بازدید 4099
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

حافظ با دو پالایشی قرمز پوش شد / عقب‌گرد ۱۱۷ واحدی شاخص کل بورس تهران

شاخص های منتخب بورس تهران امروز به طور دسته جمعی قرمز شدند. بر این اساس شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز تحت تاثیر منفی نمادهای شبندر، حکشتی، شپنا و رانفور با افت 0.14 درصد معادل 117 همراه بود. همچنین در بازار فرابورس، شاخص کل 4.7 واحد رشد داشت و به سطح 933 واحد رسید.
کد خبر: ۷۱۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷ 01 August 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 10 مردادماه 96 با کاهش 117 واحدی به رقم 81 هزار و 415 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در چهارمین روز کاری هفته جاری پس از رشد دو روز گذشته، امروز شاهد روند نزولی شاخص های منتخب بازار سرمایه بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 38 واحدی به رقم 26 هزار و 395 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 7 واحدی، عدد 17 هزار و 810 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) با کاهش 5 واحد به رقم 13 هزار و 493 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.10 درصدی، کاهش 87 واحدی را رقم زد و به سطح 89 هزار و 808 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 93 واحد کاهش به رقم 57 هزار و 110 واحد رسید و شاخص بازار دوم در پایان دهمین روز مرداد با افت 195 واحد معادل 0.18 درصد همراه بود و عدد 177 هزار و 116 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس در ساعت 09:30 بیشترین پیشروی را داشت و در سطح 81 هزار و 565 واحد قرار گرفت. 

حافظ با دو پالایشی قرمز پوش شد / عقب‌گرد ۱۱۷ واحدی شاخص کل بورس تهران


امروز معاملات سهام در نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 42 واحد، نماد حکشتی (كشتيراني جمهوري اسلامي ايران) با 34 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) و نماد رانفور (خدمات‌انفورماتيك‌) با 17 واحد و نماد فملی (ملي‌ صنايع‌ مس‌ ايران‌) با 16 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد پرداخت (به پرداخت ملت) با 23 واحد و نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 16 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به 193 میلیارد و 788 میلیون تومان رسید که ناشی از دست به‌دست شدن 659 میلیون و 562 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 48 هزار و 180 نوبت دادوستد بود. 

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: ریل‌پرداز سیر، ذوب‌آهن اصفهان، مجتمع صنعتی آرتاویل‌تایر، شیرین دارو و حق تقدم خرید سهام آن و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: تاپیکو، اوراق اختیار فروش تبعی تاپیکو، قراردادهای اختیار خرید و فروش سهام تاپیکو، بازرگانی و تولیدی مرجان‌کار، حق تقدم خرید سهام پتروشیمی شازند بودند.

همچنین بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در معاملات امروز صدر نشینی بازار با نمادهای کاشی پارس، معادن منگنز ایران، قند شیرین خراسان، آهنگری تراکتورسازی ایران، کاشی تکسرام، به پرداخت ملت و شهد ایران بود که بیشترین رشد قیمت را داشتند.

این در حالی بود که نمادهای نیروکلر، داروسازی کوثر، لیزینگ صنعت و معدن، ایران یاساتایر و رابر، کنترل خوردگی تکین کو، صنایع شیمیایی فارس و سرمایه گذاری صنعت بیمه با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

همچنین امروز سرمایه گذاران بورسی برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان، پارند پایدار سپهر، سهام کاشی پارس، اوراق صکوک سایپا و سهام به پرداخت ملت بیشترین تقاضا و طولانی ترین صف های خرید را داشتند.

این در حالی بود که واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، سهام سیمان مازندران، سیمان اصفهان، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت رایان سایپا و سهام ریخته گری تراکتورسازی ایران با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش به کار خود پایان دادند.

در پایان معاملات امروز کشتیرانی با معامله بلوکی 160 میلیون سهمی به ارزش 536 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشتند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر