گرفتن ندارن
فقط باید ژن خوب باشه!
اينكه شوهر كمه غلط هست ،شوهر پولدار و ميلياردر كمه و متاسفانه ٧٠درصد از دخترهازندگي ناسالم رو بهيك زندگي متوسط با همسر و فرزند ترجيح ميدهند
متاسفانه این خانوما هستند که دارن ضرر میکنند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار