بازدید 2554

کمالوندی: دور جدید مذاکرات هسته‌ای صحت‌ندارد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی از پیگیری موضوع خرید 950 تن کیک زرد از قزاقستان خبر داد.
کد خبر: ۷۱۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۸ 31 July 2017
 سخنگوی سازمان انرژی اتمی از پیگیری موضوع خرید 950 تن کیک زرد از قزاقستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت خرید 950 تن کیک زرد از قزاقستان که با کارشکنی انگلیسی‌ها مواجه شده بود، اظهار داشت: این موضوع در حال پیگیری است و در حاشیه کمیسیون مشترک هم بحث‌هایی در این مورد صورت گرفت.

وی افزود: طرف انگلیسی توضیحاتی می‌خواست که ارائه شد و موضوع در حال پیگیری است.

کمالوندی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنکاران جوان، مبنی بر اینکه آمریکا کمیته‌ای برای توجیه نقض عهد از سوی ایران تشکیل داده، با توجه به اینکه تعهدات ایران فنی هستند و از طریق آژانس هم پیگیری می‌شود، تشکیل چنین کمیته‌ای چه توجیهی داد، گفت: ما هم در اخبار این موضوع را شنیده ایم به دلیل اینکه پایبندی ایران دو بار توسط وزارت خارجه آمریکا گزارش شده و ترامپ نسبت به این موضوع ابراز نارضایتی کرده، ظاهرا تیمی را از کاخ سفید مامور تهیه گزارش دیگری کرده است.

وی تصریح کرد: ترامپ به دنبال این است که بگوید ایران نقض برجام کرده، اما چون کار‌های ما عمدتا فنی است و تاکنون هم ٧ گزارش به آژانس داده ایم و پایبندی جمهوری اسلامی مورد تایید قرار گرفته، فکر می‌کنم آنان به دنبال این هستند که بگویند ایران در حوزه فنی نقض داشته که تهیه چنین گزارشی سخت است.

کمالوندی در ادامه اظهارات خود با اشاره به سفر اخیرا خود به مسکو گفت: این سفر در ارتباط با موضوعات مختلف صورت گرفت و در این سفر با لیخاچوف رئیس شرکت روس اتم و اسپاسکی معاون این شرکت دیدار و گفت وگو کردم و همه موضوعات بررسی شد از جمله درباره دو واحد جدید در بوشهر (ساخت فازهای 2و3 نیروگاه اتمی بوشهر) صحبت شد.

وی با بیان اینکه دو واحد جدید ما پیشرفت خوبی دارد و 9 ماه از برنامه جلوتر است عنوان کرد. به زودی اولین تصاویر از عملیات ساختمانی که انجام می‌شود نشان داده می‌شود و برنامه‌ای هم تدارک دیده شده تا خبرنگاران از فعالیت‌های مختلف هسته‌ای بازدید داشته باشند.

کمالوندی با اشاره به اقدامات متقابل ایران در برابر نقض برجام از سوی آمریکایی‌ها گفت: ما از گذشته طیف وسیعی از موضوعات را بررسی کرده ایم  و همچون جعبه ابزار در اختیار هیات نظارت قرار داده ایم و نقض برجام در این هیات تصمیم گیری خواهد شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به این سوْال که آیا قرار است دور جدیدی از مذاکرات هسته ای برگزار شود، خاطر نشان: چنین چیزی صحت ندارد و قرار نیست برجام دوباره مذاکره شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار