بازدید 3031

انتظار ما از روحانی در انتخاب وزرای کابینه فراجنسیتی است

عضوکمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: ما سهم خواه دولت نیستیم اما انتظار می رود آقای روحانی در بدنه دولت و مدیریت کلان کشور از بانوان کارآمد و با تجربه استفاده نمایند چرا که همواره زنان نقش پررنگی در عرصه های مختلف جامعه داشته اند.
کد خبر: ۷۱۷۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹ 01 August 2017

فریده اولاد قباد در گفت وگوی اختصاصی با راه روز در خصوص چینش کابینه معتقد است: رئیس جمهور برای انتخاب کابینه باید دستش باز باشد و باید بر اساس شاخص های مورد نظر خود کابینه را چینش کند.

وی ادامه داد: شاخص های فوق می تواند تعهد، تخصص و پاک دستی باشد و این تخصص ها باید بر شایسته سالاری استوار است.

عضوکمیسون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کابینه دوازدهم باید کارآمد، با تجربه و تا حدودی جوانگرا باشد؛ در عین حال باید از افراد پیشکسوت و با تجربه به عنوان مشاور و اتاق فکر در کنار کابینه استفاده شود تا کابینه ایی چابک، پرانرژی و خلاق تشکیل شود.

اولاد قباد با اشاره به اینکه نباید از نیروهای پیشکسوت غافل شد، تصریح کرد: پیشکسوت ها سرمایه های فکری و اجتماعی هستند و بهره مندی از تجربیات آنها می تواند کمک شایانی در اداره کشور کند.

وی اذعان کرد: قطار دولت روحانی روی ریل قرار گرفته است و همه مسئولین باید با همدلی و همراهی در شتاب این قطار و رسیدن به آبادانی و پیشرفت کشور با هر دیدگاه سیاسی بکوشند.

عضوکمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد حضور بانوان در کابینه دولت دوزادهم عنوان کرد: نباید نگاه فراجنسیتی داشت؛ چرا که نباید از رئیس جمهور سهم خواهی کرد.

اولاد قباد در خصوص توانمند بودن زنان گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی زنان ما نقش پررنگی داشته اند و مهمتر از آن حضور فعال بانوان و نقش پررنگ آنها در جنگ تحمیلی بود؛ این در حالی است که بعد از جنگ تحمیلی، در زمان سازندگی و بعد از آن نقش زنان و توانمندی های آنها در تمامی عرصه ها غیزقابل انکار است.

وی در مورد شناسایی زنان کارآمد و شناساندن و معرفی آنها به دولت گفت: یک بانک اطلاعاتی از زنان کارآمد و توانمند و نخبه نیاز است، چرا که زنان باتجربه و شایسته ایی زیادی در کشور وجود دارد که باید معرفی شوند.

عضوکمیسون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص سخنان اخیر رئیس جمهور در خصوص حضور زنان در بدنه دولت گفت: در همایش بانوان که چندی پیش در سالن سران برگزار شد، رئیس جمهور نظر خود را اینطور عنوان کردند که خانم ها باید سلسله مراتب مدیریتی را طی کنند و ابتدا در حوزه معاونت وزرارت خانه ها کسب تجربه کنند، سپس به عنوان وزیر معرفی شوند.

اولاد قباد در مورد استفاده بانوان در وزارت خانه های که حساسیت ویژه ایی دارند اظهار کرد: بعضی از وزارتخانه ها که حساس هستند و چالش های خود را دارند باید دیدگاه فراجنسیتی داشت. ما باید دست آقای روحانی را در انتخاب وزرا باز بگذاریم و با توجه به اصل شایسته سالاری، نگاه جنسیتی خود را در این مورد مرتفع کنیم.

وی در مورد وزارت آموزش و پروش و مطالبات فرهنگیان از وزیر جدید این وزارتخانه گفت: در این وزارتخانه باید شخصی حضور یابد که اولا دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشد و اهم چالشهای وزارت آموزش و پرورش را بداند و یک شناخت کامل از وزارت آموزش و پروش، مطالبات و انتظارات همکاران فرهنگی ما داشته باشد.

عضو فراکسیون زنان مجلس درباره فعالیت این فراکسیون در مورد احقاق حقوق زنان در بدنه دولت گفت: نگاه فراکسیون زنان مجلس سهم خواهی از آقای روحانی نیست. ما زنان شایسته بسیاری داریم، از این زنان توانمند در مدیریت کلان دولت باید استفاده شود. زنان نیمی از جمعیت جامعه هستند و قطعا برای رسیدن به رشد و توسعه پایدار، نیازمند بهره مندی از زنان توانمند و شایسته و با تجربه در کشور هستیم.

وی ادامه داد: از طریق آقای امیری معاون پارلمانی متنی خدمت آقای رئیس جمهور ارائه دادیم که برای استفاده زنان در سمت های کلان مدیریتی از این قشر جامعه استفاده لازم را ببریم. زنان همانطور که در عرصه های سیاسی با حضور فعال خود افراد را انتخاب می کنند، باید در این عرصه ها هم انتخاب شوند. متنی که اشاره شد حدود 157 نفر از نمایندگان محترم مجلس امضا کردند و انتظار ما هم این است که از بانوان در بدنه دولت استفاده شود.

او در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور بودید در کابینه در چه وزارت خانه هایی از بانوان استفاده می کردید، گفت: من براساس شاخص هایی که داشتم وزرا را انتخاب میکردم و بر اساس این شاخصها عملکرد وزرا را بررسی میکردم. این ارزیابی از عملکرد وزرا می تواند دست رئیس جمهور را باز بگذارد. من قبلا پیشنهاد دادم که حتی آقای روحانی گزارشی از عملکرد وزرای فعلیشان را به مردم ارائه دهند. ما در معاونتها بانوانی داشتیم که عملکرد بسیار خوبی داشتند که میتوانند در بعضی از وزارت خانه به عنوان وزیز معرفی شوند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار