بازدید 2510

حضور زنان در کابینه باید بر اساس توانمندی بانوان باشد

ربیعی عضو کمسیون اجتماعی مجلس: برای انتخاب وزرا در کابینه باید به نقش و حساسیت وزارتخانه توجه شود. ما باید فارغ از بحث جنسیتی و براساس شایسته سالاری از تمامی پتانسیل جامعه استفاده کنیم.
کد خبر: ۷۱۷۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸ 01 August 2017
ربیعی عضو کمسیون اجتماعی مجلس: برای انتخاب وزرا در کابینه باید به نقش و حساسیت وزارتخانه توجه شود. ما باید فارغ از بحث جنسیتی و براساس شایسته سالاری از تمامی پتانسیل جامعه استفاده کنیم.

خدیجه ربیعی نماینده بروجن در مجلس در گفتگو با راه روز و در پاسخ به حضور زنان در کابینه و بدنه دولت گفت: با توجه به اینکه هدف اصلی دولت توسعه پایدار است و در این بحث توجه به صد درصد پتانسیل جمعیت، مهم می باشد. این یک ضرورت هست که از پتانسیل بانوان استفاده شود.

او ادامه داد: در رهنمودهای امام خمینی (ره) توجه به این مسئله بوده است که از توانمندیهای زنان در جامعه استفاده شود. با توجه به تجربه های موفقی که قبلا داشتیم در مجموع لازم است از توانمندی­های زنان استفاده شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در هر وزرارتخانه ایی می توانیم از بانوان استفاده کنیم افزود: من توصیه نمیکنم که در هر وزارتخانه ایی از بانوان استفاده شود، باید با توجه به مسئولیت و نقش و حساسیت هر وزارتخانه که تعریف شده از حضور آقایان و خانم ها استفاده شود.

وی درباره توانمندی های بانوان در عرصه مدیریتی جامعه گفت: امروزه نقش اصلی براساس توانمندی می باشد. این توانمندی بانوان است که می توانند یک وزیر خوب یا یک استاندار خوب باشند و مسئولیت قبول کنند. ما باید فارغ از بحث جنسیتی و براساس شایسته سالاری از تمامی پتانسیل جامعه استفاده کنیم.

نماینده بروجن در مورد تلاش فراکسیون زنان مجلس و رایزنی این فراکسیون با دولت در بکارگیری بانوان افزود: براساس نشستها و معیارهایی که داشته ایم یک بررسی کلی انجام شده است تا بتوانیم بانوان توانمند و موفقی که عملکرد مناسبی داشته اند شناسایی و حمایت کنیم. با تدبیری که رئیس جمهور محترم دارند امیدواریم تصمیمی اتخاذ شود برای به کارگیری از بانوان توانمند و این یک مطالبه از سوی جامعه می باشد نه فقط فراکسیون بانوان مجلس و نمایندگان زن مجلس.

وی در پایان درمورد احقاق حضور زنان با حضور وزیر زن در کابینه اضافه کرد: باتوجه به صبحتهای غرض ورزانه ایی که برخی دارند و میخواهند کشور ایران را به سمتی سوق دهند که نگاه های خاصی به بانوان در ایران وجود دارد، ما میتوانیم با به کار گیری بانوان ثابت کنیم که در جمهوری اسلامی ایران از هر جهت در پی احقاق تمامی جمعیت جامعه هستیم. خوشبختانه در کشور ما نیر نگاه همه جانبه به تمامی قشرها براساس توانمندیها و استعدادها موجود می باشد. بحث حضور بانوان از این جهت هست که زنان بیشتر و ملموس تر با بعضی از مسائل درگیر هستند و از این جهت می توانند بهتر مدیریت کنند و تصمیم به نحو احسنت اتخاذ کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل