بازدید 3274

کوچ دست جمعی هندبالیست های ایران به اروپا

کد خبر: ۷۱۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸ 02 August 2017
با درخشش هندبالیست های لژیونر ایران در سال گذشته تیم های اروپایی برای فصل جدید اشتیاق زیادی برای جذب بازیکنان ایرانی نشان دادند.

به گزارش تابناک ورزشی، برادران استکی سال گذشته دست به کار بزرگی در هندبال اروپا زدند و در پایان فصل اروپایی عنوانی باقی نمانده بود که این دو برادر نتوانسته باشند به دست بیاوردند. قهرمانی در سوپرکاپ، جام حذفی و ناسیونال لیگ عناوینی بود که آنها موفق شدند به عنوان مهره های موثر دیناموبخارست در لیگ رومانی به دست بیاورند و درخشش آنها در لیگ قهرمانان اروپا هم یک به یک سیل پیشنهادات را به سمت آنها روانه می کرد. 

مثلث ایرانی سجاد استکی، الله کرم استکی و علیرضا موسوی دینامو را به قدرتمند ترین تیم رومانی تبدیل کرده بود و سوا از آن سجاد توانست نام خود را به عنوان یکی از ستاره های اروپا مطرح کند. بهترین خرید سال 2016 لیگ اروپا، 5 هفته در تیم منتخب لیگ قهرمانان اروپا، بهترین گلزن لیگ قهرمانان اروپا و حضور در برترین های بغل چپ گوشه ای از عناوینی بود که سجاد استکی توانست به خودش اختصاص بدهد.

با این حال او به همراه دیگر ستاره های دیناموبخارست پیشنهادات زیادی از تیم های سطح اول اروپا داشتند که بارسلونا و پاری سن ژرمن جزو مهم ترین آنها بودند اما آنها ترجیح دادند در دینامو بمانند و با اضافه شدن یک ایرانی دیگر ضلع مربع ایرانی های دینامو کامل شود. درخشش سال گذشته ایرانی ها در اروپا دلیلی شد تا باشگاه های قاره سبز تمایل بیشتری از خود برای جذب بازیکنان ایرانی نشان بدهند که با این شرایط نقل و انتقالات ایرانی های شاغل در اروپا این طور بود:
 
* سعید حیدری راد
سعید حیدری راد گلر فصل گذشته سپاهان که سابقه حضور در صنعت مس کرمان را نیز در کارنامه دارد با درخشش خود در ترکیب تیم ملی هندبال ایران و حضور موفق به عنوان یارکمکی با تیم نفت و گاز گچساران در جام باشگاه های آسیا باعث شد این ستاره الشتری هندبال ایران به تیم دیناموبخارست رومانی بپیوندد و به سه تفنگ دار ایرانی یعنی الله کرم و سجاد استکی و سید علیرضا موسوی بپیوندند تا این فصل تیم دیناموبخارست از دروازه گرفته تا حمله با ستاره های ایرانی به میدان برود ، دیناموبخارست این فصل در لیگ قهرمانان اروپا نیز حضور دارد.
 
*  محسن باباصفری
کاپیتان با سابقه تیم ملی هندبال کشورمان با درخشش فصل گذشته در گزتپه ترکیه و کسب عنوان سوم سوپرلیگ ترکیه و عملکرد خوب در تیم ملی و قبل تر از آن در لیگ مجارستان این فصل به تیم باشگاهی استوابخارست رومانی پیوست تیمی که رقیب سنتی تیم دیناموبخارست به حساب میرود و چند فصلی است که زیر سایه این تیم قرار گرفته است ، استوا که پر افتخارترین تیم هندبال در رومانی به حساب میاید این فصل با جذب چند ستاره دیگر خود را برای حضور در جمع مدعیان ناسیونال لیگ رومانی آماده میکند.
  
* پویا نوروزی نژاد
ستاره جوان و آینده دار هندبال ایران که فصل گذشته ابتدا به تیم شهرداری کاشان اضافه شد بعد از وجود پیشنهادهای مختلف از اروپا ، از ترکیب شهرداری کنار گذاشته شد و به اروپا رفت ، پویا که در ابتدا قصد داشت به تیم قدرتمند هامبورگ که دوسال قبل قهرمان چمپیونز لیگ شده بود و این روز ها به دلیل نقض شرایط مالی در لیگ نورد آلمان حضور دارد بپیوندد که با وجود خبرهای زیاد مبنی بر حضور نوروزی نژاد در هامبورگ این انتقال انجام نشد و او چندهفته مانده به پایان بوندسلیگای آلمان به تیم بیرگیشر پیوست و با درخشش در چند بازی که در ترکیب بیرگیشر داشت توانست خود را به اثبات برساند ، نوروزی نژاد این فصل با لباس کادیتن شافهاوزن تیم قدرتمند لیگ سوئیس به میدان خواهد آمد ، این تیم که هرساله با اختلافی زیاد نسب به رقبا قهرمان لیگ سوئیس میشود و خود را برای لیگ قهرمانان اروپا آماده میکند ، این فصل نیز با این ستاره در لیگ قهرمانان اروپا به میدان میرود و باید در این فصل به مصاف تیم دیناموبخارست نیز برود تیمی که چهار ستاره ایرانی را در اختیار دارد.
 
* شاهو نصرتی
شاهو نصرتی ستاره سابق تیم های مس کرمان و بافق یزد فصل گذشته به تیم استوابخارست رومانی پیوست و آن چنان که باید در ترکیب این تیم جا نیفتاد تا جایی که در چند دیدار پیشتر حضور نداشت ، نصرتی به خاطر یکسری از مسائل به ایران آمد و در بازگشت به رومانی دچار مشکل شد و نتواست به رومانی برگردد و در خدمت تیم استوا باشد. با وجود پیشنهاد تمدید قرار داد از سوی استوابخارست شاهو نصرتی تصمیم گرفت که این فصل را در تیم کالاراشا بازی کند. تیمی که فصل گذشته به مقام دوم ناسیونال لیگ رومانی رسیده است.

* افشین صادقی
ستاره سابق تیم های سپاهان و ثامن الحجج که فصل قبل را در تیم نه چندان قدرتمند و از پیش سقوط کرده گوساوو سوئیس پشت سر گذاشت ، افشین که فصل خوبی را در گوساوو پشت سر نگذاشت و با وجود پیشنهاد تمدید قرارداد و به دلیل عمل نکردن باشگاه به تعهد های خود راهی سوپرلیگ ترکیه و تیم نائب قهرمان لیگ ترکیه یعنی بیکوز شد و این فصل برای این تیم به میدان خواهد رفت.
 
* سجاد ندری
ستاره فصل گذشته مس کرمان که با وجود یه دوره درمانی طولانی بعد از مدت ها بازگشته بود به سرعت به شرایط خوب خود بازگشت تا جایی که باز به تیم ملی اضافه شد ، ندری نیز این فصل به همراه شاهو نصرتی در تیم بیکوز ترکیه توپ خواهد زد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس